Kezdőlap > General > Értékeljenek mások

Értékeljenek mások


Nem terveztem ezt a cikket folytatni, s nem is kimondottan szakmai kérdés, de ez kikívánkozik belőlem.

Nemrég fejeződött be egy tanfolyamom, s ahogy átfutottam az értékeléseket, megakadt a szemem egy hallgató egyik osztályozásán, ami a gyakorlati tapasztalatomról, illetve annak átadásáról szólt („Instructor’s ability to provide real world experiences and examples”). Nos, nem volt egy mélyszintű tanfolyam, ezért a hivatalos tananyagot bőven fűszereztem életből vett példákkal. Sőt, ahogy egy másik hallgatóval beszélgettem, ő is megerősítette, hogy egy másik, általa végigült tanfolyamhoz képest is valóban több gyakorlati példát mutattam be – sőt, áttételesen is (fél füllel odafigyelve egymás közti eszmecserére) és az értékelésekből is láttam/hallottam, hogy a többiek is hasonlóan gondolkoznak. Oktató-társaimmal is szoktunk beszélgetni, s tudjuk: nem minden kollégánk rendelkezik “éles” tapasztalattal (ráadásul tudjuk, hogy az előre megírt, többször letesztelt laborgyakorlatok és a valódi, életszagú esetek úgy viszonyulnak egymáshoz, mint az elmélet és a gyakorlat: nem mindig fedik egymást).

Olyan vagyok, hogy először mindig magamban keresem a hibát. Most viszont úgy gondolom, van akkora gyakorlati tapasztalatom, s ezt a tanfolyam során felhasználtam, hogy megkérdőjelezem az ominózus értékelést…

Reklámok
Kategóriák:General
  1. István
    november 15, 2015 - 3:16 du.

    Szia!
    Meglepődve olvastam a bejegyzést. Szerintem csak egy félreértésről lehet szó, Hosszú napok után valaki véletlenül félreértelmezhette a kérdést. Az előadás szuper volt, élveztem a részemről.

    • november 15, 2015 - 3:36 du.

      István, ennek örülök.
      Nagyon ritka remek csapat gyűlt össze, én is élveztem a társaságot, élvezet volt veletek együttdolgozni, s a kérdések is mutatták, hogy valóban érdekel benneteket a téma. Ezért is lepődtem meg – hiszen mindannyian voltatok olyan szinten, hogy egy ilyen kérdés (mégha angolul is) nem fog ki rajtatok.

    • november 16, 2015 - 8:03 de.

      Ja István, tudom, hogy nem te voltál, tudom, hogy ki volt, de nem akarom nevesíteni…

  2. Richard
    november 16, 2015 - 9:31 de.

    (nem voltam a tanfolyamon)
    Most akkor kaptál 1 rossz értékelést? Csak mert blogposzt az max. csak sejtetése h. igen, a mondatot nem írtad végig. Érdekelne, milyen tanfolyam, és hol tartod..? Ennyi promót megérdemel a saját blogodban, hacsak nem “direkt rejtőzködsz” és ezért az Asteriksz is…

    • november 16, 2015 - 9:57 de.

      Richard, első mondatod után az volt az érzésem, hogy a következő az lesz: “S most akkor mi van, ezért nyavalyogsz?” – miközben nem erről szól a dolog.
      Amúgy igen, fel szoktak kérni tanfolyamokra, privátban megírom, hogy hol – jól ráéreztél, az inkognitóm nem véletlenül van 🙂 Ami a promót illeti, párszor már volt ilyenre utalásom is…

  3. Gyuri
    december 3, 2015 - 9:57 de.

    Üdv Gall.

    A tanfolyam után most volt időm, és benéztem ide hozzád. Amit mondasz az nem nyavalygás! Hanem emberi és lelki-ismeret dolog. Örülj neki amíg így van 🙂
    Remélem nem én fikáztalak le. 🙂
    Komolyabban:
    – mindenkinek ajánlani tudom a tanfolyamot, és az oktatót is – téged!. Egyedül a tesztelési metódusokat hiányoltam, de ezt beszéltük is. Véleményem szerint a nap végén pár kérdéssel le lehet mérni hol vannak homályzónák. A számonkérésnek – még ha nincs is tétje – mert az ugye nem vizsga, de sok pozitív hozadéka lehet. De ez csak akkor érdekes, ha tényleg azt akarjuk hogy a tanfolyamról tudással kerüljenek ki az emberek. Munkáim során, rendszerátadásoknál a felhasználókat csak sikeres teszt kitöltésével engedtük el, ami később sok felesleges munkavégzéstől kímélt meg minket. Az IT biztonságnál az éves “user” biztonságtudatos képzés követően kötelező a teszt, mert különben le se szarják amit mondasz. Másik észrevétel, hogy ezt az anyagot tisztességesen tíz nap alatt nehéz lenyomni. Pont ahogy mondtad, csak a DNS.-ről lehet 3 napot beszélni. Így is kimarad a PKI, IPAM, WSUS, VPN, RAS, VDI és akkor még ott van a DFS, Cluster karöltve magas rendelkezésre állás. De az már haladó üzemeltetés ahogy elnéztem. Összesen jó volt az a tíz nap köszönjük.
    Gyuri voltam.
    A késős.

    • december 3, 2015 - 11:13 de.

      Szia Gyuri,
      Nem kellett volna pontosítanod, hogy ki vagy, hiszen tudom a hallgatóim nevét, láthattad, hogy már órán is (na jó, nem 10 perc után) már mindenkit nevén szólítottam 🙂 Sőt, mint említettem, annyira jó kis csapat volt, hogy egy ideig nem is fogom elfelejteni 😉
      Komolyra fordítva a szót: nem, nem a te értékelésed “ihlette” a bejegyzést.
      Valóban, egyetértettünk, hogy teszteléssel jobban le lehet mérni a tudás-szintet – ugyanakkor itt csak arra volt idő, hogy a megértésig jussunk el. Azt szoktam mondani, hogy én inkább abban tudok segíteni, hogy a hallgatók megértsék az anyagot, de abban, hogy meg is jegyezzék, kevesebbet (ehhez némelyek jegyzetet használnak, mások már órán elsajátítják, stb.) Ugyanakkor a visszakérdezéseim, illetve a ti kérdéseitek alapján már le tudtam szűrni, hogy melyek a szürke zónák, ezért is tértünk ki néha nem tananyagi témákra.
      Ami az anyagot illeti: nehéz átadni egy életnyi (túlzok, igaziból fél életnyi) tudást, tapasztalatot ilyen rövid idő alatt. Ha csak felszínesen érintjük, akkor néha nem érthető a “hogyan”, ha meg mélyebben, akkor nincs elég idő rá. De ezért is van a többi tanfolyam, ahol a többi témát is érintjük, illetve a “célzott” tanfolyamok is.
      Asteriksz voltam.
      A gall.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

