Kezdőoldal > Uncategorized > Dell OMSA gondok

Dell OMSA gondok


A múltkori cég ismét kérte a segítségem – „visszatérő szerelem” J, ezúttal egy érdekesebb problémában.

Fel akarták telepíteni a Dell-nek az OMSA (Open Manage Server Administrator) alkalmazását, de mindannyiszor hibába ütköztek:

„This operating system or service pack is not supported.”

 

Próbálkoztak újból letölteni, hibanaplóban nyomot találni, hogy merre induljanak el, de nem jártak sikerrel.

Mivel a telepítőkészlet sérülését már kizárhattam, elkezdtem a verzió ügyében nyomozni. Próbáltam a 6.5-nek egy régebbi verzióját feltenni, ugyanezzel a hibaüzenettel hajtott el. Mivel a Dell oldalán kimondottan a kiszolgáló típusától lett letöltve, ezért feltételeztem, hogy nem a hardverrel van baja (természetesen a hibaüzenet sem ezt sugallja), hanem a szoftverrel. Igen ám, de a támogatott listán explicit rajta van az SBS 2003 SP1, tehát nem csak a „sima” Win2003.

Tovább keresgélve a megoldást, egy kerülőútra bukkantam: a SystemsManagement mappában futtassuk a

msiexec /i SysMgmt.msi SYSTEMCHECK=NO

parancsot.  Ez sem hozott megoldást:

„This operating system is not supported”

Több napos keresgélés következett, mígnem véletlenül egy adott ötlet kapcsán rámásoltam egy régebbi (5.0.0) verziót, amit tudtam, hogy W2k3-an biztosan működik – s láss csodát, az gond nélkül felment. Igaz, hogy a webes része még nem lett jó – arról annyit érdemes tudni, hogy nem az IIS-t használja, hanem saját kiszolgálója van –, de ez egy másik történet. (Ha már IIS: ezen a szerveren a meséhez hasonlít: van is meg nincs is, működik is meg nem is). Ha nem tudják megoldani, akkor – ha legalább nekem sikerül megfejteni a rejtvényt – majd arról is írok J.

Ennek alapján arra gondolok, hogy az újabb OMSA verziók már nem foglalkoznak ilyen „elavult” rendszerekkel, ők már minimum a Win2k8-at igénylik…

Kategóriák:Uncategorized
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. április 15, 2011 - 7:11 de.

Vélemény, hozzászólás?

