Kezdőoldal > General, Windows Server > FSMT szívások

FSMT szívások


Szükség volt az állománykiszolgáló szerepet egy másik szervernek átadni (W2k3 R2 -> W2k8 R2). Előbb körbejártam a témát, természetesen a kedvenc párosomat szerettem volna bevetni: Xcopy vagy Robocopy, valamint a registry-ből kimentett és visszatöltött megosztások.

Mivel a régi (egyébként kitűnően bevált) páros második tagja 2008 R2 esetén nem működik, felmerült a lehetőség a MS „csodafegyverének” kipróbálására: Microsoft File Server Migration Toolkit. Megjelenése óta pár ránc-felvarráson átesett, így gondoltam, jól jöhet neki az esély. Hát, lehangoló. Következzenek a bajaim:

  • Ha ugyanazokat a megosztásokat szeretnénk – márpedig azt szeretnénk, hogy a felhasználók észre sem vegyék a váltást, – akkor egyesével át kell állítani a megosztások nevét és útvonalát is – figyelem, a rejtett megosztások esetén a mappa nevébe is beteszi a $-t!!!

Alapvetően, hogy az útvonalat is módosítja, nem rossz ötlet, ha több kiszolgálót akarunk konszolidálni – de ha nem, akkor minek? Egy pipa-lehetőség sokkal hatásosabb lenne: maradjon az „eredeti” útvonal, vagy kiszolgálónként almappába. Azért tettem idézőjelbe az „eredeti” szót, hiszen ha mondjuk D: meghajtóról váltunk E: meghajtóra, akkor már nem lesz eredeti a szó szoros értelmében.

A megosztott mappákon belüli további megosztásokat észreveszi ugyan, de nem listázza – erről majd később.

  • Előzetes méretek: sem az összes méret, sem az egyéni megosztások mérete nem stimmel (82 GB a szűk 300 GB helyett, enyhén szólva eltérés)
  • a véglegesítés (amit ismét emberi beavatkozással indítunk el) alatt nézi át ismét a mappákat, ekkor „zárolja” az eredeti megosztásokhoz a hozzáférést (a leírás alapján). Egyrészt itt is lehetne pipa, hogy kérünk-e ilyen „plusz” menetet, vagy egy menetben intézze az egészet. Mivel eleve munkaidőn kívül kezdtem a másolást, így értelemszerűen nem változott semmi (meg pl. az eredeti kiszolgálót át is neveztem, pont ezért). Akkor akasztott ki, egyrészt amikor láttam, hogy emberi „Tovább” gombot igényel, másrészt, amikor a 295 GB-ra első menetben 8:16 h, „véglegesítés” során tovább 8:21 h-t vett igénybe.
  • Miután mindezzel megvolt, már csak az ellenőrzés volt hátra. Hát, újra dobtam egy hátast. Kezdjük azzal, hogy a megosztásokat átnézve, csak itt tűnt fel az első pontban leírt malőr – a $ jeles mappanevek. Ebből szerencsére nem volt sok, de ugye a mappa átnevezése során elvész a megosztás, tehát töröltem a megosztást, majd kézzel felvettem.

A másik a megosztott mappán belüli megosztások. Különböző okok miatt szükség van erre, de mivel a program felületén nem látszanak, nem lehet őket állítani, itt is a megosztás nevébe betette a kiszolgáló nevét – tehát törölni kell, s újra létrehozni őket.

Mikor már azt hittem, megvagyok, kiderült, hogy pár megosztás jogosultsága nem lett a legjobb (igen, betettem a jogokra vonatkozó mindkét pipát). Sebaj, azokat ismét módosítottam. Mivel jellemzően NTFS jogokra hagyatkozom (elég gyakori a mindenkinek full joggal megosztás) szerencsésnek éreztem magam, hogy azokat legalább rendesen átmásolta. Pedig már azon kezdtem agyalni, hogy a hétvége másik napját arra szánom, hogy – most, hogy a megosztásokat kézzel rendbe tettem – ráengedem a régi eszközeim, másolásra…

Kategóriák:General, Windows Server
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

