Kezdőlap > Wsus > Wsus és WU szívatás

Wsus és WU szívatás


Az egész úgy indult, hogy egyik frissen telepített szerveren a Wsus nem akart szinkronizálni, Http error hibaüzenettel. Egy ideig nyomoztam, de utána megpróbáltam a WU frissítést a netről – s itt másik hibaüzenettel cselezett ki, mégpedig az időbeállításokra vonatkoztatva (Windows Update Client failed to detect with error 0x80072f8f).

 Mivel az óra jó időpontot mutatott, s mindenféle varázslattal sem jutottam tovább, nem foglalkoztam vele. Az eredeti hibaüzenet alapján nem tudott ssl kapcsolatot kiépíteni, mert a távoli tanúsítvány nem volt megfelelő. (WebException: The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel. —> System.Security.Authentication.AuthenticationException: The remote certificate is invalid according to the validation procedure.)

 Tévúton járva egy ideig elkezdtem más irányba (is) keresgélni a probléma megoldását – amivel egy másik hibára bukkantam, másik cikk lesz belőle –, de végül visszakanyarodtam az első benyomásra. Azt már kiderítettem, hogy valamiért hiányzik egy tanúsítvány (GTE CyberTrust Global Root), illetve az időre vonatkozó hibaüzenet is csak ezt próbálta sugallni (elég nyakatekert módon), de ezt másik szerverről exportálva s ide importálva sem oldódott meg a probléma.

 Tovább folytatva a nyomozást, eljutottam oda, hogy közvetlenül le kell tölteni a megfelelő root-tanúsítványokat. Ezt pillanatnyilag innen lehet letölteni, s innen a rootsupd.exe parancsot kell futtatni. (Később megtaláltam, hogy valószínűleg a KB931125 cikkben szereplő rootsupd.exe a legfrissebb – bár nem világos az XP-re vonatkozó utalás, hiszen ezt bármilyen gépen le kellene futtatni). A tanúsítványok telepítése után már a helyi gép WU elérése és a Wsus frissítése is csont nélkül lezajlott.

Reklámok
Kategóriák:Wsus
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

