Kezdőlap > Windows 10 > Windows 10 Mobile RS1 vs FM rádió

Windows 10 Mobile RS1 vs FM rádió


Már itt a blogon is többször írtam arról, hogy egy Windows 10 Mobile-os okostelefonnal rendelkezem. Jellemzően elégedett vagyok vele, de mint szakmabeli, látom a korlátokat/hiányosságokat is.

Jelen morgásom arról szól, hogy eddig észre sem vettem, de az RS1-ben kivették a beépített alkalmazások közül a hagyományos FM-rádiót. Nem használom gyakran, de amikor viszont használtam, tetszett az egyszerű kezelhetőség, valamint az, hogy eleve az oprendszer tartalmazza. Aki ismer, tudja, hogy nem szeretem sokmillió programmal terhelni egyik eszközömet sem, ezért mindig adok egy esélyt a beépített alkalmazásoknak (még ha az nem is válik be, pl. asztali gépen az Edge mint PDF-olvasó, vagy az új, előzetes Skype).

Üsse kavics, kivették, az úton már nem volt időm/kedvem vacakolni egy megfelelő alkalmazás kiválasztásával, így későbbre tolódott ez a tevékenység. Amikor viszont nekiálltam keresni, egyrészt a stream-ek kezelésére való alkalmazások jöttek elő (miért hívják őket rádiónak??), másrészt végre találtam néhány valódi FM-rádió kezelő alkalmazást is. Többet is kipróbáltam, de mindegyik egy dolgon vérzett el, ami számomra alap-feltétel volt: nem tudják kihangosítani az adást a telefon hangszórójára. Amikor elkezdtem kutatni az okot, kiderült, hogy nem a fejlesztőkkel van a baj, hanem állítólag a MS nem valósította meg (implementálta) azt a csatolófelületet (API), amin keresztül ez megoldható lett volna. Szóval ez egy újabb fekete pont MS-nek 😦 (S mielőtt valakiben felmerül, attól még nem váltok készüléket 😉 ).

Reklámok
  1. soder
    január 16, 2017 - 1:31 du.

    Sajnos erről szól az egész Windows Phone / Windows Mobile története: egy lépést előre, 3-at hátra. Most fog kimúlni az én Lumiám hamarosan, de h. MS telefont nem veszek többet az biztos.

    • január 16, 2017 - 1:40 du.

      Én nem csak a felhasználói oldalt nézem, s az Android-ok nem dobogtatták meg a szívem – de ezzel nem akarok Android-párti kommentek tömegét kérni 🙂 Ami meg az iOS-eket illeti, szintén zenész. Szóval egyelőre nincs olyan, ami minden szempontból megfelelne 🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

