Kezdőoldal > Symantec > Symantec ügyfélszolgálat

Symantec ügyfélszolgálat


Elég régóta dolgozom már Symantec termékekkel, sőt, nem egyszer kerültem a HelpDesk-el is kapcsolatba, de nem mondanám, hogy eddig ilyennel (mármint ld. második eset) találkoztam volna…

Adott egy ügyfél, ahol áttérünk a régebbi, 11.x-es verzióról az újabb, 12.1-re. Tömeges áttérésről lévén szó, felmerült a Sylink_replacer használata (aki nem Symantec-ezik, annyit érdemes tudni, hogy a vállalati víruskeresők esetén a Sylink.xml tárolja a SEPM kiszolgálóval történő kapcsolattartás adatait – név, port, csoport, házirend, stb). Az említett eszköznek a segítségével lehet tömeges módosítást végezni – ehhez viszont ezt el kell kérni az ügyfélszolgálattól. Megvolt nekem ugyanis a régebbi, 11-es verzió, de a 12-es rengeteget változott, így ahhoz már nem volt megfelelő. A kapcsolatfelvételtől számítva pár órán belül egyrészt megkaptam az alkalmazást, valamint egy alternatív opciót is, végül ez utóbbi segítségével sokkal könnyebben meg tudtam oldani az átállítást, közvetlenül a SEPM konzolból. Az eset értékelése így maximális volt, minden szempontból.

Ugyanakkor valamivel korábban lett indítva a másik hibajegy. Ez arról szól, hogy a 12.1-ben jelentősen megváltozott a tanúsítvány-kezelés, most már nem tudjuk könnyen lecserélni a kiszolgáló által használt tanúsítványt az ügyfél (jogos) igényének megfelelően. Könnyen? Pillanatnyilag sehogy. Nos, március elején volt megnyitva a kérés, igaz, alsó prioritással. Többszöri ígérgetés után, mely szerint telefonon egyeztetünk, ma végre felhívtak, s bő háromnegyed órás táv-asztali (webex) kapcsolat után értette meg a „kolléga”, hogy pontosan mi is a kívánság. Már-már ott tartottam, hogy meg kellett magyaráznom a gép saját tanúsítványa és a megbízható legfelső szintű tanúsítványok közti különbséget (mindenképp utóbbiak közé akarta betenni az előbbit), próbált bűvészkedni a konfigurációs varázslóval – de végül rájött, hogy az sem segít. Egyeztet a többiekkel, majd jelentkezik. Az biztos, hogy a lezárás után nem fog örülni az értékelésemnek…

Advertisements
  1. Gál Tamás Ferenc
    április 13, 2015 - 3:33 du.

    Nekem van elég sok szrencsém a Symantec supporthoz Enterprise Vault kapcsán. Nincsenek nekem sem jó tapasztalataim velük, de severity-1-en és fölötte gyakran érdeklődnek 🙂

    • április 13, 2015 - 8:15 du.

      Ferenc, eddig csak pozitív tapasztalataim voltak velük. Ezért is csodálkozom, hogy most olyan emberkét fogtam ki, aki kegyes volt bő 1 hó után fel is venni a kapcsolatot az ügyféllel…

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: