Kezdőlap > General > Miért WordPress?

Miért WordPress?


Először is, elnézést azoktól, akik végig követtek (pl. Takoca :)) a Blogspot-ra való áttérésemnél is. Az oda történt kis kitérő után nagyon reménykedem, hogy most már végleg megállapodom itt. Remélem, ide is jön, aki eddig követett. Aki pedig véletlenül talált meg a neten (mire jók a statisztikák :)), az itt is megtalálhat – véletlenül 🙂

S hogy akkor miért is itt? Egyrészt, amikor felmerült a váltás gondolata, akkor első körben (létező Gmail fiókom miatt) a Blogspot-ra gondoltam. Jobb lett, szó sem róla. De amint elkezdtem használni, kiderült egy-két probléma – nem vagyok nagy bloggoló, de ezek azért zavartak a használatban. Üsse kavics, túlléptem rajta.

Pár nap után már elkezdtem azon gondolkozni, hogy mi lenne, ha a régi blogom migrálnám? Szétnézve a neten, nem találtam semmi olyan lehetőséget, ami egy lépésben ezt lehetővé tenné – helyette két lépést javasoltak: előbb a WordPress, majd onnan Blogspot.

Ha már úgyis létre kellett hozzak WordPress fiókot, megnéztem, mit tud. Elolvastam pár összehasonlítást is – melynek eredménye az lett, hogy ez is kezdett szimpatikussá válni (régebben hallottam róla, de a mega-giga felhasználtság miatt nem gondoltam rá, hogy én is csatlakozzam). Aztán elkezdtem használni. Hát… Az összes problémám köddé vált. Copy/Paste – működik. Linkek – maradtak. Omea-ban a hozzászólások: szépen sorakoznak.

Ami a migrálást illeti, ennek alapján végeztem. Igaz, hogy többszöri nekifutásnak sikerült csak exportálni (vagy kiakadt, vagy x számú cikk után szépen leállt, mintha befejezte volna dolgát, így az „f” kapcsolót is kellett használnom) – de megvan, minden cikk, minden hozzászólás. S most először látok némi „alap”-statisztikát (hány bejegyzésem van, hány hozzászólásom, stb.) El vagyok kényeztetve – a Spaces-hez képest mindenképp… 🙂

Ja, s a „nagy” statisztikáról ne is beszéljek. Már a WordPress által nyújtott szolgáltatás is elég szép (sőt, egy hatalmas előnye, hogy a saját látogatásokat nem számolja), de a Statcounter (amit használtam a Blogspot-nál is) beágyazásával megkaptam azt a komplex felületet is, amit különböző szempontok alapján lehet nézegetni.

S hogy miért nem posztolok két (három) helyre? Van egy Svájcban élő kolléga, aki szintén költözés alatt van (nem, nem WordPress, mielőtt bárki kérdezné :)), aki két helyre is posztol. Nos, az Omea-ban ennek megfelelően kétszer szerepel minden bejegyzés (régi és új hely). S hogy miért nem törlöm pl. a régi feliratkozást? Mert nem tudom, nem-e áll vissza a régire, esetleg értesítés nélkül 🙂

Kategóriák:General
  1. -mono-
    augusztus 2, 2010 - 2:30 du.

    Akkor, ha már véglegesnek mondtad, ezt az oldalad fűztem be az ajánlott blogok közé:)
    További hasznos bejegyzéseket itt az új blogodon is:)

    -mono-

    http://pctamogatas.blogspot.com

  2. augusztus 2, 2010 - 2:33 du.

    Köszönöm, hasonlókat Neked is 😉

  3. JoeP
    augusztus 2, 2010 - 7:57 du.

    Na végre. Üdvözöllek a klubban. 🙂

    (Ha statisztikázni akarsz, akkor meg tudom ajánlani ezt: http://www.google.com/analytics/)

  4. augusztus 3, 2010 - 6:48 de.

    JoeP: Ezek alapján értsem azt, hogy a Te blogod alatt is WP motor fut? Vagy mit értesz a “klub” alatt ? 🙂

    Köszi, meg fogom nézni, de egyelőre már így is el vagyok kényeztetve a statisztikák által 🙂

  5. JoeP
    augusztus 3, 2010 - 3:56 du.

    Ezek alapján értsem azt, hogy a Te blogod alatt is WP motor fut?

    Úgy van. Mielőtt erre álltam volna rá, kipróbáltam 3 blogszolgáltatót (nem, a Spaces-t nem), és messze a szabadon konfigurálható WordPress volt a legjobb. Mind a kettő blogom ezen fut. (Igaz, fizetős szolgáltatónál, de egyrészt olcsó, másrészt teljesen szabad a kezem.)

  6. augusztus 3, 2010 - 11:16 du.

    Heheh 🙂 honnan tudod, hogy végig követlek? (és tényleg)
    Egyébként nálam is wp van és én is szeretem!

  7. augusztus 4, 2010 - 7:03 de.

    @JoeP: így már értem. Akkor ezek szerint én is megtaláltam az “igazit” 🙂

    @Takoca: a Te blogod, amire mutat a link? Mert nekem más van még…
    Ami a kérdésed illeti: nem tudod a mottóm? (Ide is áthoztam 😉 ) Látni, de láthatatlan maradni 🙂

  8. augusztus 17, 2010 - 5:00 du.

    hát igazából a régiről az se tudom, hogy él -e még, de azt ezzel a névvel nem is nagyon használtam.

    Az amit most látsz (a gömbfotók) a “hivatalos” oldalam, de rendes blogot nem írok

    • augusztus 18, 2010 - 8:10 de.

      Hát igen… Régi 2009 áprilisa óta nem változik 🙂

  1. No trackbacks yet.

Hozzászólás