Kezdőlap > System Center, Virtual Server/Hyper-V > SCVMM update to 2012

SCVMM update to 2012


A napokban jutottam el odáig, hogy sikerült adott helyen egy SCVMM 2008 R2-t frissíteni SCVMM 2012-re. Mivel helyben történt a frissítés, nem tűnt nagy kunsztnak a történet. Természetesen kérte az új WAIK (2.0) telepítését (ami „természetesen” csak akkor ment fel, ha az elődjét eltávolítottam), de utána csont nélkül felment.

A következő lépés, a gazdagépeken az ügynök frissítése sem okozott nagyon nagy gondot, simán vette az akadályt.

A dolgok akkor kezdtek bonyolódni, amikor átnéztem a konzolt. 4 host, 30 virtuális gép – darabra megvoltak, de… A virtuális gépek állapotánál inkonzisztens, ellentmondásos adatok voltak: Status: Running, Virtual Machine State: Stopped.

Akárhányszor frissítettem, ugyanezt tapasztaltam. Némileg változott a helyzet, miután egyik hostot eltávolítottam a VMM konzolból, majd ismét felvettem – ekkor már az adott gazdagép virtuális gépeinek nagy részének státusa Unsupported VM Configuration-ba váltott, ami végül is bármelyik állapottal „kompatibilis” J.

Ez az állapot annak köszönhető, hogy a virtuális gépekhez csatlakoztatott telepítő ISO-k útvonala nem volt megfelelő számára. Hiába volt az adott útvonalon ott az ISO, hiába voltak meg a megfelelő jogosultságok, neki nem tetszett.

Ilyenkor két lehetőségünk van:

       felvesszük az SCVMM saját könyvtárába (Library) az ISO-t. Ekkor átmásolja a teljes telepítőt erre a kiszolgálóra

       hozzáadjuk a Library szerepkört a másik kiszolgálóhoz, amelyik tárolja a virtuális telepítő-médiákat (így).

A gond ott folytatódott, hogy a másolás is hiábavalónak bizonyult. Hiába próbáltam a konzolról beállítani az új telepítőt, egy sima „failed”-el eldobott. Pontosabban arra hivatkozott, hogy nem támogatott állapotban van a virtuális gép, előbb ezt az állapotot szüntessük meg. Az, hogy pont azt akartam tenni (magyarul: megszüntetni a neki nem tetsző állapotot), távolról sem érdekelte. Ha a Hyper-V kezelőből állítottam át, akkor előbb jogosultsági problémákra hivatkozott, majd azok megoldása után már át tudtam állítani – de a VMM-ben még mindig a régi útvonalat láttam, valamint még mindig nyafogott a konzol.

Ezek után történt a már fent említett host eltávolítás, illetve újrafelvétel. Ekkor már csodálkoztam volna, ha még mindig a régi útvonalat mutatja (ez megoldódott), ellenben legnagyobb csodálkozásomra a „riasztás” nem tűnt el – gyakorlatilag nem tetszett neki az új útvonal sem L

Egy ideig nem foglalkoztam a problémával, de végül mégiscsak segítségül hívtam az internetes keresőt… S megfelelően célzott kereséssel végül is kiderült, hogy a leírt jelenség ismert, javítása a jövőben várható: KB2690619.

Reklámok
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

