Kezdőlap > Symantec, Windows Server > DC, mentés és Symantec

DC, mentés és Symantec


Nem tudom, hogy pontosan mivel vertem ki a biztosítékot a tartományvezérlőimnél, a lényeg, hogy valamikor elkezdtek sztrájkolni. Pontosabban a három közül két DC fagyogatni kezdett, valamint a replikáció sem működött teljeskörűen.

Már az elején éreztem, hogy nem lesz egy sima menet. Eleve a lefagyás: nem lehetett bejelentkezni, a jelszó beírása után a „Várjon” karika pörgött (ja, a két jelzett DC 2008 R2, a harmadik 2003 R2). S ha hagyom, akkor a végtelenségig várok. Ugyanakkor, ha reseteltem (mert ilyenkor csak ez segített), teljesen jól működött egy ideig. Aztán 1-3 nap eltelte után már nem minden eszközzel tudtam hozzá csatlakozni (pl. mmc, hitelesítés igen, de pl. http, rdp nem), ha hagytam tovább, akkor lassan a többi szolgáltatás is behalt.

Ami a replikációt illeti, a jelenség: három DC közötti replikációnál (mindenki mindenkivel) az egyik kapcsolat egyik irányba RPC-hibát jelzett. Természetesen a repadmin /showrepl megmutatta az utolsó helyes replikáció idejét, de az adott napot visszanézve, semmi nem utalt a hiba keletkezésének okára. Az első gondolat természetesen az volt, hogy „no de akkor a másik DC miért tud ugyanettől csont nélkül adatokat lekérni?”. Ellenőriztem ennek a cikknek az alapján a beállításokat, megemeltem így a loggolás mértékét – de csak nem akart előbukkanni a hiba. Pontosabban, a PortQry már jelezte – de csak a PortQryUi tüzetesebb használatával esett le a tantusz, hogy valamiért az UDP 389 nem válaszol az adott irányba. Természetesen tűzfal, stb. ellenőrizve, eredmény nulla.

Mivel a replikáció a harmadik, teljesen jól működő tartományvezérlőn keresztül meg tudott valósulni, figyelmem az instabilitás körüljárására irányult. Eseménynaplók böngészése, különböző tesztek – semmi. Kifogytam az ötletekből, így a PSS-hez fordultam.

A kért adatok elküldése után próbáltunk egy Perfmon-t is beállítani, viszont az ott összegyűjtött tetemes mennyiségű adat sem adott választ a fagyás kérdésére. Az egyik kiszolgáló virtuális jellege szülte viszont azt az ötletet, hogy fagyás esetén a .vsv és .bin állományok elemzése segíthet. S valóban, ez vezetett rá arra, hogy szükséges telepíteni a KB2614892 foltot, ugyanis a mentés és a Symantec valamiért nem csípi egymást. Hogy pontos legyen a kép, a mi esetünkben ez csak a DC-ket érintette, hiszen az összes többi kiszolgálón ez nem okozott gondot (remélem a jövőben sem fog 🙂 ).

Ja, s ami a replikációt illeti: nem merem azt állítani, hogy ettől, de megjavult. Igaz ugyan, hogy a kérdéses port továbbra sem válaszol az adott kiszolgálóról, ettől függetlenül mind a 6 irányba sikeres a kommunikáció.

Reklámok
Kategóriák:Symantec, Windows Server Címke: , ,
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: