Kezdőoldal > Virtual Server/Hyper-V > VmWare konverzió

VmWare konverzió


Bár arra számítottam, hogy kissé utolérem magam (bloggolásban is), egy közepes projekt esett rám (Scale-Out Fileserver-ek, fürtök), így lehet, hogy továbbra is marad a ritka bejegyzés-sűrűség (persze, ha belefutok egy-két nyalánkságba, kiteszem).

Kezdjük mindjárt az elejével. Megszüntetjük a VmWare virtualizációt, teljesen áttérünk Hyper-V-re, viszont van még néhány Windows 2000 (igen, még létezik 🙂 ), amelyeket ideiglenesen nem szabad kiütni. Nos, ezek konverziója nem sikerült teljesen zökkenőmentesen. Figyelembe kellett venni, hogy SCSI-lemezeket használtak rendszer-lemezként – ezt pedig csak a 2012 R2 (Gen2) tudja, de Win2012-től a Windows 2000 már nem támogatott vendég.

A kollégák ettől függetlenül megpróbálták konvertálni – s a legtöbb konverziós módszer elvérzett (pl. eleve a Disk2vhd kiesett, a VSS hiánya miatt), a kapott hiba: 0x0000007B, Inaccessible_Boot_Device.

A megoldás során csatoltunk egy IDE-lemezt (ez lehet akár üres is), így indítva a virtuális gépet „rendesen”* települ az IDE-driver is. Ezután már akár jó lehetne – esetünkben nem volt elég, át kellett tükrözni a C: tartalmát az IDE-lemezre (pl. Paragon, Acronis), s arról bootolni.

* A neten természetesen vannak módszerek, hogy miként lehet offline módon, akár konverzió után is betenni az IDE-meghajtót, de amíg van működőképes VmWare-gépünk, jobb előre felkészülni.

Az, hogy a támogatás hiánya miatt a 2008 R2-s Hyper-V integrációs komponenseket kell telepíteni, már csak legyintésre volt méltó… – még mindig jobb, mint a Win98-as integrációs komponensei (amit egy Virtual Server 2005-ből kellene venni) 🙂

  1. június 6, 2014 - 12:17 du.

    Régebben jártam én is így, én más megoldást találtam (nem kell tükrözni, cserébe kutyulni kell):
    http://e3fi389.wordpress.com/2011/11/18/bsod-0x0000007b-after-installing-hyper-v-integration-services-on-windows-2003-server/

    ‘Csak’ egy hetem ment rá, a végén már direkt debug volt soros porton, szídtam minden felmenőt akit ismertem, meg akit nem azt is 😀

    • június 6, 2014 - 12:56 du.

      Hát a megoldás itt sem jött csípőből – bár szerencsére nem volt egy hét 🙂

  2. június 7, 2014 - 8:27 de.

    Én úgy szoktam a vss-hiányt vagy hibát kiváltani, hogy elindítom a rendszert egy xp-vel (win2003-mal), és onnan offline disk2vhd-zok.
    RécziG

  3. engedib
    június 9, 2014 - 2:14 de.

    Én a ShadowProtect IT edition-t szoktam ilyenkor használni, és annak a HIR (Hardware Independent Restore) részét. Ez tud offline módon storage drivert betolni a virtualizált / migrált rendszer alá.

    • június 10, 2014 - 7:13 de.

      Remek, úgy látom, sikerült egy ötletbörzét összehozni. 🙂 Ok, felírtam ezt is 😀

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

