Boot.wim szívatás


A feladat: Offline módon konvertálni egy fizikai kiszolgálót, SCVMM segítségével (online működik, de most az nem volt megfelelő).

A jelenség: a konvertálandó gép bebootol WinPE-be, lefuttatja a wpeinit alkalmazást, majd ott „megáll”, gyakorlatilag visszakapjuk a parancs-sori vezérlést, úgy, hogy közben nem kezdi el másolni a merevlemez(ek) tartalmát a Hyper-V kiszolgálóra.

A nyomozás: ebben a cikkemben megemlítettem, hogy mennyire megörültem, amikor az SCVMM varázsló elkiabálta magát, hogy nincs hálózati-kártya meghajtó. Az öröm azért volt, mert noha több gépet is próbáltam offline módon konvertálni, a kezdeti (éles és teszt) gépeken nem jelzett semmi hibát a varázsló, de mindeniknél előjött a fentebb leírt hiba. Gyanakodtam, hogy nem a meghajtókkal van a hiba, hiszen az adott gépről hálózaton mindent láttam, oda-vissza lehetett pingetni, sőt, a helyi meghajtókat szintén láttam (akár Sata lemezekről, akár Raid-tömbökről volt szó). Ettől függetlenül, hiába másoltam a (természetesen VMM-host op-rendszer specifikus) meghajtóit a megfelelő helyre, mivel nem változott semmi, nem tudtam biztosan kijelenteni, hogy nem-e a meghajtókkal van mégis a gond.

A hibaüzenet alapján pedig mindenki ebbe az irányba indulna el:

 Error (13230)

Virtual Machine Manager encountered an error while connecting to the agent after restarting the computer *** into Windows PE. This error may be due to missing WinPE drivers for local storage on the source machine. 

 Recommended Action

Create a new folder under NO_PARAM on the VMM machine and copy all of the storage or networks drivers for *** to the new folder.

Ha a bootolás után nem vártam ki a kb. 30 perces time-out időszakot (ami alatt amúgy sem történik semmi), s megszakítottam a folyamatot, akkor egy másik hibaüzenetetet vágott a fejemhez:

 Error (2910)

VMM does not have appropriate permissions to access the resource  on the *** server.

 (Access is denied (0x80070005))

 Recommended Action

Ensure that Virtual Machine Manager has the appropriate rights to perform this action.

Ne tévesszen meg senkit, természetesen semmilyen jogosultsági probléma nem áll fent.

Sok helyen utalnak rá, hogy ilyenkor futtassuk le a virtualizálandó gépre vonatkozóan a VMM CA-t. Ezt lefuttatva, az eredeti W2k3 gépen semmi hibát nem talált, míg a magyar nyelvű Windows 7 esetén kifogásolta a WinRM szolgáltatás leállított állapotát. Elindítva a net start WinRM parancsot, kiderül, hogy magyarul a szolgáltatás neve Rendszerfelügyeleti webszolgáltatások (mondtam már, hogy imádom a magyar fordításokat? Grr…)

A másik, amivel kötözködött, hogy állítólag a WMI-store nem teljesen ép, s hogy futtassuk le a winmgmt /salvagerepository parancsot. A visszaadott eredmény („A WMI-tárház konzisztens”) természetesen kiakasztotta.

A továbbiakban kaptam egy olyan ötletet, hogy lehetséges, miszerint a boot.wim állomány hibás, másoljam egy W2k8 R2 Sp1 telepítő Sources könyvtárából a C:\Program Files\Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2008 R2\VMMData\ helyre.

Az erre adott hibaüzenet sem örvendeztetett meg:

 Error (2919)

The destination file C:\Windows\TEMP\SCVMM.a17537cea4\VMM\vmmAgentPE.exe already exists or the destination device is not ready on the *** server.

 (The system cannot find the path specified)

 Recommended Action

Ensure that you have specified a valid path, delete the file if it exists, and then try the operation again.

 Ha a telepítő médiáról másoltam át a wim állományt, akkor meg:

 Error (2903)

VMM could not locate the specified file \\***\C$\SCVMM_boot\scvmm_bcd on the VMM server. This file might be required as part of another object. 

 Recommended Action

Ensure that you have specified a valid path parameter, and that all necessary files are present. Try the operation again.

 (A hibakódok megfejtését itt találjuk.)

Újabb próbálkozásként jött az ötlet, miszerint ne dinamikus lemezként, hanem fix lemezekkel dolgozzak. Nem segített.

Természetesen kipróbáltam azt is, hogy egy szűz rendszerre feltettem csak az SCVMM-et, s onnan próbálkoztam – sikertelenül.

Következett az utolsó mentsvár: MS. Itt előbb el akartak hajtani azzal, hogy a W2k3 R2-nek már lejárt a támogatási életciklusa – de mivel szerencsére kipróbáltam W7-el, s ugyanúgy sikertelen volt, fordítottam egyet a gyerek fekvésén, s így vetettem fel velük a hibát.

Első körben a logot elemeztük, s az sem segített, hogy a WinPE-ben az X: meghajtón található Wpeinit.log utolsó soraiban ezt találjuk:

Info      Successfully executed command ‘net start vmmp2vagent’ (exit code 0x00000002)

Info      STATUS: FAILURE (0x80070002)

Info      ==== Executing Asynchronous User-Provided Commands ====

Info      STATUS: SUCCESS (0x00000001)

Info      ==== Applying Shutdown Settings ====

Info      No shutdown setting was specified

Info      STATUS: SUCCESS (0x00000001)

Warning   Applying WinPE unattend settings failed with status 0x80070002; ignoring shutdown settings

A többi log, elemzés, stb. elküldése után következett egy hosszabb szünet, amikor a mérnökök összedugták a fejüket, majd egyszer csak kaptam egy levelet, amelyhez egy crc volt csatolva.

A megoldás: kiderült, hogy az eredetileg letöltött .iso telepítőben hibás volt a boot.wim. Hogy mennyi esélye van ennek, hogy pont az legyen hibás – nem firtatom (méret, verzió, minden más egyezett). Miután ismét letöltöttem, s átmásoltam a VmmData könyvtárból a helyes crc értékkel rendelkező wim-et a már említett helyre, máris lehetett offline konverziót is végezni…

Reklámok
  1. JoeP
    december 2, 2011 - 10:18 de.

    Nagyon durva.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

