Kezdőlap > Exchange > Ismét archív mappák

Ismét archív mappák


Úgy tűnik, valamiért az online archív mappák hadat üzentek nekem… Legalábbis újabb és újabb, furcsábbnál furcsább hibák jelentkeznek.

A múltkori után ugyanis egyszer abba futottam bele, hogy mintha nem tetszene neki az Outlook Anywhere (aztán végül mégis helyrejött), a legutolsó alkalommal pedig az Outlook-Exchange kapcsolatot bolondította meg, egyik napról a másikra.

A hiba úgy jelentkezett, hogy az Outlook elindult ugyan, de azt jelezte, hogy nincs kapcsolatban a kiszolgálóval. Egy új profilt létrehozva a varázsló egyből letöltötte a kapcsolódási adatokat (kiszolgáló, felhasználó, stb), viszont amikor elindult volna a program, azt jelezte, hogy addig nem tudja az ost állományt szinkronizálni, amíg nincs kapcsolata az Exchange-el.

Cannot open your default e-mail folders. You must connect to Microsoft Exchange with the current profile before you can synchronize your folders with your offline folder file.

Ha viszont kikapcsoltam a kapcsolat nélküli módot, akkor azt a hibaüzenet vágta a fejemhez, hogy az ost állomány nem is ost. Csak így, minden magyarázat nélkül – miközben semmi dolga nincs az ost-vel (hiszen „direkt” módon kell fusson), valamint az ost-t ő maga hozta létre – csak tudja, hogy mit csinált?

Cannot open your default email folders. The file teszt.ost is not an offline folder file.

Elkezdtem más oldalról megközelíteni: létrehoztam egy kamu internetes Outlook-profilt – s íme, az Outlook mégiscsak betöltötte magát. Tehát a program működőképes. Ha viszont hozzáadtam az Exchange-fiókot is, nem engedte megnyitni, mintha nem lenne rá jogom. Tehát az Oulook-Exchange kapcsolat valamiért nem kerek.

Visszaállítottam a „csak” Exchange-fiókra, majd jöttek a kapcsolók: /safe, /resetnavpane. Eredmény nélkül. Office javítótelepítés – csak a látszat kedvéért, hiszen másik Windows profil/felhasználóval teljesen jól működött. A helyzet nem változott. Már azon gondolkoztam, hogy az egész Windows profil megy a kukába, amikor egy előzetes tesztelésnél jött az igazi meglepetés: szűz gépen, szűz Office, vadiúj profil – s elhasal.

Ja, s amit eddig nem mondtam: Office 2003-al vagy OWA-val teljesen jól lehetett használni a postafiókot. Ennek alapján nem a postafiókkal van baja. De tiszta gép esetén is elhal? Tehát nem a géppel van baja.

Akkor most mi van?

Figyelmem ismét a postafiók felé fordult, hiszen a két gép között ő volt a közös pont. Mégiscsak van vele valami, ami nem tetszik a 2010-es Outlook-nak. Úgy döntöttem, hogy akkor bizony megpróbálok egy újat létrehozni. Ehhez exportáltam úgy az „éles”, mint az online archív mappák tartalmát (egy korrekt leírás erre itt), majd első körben megszüntettem a felhasználó archív postafiókját. Mielőtt még továbbléptem volna, kipróbáltam az Outlook-al – s a szám a fülemig ért, amikor láttam, hogy korrektül elindul. Tehát az archív mappa volt a ludas. Lehet, hogy az előtte való napi Outlook Anywhere állítás bolondította meg, lehet, hogy nem – de legalább elindult. A vége (archív ismételt engedélyezése, visszatöltése) már nem volt érdekfeszítő – de ismét megtanultam, hogy a hibaüzenetek bizony kívánnivalót hagynak maguk után…

Ezt a csatát én nyertem, de úgy érzem, a harc folytatódni fog J

  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Hozzászólás