Kezdőoldal > General, Windows 7 > JVM Launcher

JVM Launcher


Az egész úgy kezdődött, hogy a Nokia visszaütött 🙂 Komolyra fordítva a szót, egy adott gépen szerette volna az ügyfél az egyik bevallást telepíteni az ÁNYK-ba (leánykori nevén AbevJava), s a „Could not find the main class: bevallás.jar. Program will exit.” hibaüzenetet kapta:

JVM_error

Elég hamar sikerült eljutni addig a pontig, hogy a ludas a telepített Nokia Ovi Suite alkalmazás, amellyel egyszer már meggyűlt a bajom. Jelen esetben „elvette” a .jar állományok futtatását, mindenképp ő szerette volna azokat kezelni a JVM helyett.

Semmi gond, átállítom az alapértelmezés szerinti programot, s máris megoldódik a probléma – gondoltam szerényen. Nos, ez addig tartott, amíg ki nem próbáltam. Ugyanis hiába klikkeltem, állítottam grafikus felületen, hogy márpedig ne ez legyen az elsődleges, magasról tett rá a rendszer. Ja, elfelejtettem megemlíteni, hogy Win7 rendszerről lévén szó, a Start menü/Default programs/Associate a file type or protocol with specific program beállításainál ki tudjuk ugyan választani a programot, de esetünkben ez azért nem elég, mert paraméterként át kell tudjuk adni a futtatandó állomány nevét. XP esetében nincs gond, ott tudjuk szerkeszteni az átadás módját, a megnyitás mibenlétét – W7 esetén grafikusan nincs ilyen lehetőségünk.

A következő lépés a kézi beállítás volt. Az Ftype utasítást már ismerjük, ezért az alábbi utasításokat futtattam le:

assoc .jar=jarfile

ftype jarfile=”C:\Program Files\Java\jre7\bin\javaw.exe” -jar “%1” %*

Ez már annyiban jobb lett, hogy ekkor már átadásra került paraméterként az állomány neve, de továbbra sem volt hajlandó elindulni.

Rákeresve a neten, kiderült, hogy nem egyelülálló problémával állok szemben, mások is belefutottak ebbe, annyi különbséggel, hogy náluk a „.jar”-t tartalmazó registry-kulcsok törlése, majd a fentihez hasonló beállítás megoldotta a problémát. Esetünkben viszont továbbra sem segített.

Mivel elég sok időm már ráment, másik megközelítést választottam. Tudtam, hogy létezik egy másik olyan gép, amelyiken ez teljesen jól működik, s habár az XP OS-el rendelkezik, kimentettem a registry-jéből mindazokat a kulcsokat, amelyek szerepet játszhatnak a .jar kiterjesztés kezelésében.

Ennek importálása után a probléma nem oldódott meg azonnal, de utána grafikus felületen ismét kiválasztva, hogy a JVM legyen az alapértelmezett program, hátradőlhettem, hogy ismét sikerült átvernem a Nokia programját 🙂

Kategóriák:General, Windows 7 Címke:
  1. ML
    február 22, 2013 - 5:31 du.

    Hát, pár hete én is találkoztam ezzel a problémával.
    1365 -ös bevalláshoz készítettem vb .net alatt egy alkalmazást, ami elkészíti az xml állományt az ÁNYK részére.
    Mivel tesztelni kellett az xml -t, arra mertem vetemedni, hogy telepítem az ÁNYK keretprogramot a gépemre.
    Csakhogy a gépemen már ott csücsült a Nokia Suite.
    Nálam azóta a Nokia népszerűségi indexe ismét sokat esett 😉

    • február 24, 2013 - 9:03 de.

      A leírtak alapján elképzelheted, hogy a szoftvere nálam sincs a szívem csücskében 🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

