Kezdőlap > System Center > Scom 2012 gondolatok

Scom 2012 gondolatok


Aki követi a blogot, tudja, hogy már a Beta-val is ismerkedtem, az RC-t tudatosan hagytam ki. Nos, a Beta esetén még megvolt az érzésem, hogy milyen szuper is lesz, ez most, a végleges termék esetén már a telepítés után eltűnt. Nem tudtam pontosan megmondani, hogy mi is változott a kinézetében, de a Beta sokkal jobban tetszett. Menet közben kiderült: a színek és a háttér. Eddig fekete felső menüsor, valamint szürke, mintás háttér volt, most szürke menüsor, kopár háttér L Még jobboldalt sem látom az ikonokat…

Előbb értelemszerűen jött az élesítés az Operation Manager Shell (PS, mi más? J) emelt joggal történő futtatásában lefuttatott Set-ScomLicense paranccsal, majd újraindítás után következett az „igazi” használatba vétel – ekkor jöttek a további negatív élmények.

Egyrészt továbbra sincs javítva a múltkori cikkemben már említett hiányosságok (vagy feature-k?) nagy része:

       az SQL collation-ről nem is vártam, hogy javítva lesz L

       hiába telepítünk MP csomagokat, a kezdőképernyőről továbbra sem tűnik el

       nem bántam volna, ha az ügynök lecseréli a Beta ügynököt, hogy azt ne kézzel kelljen eltávolítani s az újat feltenni

A másik meghökkentő, amivel találkoztam (aki tesztelte az RC-t, annak nem lesz újdonság): eltűnt az SLA mérését (hivatalos nevén Service Level Tracking) mutató dashboard. Maga a terméket természetesen be lehet állítani, hogy mérje az SLA értékeket, de annak megjelenítésére az RC-t tesztelők állítása szerint csak két mód létezik: vagy telepítünk egy Sharepoint 2010-et, s abba illesztjük a hiányzó megjelenítőt, vagy a Reporting-ot hívjuk segítségül. S ha csak erre van szükségünk (van konkrét példa, ahol csak erre van használva a SCOM), akkor tovább kell bonyolítani az életünket az előbbi két megoldás egyikével – egy dashboard miatt…

Első körben nem akartam sok energiát belefektetni, így a második megoldást választottam. Igen ám, de a Reporting telepítéséhez lokálisan (!) szükséges az SQL Reporting Services komponense. Továbbmenve a gondolattal, ha be is állítjuk, hogy a SC egy távoli SQL-t használjon (mert teljesítmény miatt külön gépre akarjuk tenni az SQL részét,), mivel a RS-t kötelezően helyi gépre kell telepíteni, valószínűleg szükséges egy full (!) SQL licence. Ugyan az SC termékek árában benne van egy Runtime SQL Standard licenc, de nem vagyok benne biztos, hogy az „megbontható”… Ha pedig nem, akkor az RS-hez kell egy licenc…

Szerencsére itt nem merült fel ilyen kérdés, egyrészt helyi gépre tettem az SQL-t is, másrészt a licencelés is rendben lett volna.

A technikai kivitelezés viszont nem sikerült zökkenőmentesen.

Az SQL RS beállítása után rendben megnyílt a két weboldal (a Reports és a ReportServer), viszont a Scom Reporting Services telepítése hibára futott, emiatt RollBack-elt. A gond az, de a RollBack nincs teljesen tökéletesen megírva, ugyanis utána a két weboldal mindenféle beállítási hibára vonatkozva nem akart megnyílni.

Sokat nem akartam vacakolni vele, így amikor újra nekifutottam a kályhától, akkor elmentettem a működőképes RS konfig-állományokat, majd amikor ismét hibára futott a SCom RS telepítője, felülírtam a 3 állományt az elmentett állapottal, ezzel sikerült ismét működőképessé tenni az SQL RS-t. Ezután ismét elindítottam a Scom Reporting telepítőjét, ami pozitív meglepetésemre csont nélkül felment…

Szóval, amit elmentettem, majd visszamásoltam:

C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSRS10_50.MSSQLSERVER\Reporting Services\ReportServer

mappa, rsreportserver.config, rssrvpolicy.config, web.config állományok.

S a végére hagyva a csattanót J Visszatérve az RC tesztelők állításaihoz: már akkor reménykedtek/tudták, hogy a dashboard vissza fog kerülni a végleges verzióba. Nos, ez valóban így is van, még ha nem is egyértelmű, s nem is látszik alapból. A megjelenítéshez hozzunk létre egy új műszerfal nézetet (Dashboard View), majd ott a sablonok közül válasszuk ki a megfelelő, Service Level Dashboard-ot, s máris megkaptuk a hőn áhított kijelzőt. Tehát mégsem kell bohóckodni a RS-el, ha csak SLA-t akarunk mérni J

Reklámok
Kategóriák:System Center
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

