Kezdőlap > Symantec > SEP 11 RU 7

SEP 11 RU 7


Bár nem írtam róla, de elég régóta gondom volt a SEP 11-el. Ha adva volt pl. egy 2008 R2 kiszolgáló, hiába nem volt rá telepítve a SEP tűzfal-szolgáltatása, de ha a SEPM konzolon véletlenül vonatkozott rá egy tűzfal-szabály, ez látszólag felülírta a Windows beépített tűzfalát – gyakorlatilag a Vezérlőpultban, ha rámentünk a tűzfalra, semmit nem tudtunk módosítani:

Ennek kapcsán természetesen felvettem a kapcsolatot a gyártóval, majd több havi (!) próbálkozás következett. Első szinten természetesen eltávolítás/újratelepítést javasoltak, különböző módszerekkel, majd csak a Sylink.xml módosításával próbálkoztunk – eredmény nélkül. Megoldás lett volna, ha a SEPM „mappa-struktúrájában” a szerverekre kikapcsolom az öröklődést, majd azon a „könyvtáron” eltávolítom a tűzfal-házirendet – de nem akartam még több adminisztrációt.

Ekkor kerültem egy következő szintre, amikor eleinte ugyanazt próbálták volna – ám jeleztem, hogy nem vagyok hajlandó ismét eltávolítani a terméket – főleg, hogy újraindítással jár, tehát éles kiszolgálón nem szabad napközben csinálni. Ugyanakkor próbáltam rávilágítani, hogy ez már nemegyszer megtörtént – sőt, néhány alkalommal úgy, hogy eltávolítás után kézzel gyomláltam ki a Registry-ből a maradványokat (meg lehet nézni a Symantec oldalán, több oldalon keresztül sorolja a bejegyzéseket…).

Időközben leteszteltem a W2k8 SP1-et, s feltettem a kiszolgálóra. Kár volt. Másnap hívott egy újabb ügyintéző a Symantec-től, hogy elődjétől átvette az ügyet, mostantól ő az illetékes, beszéljük át még egyszer a problémát. Amikor a kiszolgáló típusához érkeztünk, egyből fennakadt azon, hogy SP1-es. Hiába próbáltam bizonygatni, hogy nem az a baja – azt mondta, hogy az SP1 csak a RU7-ben lesz támogatott. Vagy leszedem az SP1-et, vagy megvárom a RU7-et.

Nem tudom, más hogy döntött volna. Én mindenesetre azt mondtam, hogy köszönöm, marad az SP1. Inkább várok – de mennyit? Nos, ekkor kaptam azt a választ, hogy körülbelül május közepén – ami akkoriban kb. két hetet jelentett.

Júniusban ismét rákérdeztem, hogy ugyan már, hol van az RU7? Hát… várjak türelemmel. Júliusban újabb érdeklődés után próbáltak rábeszélni az új, 12.1-es verziót viselő SEP-re. Nos, mivel ez az új verzió licenszelés tekintetében hasonló, mint a SAV 7.0 vagy 8.0 (már nem emlékszem, elég rég volt J ), egyelőre a megoldandó problémára akartam koncentrálni, így nem szerettem volna váltani. Felhívták a figyelmem, hogy RU7-ről nem fogok tudni upgradelni – de még ezt is bevállaltam.

Ma végre ismét tudtam foglalkozni a témával – s szerencsére végre letölthető lett az új verzió (elvileg július 14-én lett feltéve). Az újdonság-listát elolvasva, kiderült, hogy nem konkrétan a RU7, hanem a Release Update 6 Maintenance Patch 3 (RU6 MP3) már javította a hibát, amelyre a 2168437 számon hivatkoznak. Az MP3-at sem láttam eddig letölthetőként, de így már, hogy RU7-re tudtam frissíteni, nem is volt annyira fontos.

Letesztelve ki tudtam jelenteni, hogy igen, végre megoldás került az ügy végére. Ugyanakkor, nem eszik olyan forrón a kását, kiderült, hogy a 12.1-re valóban nem fogok tudni upgradelni, de a 12.1 RU1-re már igen J

Reklámok
Kategóriák:Symantec
  1. Lotus
    szeptember 19, 2011 - 8:03 du.

    Jó ég, micsoda kupleráj :S

    miért nem vesztek Forefront Endpoint Protectiont, tizedennyi szívás nincs vele :S

    • szeptember 20, 2011 - 7:23 de.

      Hosszú, technikai és “politikai” (értsd elvi) okai is vannak/voltak…

  1. július 16, 2012 - 11:14 de.

Vélemény, hozzászólás?

