Kezdőlap > Exchange > Exchange 2010 EMC Initialization failed

Exchange 2010 EMC Initialization failed


Egy érdekes hibában kérték a segítségem. Adva van egy SBS 2011, ami frissen van telepítve, s teljesen jól működik, majd hirtelen egyik napról a másikra az Exchange kezelőfelület nem érhető el, se EMC, se EMS használatával. A hibaüzenet:

„Initialization failed

The Following Error occurred while attempting to connect to the specified Exchange server

The attempt to connect to http://…/Powershell using “Kerberos” authentication failed:

Connecting to remote server failed with the following message: Logon Failure: unknown user name or password. For more information, see the about_Remote_Troubleshooting Help topic.”

EMCKerberos

Rákérdezve, a szokásos választ kaptam: senki nem módosított semmit, „magától” állítódott el. No persze 🙂 Természetesen első körben az IIS-re gyanakodtam, hogy esetleg ott állítottak el valamit. Ellenőriztem az útvonalat, a jogosultságokat – de minden rendben volt. Egyáltalán már az furcsa volt, hogy eddig ugyanezzel a felhasználóval semmi gond nem volt, jelszó sem változott – mégis rossz hitelesítésre panaszkodik.

Az első körben történt ellenőrzések után jött egy ellenpróba: egy másik, megfelelő jogosultságú felhasználóval történő bejelentkezés, illetve a programok futtatása. S íme, ott nem volt semmi gond, tehát egyértelműen az eredeti fiókkal vagy profillal van gond.

Bár megkaptam az engedélyt a profil törlésére/újbóli létrehozására, nem hagyott nyugodni a dolog. Ha be tudok jelentkezni (tehát jó a név/jelszó páros), akkor miért dobja mégis el a kezelőfelület?

Nem mondom, hogy a neten szétnézve egyből megtaláltam a választ, viszont nem hagytam a dolgot, így kitartásomat végül siker koronázta: egyik helyen írtak egy javaslatot, amit ellenőrizve, kiderült, hogy valaki (ugye tudjuk, senki nem állított semmit, tehát a szellemek…) felvett egy rossz adatot (valahogyan, de ugye ez a szellemeknek nem okoz gondot) a „Hitelesítő adatok kezelője” (Credential Manager) tárolójába. A gondot az okozta, hogy a helyi SBS FQDN-je volt megadva, mint elérési útvonal, viszont a hitelesítő adatok nem stimmeltek – s mivel valamiért az Exchange kezelői felületei nem a bejelentkezett felhasználó adatait vették át, hanem az innen kiolvasott adatot, elhasaltak. A rossz adatot törölve természetesen máris hátradőlhettem, probléma megoldva. A szellemekkel meg majd még lesz egy beszélgetésem…

Reklámok
Kategóriák:Exchange Címke: , ,
  1. február 5, 2013 - 8:01 du.

    Ez a „senki nem nyúlt hozzá” már nekem is okozott pár óra fej fájást. Pedig ha megmondanák merre matattak…
    Az egyik kedvencem mikor az átirányított dokumentum könyvtájukat meglelik a megosztáson és letörlik mert mit keres hálózaton, ott mindenki látja. Azt persze nem ők törölték csak úgy eltűnt, de legalább tesztelve van a Shadow Copy 

    • február 6, 2013 - 7:58 de.

      Tudjuk, hogy a user-mentes környezet a legstabilabb 🙂

  2. szeptember 23, 2013 - 4:00 du.

    Kedves Asteriksz!
    Hasonló problémával küzdök, de nem értem pontosan a megoldásod.
    Segítenél a megértésben, hogy mit is kéne pontosan csinálnom, hogy újra tudjon csatlakozni az EMC.
    Köszönettel

    • szeptember 23, 2013 - 7:26 du.

      @Csaba: Control Panel-en belül találod a cikkben említett Credential Manager-t. Ezt nyisd meg, s ellenőrizd az itt található bejegyzéseket. Ugyanakkor ne feledd, hogy a többi dolgot is ellenőrizd (jogosultságok, másik felhasználó, stb)

  3. szeptember 24, 2013 - 10:57 de.

    Kedves Asteriksz!

    A beállítást megtaláltam (Hitelesítő adatok kezelője, mert egy SBS2011 Hu-ról van szó), csak azt nem értem, amit utána írtál.
    ” A gondot az okozta, hogy a helyi SBS FQDN-je volt megadva, mint elérési útvonal, viszont a hitelesítő adatok nem stimmeltek – s mivel valamiért az Exchange kezelői felületei nem a bejelentkezett felhasználó adatait vették át, hanem az innen kiolvasott adatot, elhasaltak. A rossz adatot törölve ”
    Itt több bejegyzést találtam, talán mind értelmesnek tűnik. Illetve az FQDN-t nem látom itt szerepelni.Nem tudom, mit töröljek, mit ne.
    Törölni, és szerkeszteni tudom a bejegyzéseket. A bejegyzéseket végig nézve jelszavakat beírva, semmi változás.
    Továbbra sem indul az EMC, sem az EMS. Egyik felhasználónév alól sem (persze hálózati rendszergazdák) . Korábban is volt már ilyen gondom, de akkor a felhasználóhoz hozzáadtam jogosultságot, elindítottam az Exchange monitor szolgáltatást kézzel és elindult az EMC valahogy.
    Azt hittem minden okes, de most eltelt 2 hónap, és kéne új usert hozzáadnom, és elhasalt az emailcím létrehozáskor. Próbáltam az EMC- és nem indul (A szervert kellett újraindítani az elmúlt hónapban, mert leállt az Exchange mail PUS, de az most is jól működik).
    Az Exchange rendesen működik a már létrehozott fiókokkal, de nem tudok új fiókot létrehozni. Az EMS-el sem kapcsolódik a kiszolgálóhoz. Más felhasználónéven próbálkozva kiír egy plusz sort a hibaüzenet végén, amit az én profilomban nem ír, de nem jutok azzal sem előrébb (Discover-ExchangeServer –UsWIA $true –SuppressError $true –CurrentVersion ’Version 14.1 (Build 218.15)’).
    Az én profilomban a cikkben szereplő hibaüzenet jön.

    Néztem IIS beállításokat, mert a frissítés szolgáltatás is meghalt a kiszolgálón a múlthéten történt frissítések után (Bár a szerverre nem települt frissítés, csak a felhasználók gépeire), de nem boldogulok azzal sem, viszont lehet összefüggés.
    Az is furcsa, hogy a SBS konzolban az új felhasználó hozzáadása közben, vagy ha egy régi felhasználónak próbálom változtatni a jogosultságát, akkor is hibaüzenettel nem sikerül a változtatást létrehozni, de ilyen akkor is volt, amikor még működött az EMC rendesen, és lehetett az Exchange-t piszkálni.
    Szóval valami elromlott, de nem szeretném újra telepíteni a szervert, meg az is biztat, hogy két hónapja is sikerült valahogy feléleszteni az EMC-t.
    Valami jó ötlet esetleg? Vagy mit ellenőrizzek még?

    • szeptember 24, 2013 - 1:27 du.

      Sejtettem, hogy nem ugyanaz a probléma forrása, hiszen nagyon extrém helyzet volt. Ha gondolod, írj egy emailt, s akkor megpróbáljuk megoldani.

      • szeptember 24, 2013 - 2:26 du.

        nem találom az emailcímed 🙂

      • szeptember 24, 2013 - 5:02 du.

        Hello,
        képzeld megoldottam 🙂
        C:\inetpub\wwwroot könyvtár helyreállítása mentésből (hátha segít ez másnak is)
        Azért köszönöm a segítséget!

  4. Tamás István
    augusztus 10, 2017 - 12:29 du.

    Szevasztok!

    Már napok óta szívok ezzel az SBS 2011-es szerverrel. Már széttúrtam a netet, de az összes hasonló hibaleíráson végig mászva még mindig nem jutottam a hibamentes állapotig.
    Szóval a hiba akkor derült ki amikor hosszú idő után új felhasználót kellett volna felvennem, ahol az email box létrehozásánál megjelent a hiba üzenet. A felhasználó létre jött email box nélkül.

    Amikor megnéztem az EMC konzolt a következő hibaüzenet jött
    https://drive.google.com/file/d/0BwiPWQaxA_8zRFZ6Nmx3b2lOams/view?usp=sharing

    Amikor EMS-sel próbálkoztam akkor pedig ez a képernyő fogadott
    https://drive.google.com/file/d/0BwiPWQaxA_8zalRJQW5iMld4Tmc/view?usp=sharing

    Kész vagyok, kifogytam az ötletekből, de lehet hogy valamit nagyon benéztem.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

