Win8 Logoff


Bár nem vagyok híve a béta termékeknek – pontosabban csak bizonyosoknak – most mégis kivételt tettem a Windows 8-al.

Hát… nem mondhatni, hogy eldobtam magam. A telepítés valóban könnyen lezajlott, de már a Tamás által „elővarázsolt” GUI nálam nem jelent meg (lehet, hogy virtuális gépen nem működik?). Így kénytelen voltam a Win8 Servert újratelepíteni, immár GUI-s verzióban, ha szerettem volna látni a felületet.

A Server-nél maradva, tetszik, hogy GUI-s felület alatt is maradt, és használható az sconfig. Ez jó ötlet volt J

Ami viszont rettenetesen kiverte nálam a biztosítékot, az távoli asztal esetén a Windows Security ablak hiánya. Konkrétan: milyen dolog az, hogy nem lehet kijelentkezni? Konzol esetén mindkettőnél csak Shutdown és Restart opciók vannak, RDP esetén munkaállomáson csak Disconnect, kiszolgáló esetén Disconnect, Shutdown, Restart. Tehát aki nem tudja, hogy parancs-sorból a logoff segíthet, az vajon miként jelentkezik ki a gépről? Vagy még én nem találtam meg (igaz, nem túrom egész nap a W8 rejtelmeit), vagy még fejlesztés alatt van ez a része…

(Pontosítás: ha engedélyezve van, s működik a Ctrl+Alt+End, akkor azzal előjön a keresett ablak – de másképp nem.)

Kategóriák:Windows 8, Windows Server Címke: ,
  1. március 12, 2012 - 5:39 du.

    hello, nekem is virtualis gepben ment a dolog.

  2. március 13, 2012 - 12:26 du.

    Közben rájöttem, hogy mi lehetett a gond: a hálózat egy ISA mögött ül, s nem adtam a gépnek internet-elérést, így nem tudta letölteni a GUI-t. De akkor miért nem lehet egy offline telepítőt megmutatni neki?…

  3. március 15, 2012 - 7:47 du.

    Lehet neki mutatni offline forrást, mondjuk PowerShell-ből. Gondolom az sconfig-ból kihagyták. Kijelentkezés is van a felületen csak sign out néven. Start screen-en rá kell bökni a user nevére a jobb felsőben.

    • március 17, 2012 - 10:50 de.

      Flo, a Logoff/Sign out-ra köszi az ötletet, erre valóban nem gondoltam. Most már csak a Restart/shutdown hiánya rejtély 🙂
      A GUI-s felület offline-os telepítésére sejtettem, hogy a válasz PS, ez inkább provokatív jellegű kérdés volt, úgy látom, bejött 😀

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

