Office 2013 PKC
Ma döbbentem rá egy borzalmas dologra, az MS ügyfélszolgálatával történt hosszas konzultáció után. De mielőtt lelőném a poént, menjünk sorba.
Adott ügyfél vásárol egy Office Home and Business 2013 programot. Hogy egyszerű legyen az élet, figyelembe vettük a módosított PKC-licencelését a jelzett terméknek (azt, hogy az eredeti verzióval szemben most már áttelepíthetjük más gépre is – természetesen kötöttségekkel, de megtehetjük). Ennek alapján (no meg az ár miatt is) esett a választás erre a termékre.
A letöltés, majd telepítés után következik az aktiválás. Igen ám, de az aktiváláshoz KÖTELEZŐ egy MS-fiók, ezt kikerülni nem tudjuk. Ezt a http://office.microsoft.com/hu-hu/ oldalon tudjuk megtenni, a „Saját Office” menüpontban, ahol akár létező MS-fiók email-címét kell megadni, vagy regisztrálni tudunk egy újat.
S itt kezdődnek a gondok:
- kinek a fiókjához rendeljük hozzá? Ugyanis a hozzárendelés után örökre ahhoz a fiókhoz marad láncolva a termék aktiválása, akkor is, ha az illető távozik a cégtől (még az ügyfélszolgálat sem tud vele mit kezdeni). Semmi gond, akkor hozzunk létre egy olyan „céges” fiókot, amelyet a rendszergazda kezel, személytől függetlenül.
- igen ám, de a MS szerint nem javasolt túl sok Office kulcsot hozzárendelni, mert „összeakadhat” (izé, ez mit jelent az informatikában?) A javasolt, hogy maximum 5 kulcs legyen hozzárendelve egy fiókhoz.
- rendben, akkor legyen 5 kulcs, majd akkor annyi „céges” fiókot hozunk létre, ahány szükséges. Ez úgyis csak akkor fog kelleni, ha egy adott számítógépen (vagy az azt kiváltó számítógépen – ld. költöztethetőség) újra akarjuk telepíteni a terméket. A kulcsokhoz viszont nem tudunk semmilyen kommentet fűzni (pl. Jancsi gépe, Titkárság), így a sorrendre hagyatkozhatunk, az aktiválások időrendi sorrendje határozza meg, hogy a termék hányas sorszámot kap.
Ide tartozik megemlíteni, hogy a PKC-n található kulcs „letöltő és aktiváló” kulcs-szerepet játszik. Ez magyarázza azt, hogy a weboldalon található kulcs (az „aktiváló” kulcs) miért különbözik a nyomtatott verziótól.
- ezek után jön a feketeleves. Ugyanis nem elég, hogy létrehoztunk egy új fiókot, aktiváltuk a terméket, de legalább maximum 9 havonta be is kell jelentkeznünk ebbe a fiókba. Abba a fiókba, amit csak azért hoztunk létre, hogy aktiválni tudjunk! S a fiók egy „hagyományos” fiók tulajdonságaival bír: 9 hónap után törlődik a tartalma (esetünkben nem csak a levelezés, ha van, hanem a hozzárendelt aktiváló-kulcsok is), 1 év után pedig megszűnik a fiók is. Természetesen, az ügyfélszolgálat egyik esetben sem tud segíteni.
S mindezt azért, hogy az Office 365 irányába tereljék az embereket… Cégek esetén sem egyszerű – de egy otthoni felhasználó, aki csak azért hozott létre egy MS-fiókot (még ha a hozzárendelt nem-MS emailcímet használja is), hogy aktiváljon, hogyan tartja észben, hogy időnként jelentkezzen be? Vagy ha újratelepíti a gépét (ami egy átlagos otthoni számítógépező esetén nem 1 éven belül történik), vegyen egy újabb Office-t, csak azért, mert elfelejtette „karbantartani” az MS-fiókját? No comment.
Mi is belefutottunk (máshol is, hasonló módon, nem csak Office)…
Megoldás(?): megvettük a szoftvereket, majd a gépen warezt használunk…
Tök jó hogy az ilyenekkel mindig az szív, aki jogkövető akar lenni. 😦
Igen, mondta az MS emberke, hogy nem csak Office esetén van ez, de eddig még nem futottam bele.
De az, hogy ilyen “apróbetűs” részek vannak, s ezt a felhasználók felé nem jelzik (gondolok itt egy home user-re), kinél nem veri ki a biztosítékot? 😦
Szintén zenész. Én 6 db Office 2013-at rendeltem hozzá egy MS fiókhoz. Az egyik Office aktiválásánál viszont sikerült a listáról nem az utoljára felvitt Office 2013-at kiválasztani. Egyrészt fogalmam sem volt, hogy ez számít, másrészt az Office sem reklamált, simán elindult. Másnap viszont telefonált a felhasználó hogy nem indul az Office, aktiválást kér. Megint aktiváltam, harmadnapra megint kidobta. Ezután nekem is volt egy félórás csevejem az ügyfélszolgálattal. Az ügyfélszolgálatos már gyakorlottan bekérte tőlem a 6 * 25 karakternyi kulcsot és megmondta, hogy melyik nincs használatban.
A 9 hónapos lejárati időre viszont nem figyelmeztetett ő sem, köszi ezt az infót!
Örülök, ha tudok segíteni 🙂 Főleg az ilyen sunyiságok nyilvánvalóvá tételében…
Abban tudnál segíteni, hogy milyen telefonszámot érdemes hívni ilyenkor? Magyar nyelven segítenek?
Igen, magyarul.
“Termékaktiválási ügyfélszolgálat
A Microsoft termékaktiválási ügyfélszolgálata a nap 24 órájában elérhető az alábbi elérhetőségen:
Telefon: (+36 80) 018-406 – vonalas telefonról ingyenesen hívható”