Kezdőlap > General > Migrálás morgolódással

Migrálás morgolódással


Egyszer már belefutottam abba, hogy adott magyar cég munkatársai nem tudtak segíteni a saját programjukkal kapcsolatban (itt, itt). Most egyik ügyfélnél szerver-váltás történt, ennek következtében az alkalmazásukat is át kellett migrálni – s ismét elkeserítettek.

Kezdődött azzal, hogy az új kiszolgálóra feltettem a legújabb, 2014-es SQL-t, átmigráltam az adatbázisokat, megfelelően konfiguráltam a tűzfalat, már csak az alkalmazás átköltöztetését bíztam a saját szakemberükre. Sajnos olyan időpontban fogtak hozzá, amikor pont nem voltam gépközelben, nem tudtam figyelni, hogy mit is csinálnak – így az interneten is publikált, saját leírásuk alapján fogtak hozzá. Az egy dolog, hogy az adatbázisokat törölték, s ismét átmozgatták a régi kiszolgálóról (ezáltal feleslegessé téve munkámat), de törölték az általam jól beállított tűzfal-szabályokat is, helyette a leírásukban szereplő szabályokat léptették életbe.

Miután helyileg a kiszolgálón már jól futott az alkalmazás, megpróbálták munkaállomásról is használni. Ehhez egy olyan telepítési technikát használtak, ami a programot(!) a felhasználó saját profiljába telepíti (khm… a régi verzió még természetesen a Program Files alatt volt), valamint elakadtak az adatbázis elérésénél is. Amikor ezt telefonon jelezték, a szaki véleménye, mely szerint a még nem aktivált Windows lenne a ludas, egyből kiakasztotta az állkapcsomat. Szerencsére már gépközelben voltam, így ellenőrizve a lehetséges hibákat, hamar kiszúrtam a rosszul beállított tűzfalat, s morogva egyet a munkám újfenti gyalázása/törlése után, ezt rendbetéve, egyből tudták használni kliensről is.

Másnapra hagytam a következő lépést, a programhoz tartozó hardver-kulcs áttételét. Mivel az azt kezelő alkalmazás már telepítésre került, már csak a fizikai mozgatás volt hátra – s ennek megtörténte után természetesen a tűzfal beállítása. Miután valamiért már nem bíztam bennük, vállaltam, hogy megpróbálom kideríteni a szükséges portokat, amihez a netstat –ao teljesen alkalmas partner: tudjuk a szolgáltatás nevét, ebből tudjuk a PID-et, a PID-et pedig megtaláljuk a listában 🙂 Ugyanakkor sejtettem, hogy TCP-portról lesz szó, így az ellenőrzések után ennek alapján beállítottam a tűzfalat. Az ügyfél visszajelzése alapján teljesen jól működött minden – amíg elkezdtem egy kicsit utánajárni, hogy tényleg nem lehet megtalálni másként a portszámot, nincs-e leírva a nyilvános telepítési utasításban? Kiderült, hogy jó nyomon járok, ugyanis valóban megtalálható – azzal a különbséggel, hogy UDP portot kér. Bár csodálkoztam, de átállítottam a tűzfal-szabályt – s innentől kezdve az ügyfél panaszkodni kezdett a program működésképtelen állapotára. Természetesen azonnal visszaállítottam TCP-re, de közben elgondolkoztam: ekkora elírás? Ok, még ha feltételezem is, hogy egy régebbi verziójú hardver-kulcs ellenőrző még UDP-t használt, de ha az aktuális TCP-t, akkor miért nem kerül javításra a dokumentációban?

Reklámok
Kategóriák:General
  1. Lotus
    február 17, 2015 - 2:35 du.

    “a szaki véleménye, mely szerint a még nem aktivált Windows lenne a ludas”

    Aaah, az ilyet azonnal elrúgni a billentyűzet mellől és szívlapáttal legalább 10 percig ütlegelni…

    • február 17, 2015 - 2:42 du.

      Ne tudd meg, hogy miután megkerestem az állam, s helyére tettem, hiába próbáltam felvilágosítani… szóval okos enged alapon végül ráhagytam, s megkerestem a hibát 🙂

  2. engedib
    február 17, 2015 - 11:13 du.

    Ne is modd, nekem is szokott bőven jutni az ilyen programfeljelsztőkből, akik azt se tudják, hogy működik a saját szaruk, aztán néznek ha a sok varázslás, kecskeáldozás, kókányolás után én is beröffentem a TCPview-et meg a Process Monitort és kiderül hogy mi-merre-meddig aztán beállítom ami ténylegesen kell.

    • február 18, 2015 - 2:09 du.

      Tényleg, a jó kis TCPView… nos arra most nem gondoltam, elég volt a beépített eszköz. De aki olvassa a blogot, annak lehet, hogy többet segít az általad említett progi 🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

