Kezdőoldal > Windows 7, Windows Server > Windows 2008 R2 and Virtual Server 2005

Windows 2008 R2 and Virtual Server 2005


Az utóbbi időben egy Windows 2008 szerverrel küzdöttem, ennek R2-re történő frissítésével.

Természetesen a megfelelő előkészületek után, a telepítő elindítása után mégis az ellenőrző modulon fennakadtam. Arra számítottam, hogy driver-gond is lesz, ám arra nem terjedt ki a figyelmem, hogy a Virtual Servert nem szereti. Részben jogos, hiszen már itt van a Hyper-V – de mit tegyen az, akinek a vasa nem tudja az utóbbit futtatni? S ráadásul elég sok virtuális gép van rajta. Szerencsére utánajárva kiderült, hogy némi körmönfont megoldással rá lehet venni a VS futtatására – természetesen ez az MS által már nem támogatott körbe esik… 😦

Miután áthelyeztem a fontosabb virtuális gépeket, eltávolítottam a VS-t, majd jöhetett az érdemi upgrade. Szerencsére csont nélkül, kb. 1,5 óta alatt lefutott 🙂

Az első „éles” induláskor meggyőződtem róla, hogy minden rendben van, a megfelelő alkalmazások rendben működnek – így következhetett a bogarászós munka.

Ennek a cikknek az alapján elkezdtem volna a VS-t telepíteni. Az IIS-el nem volt gond, hiszen ugye előtte is már telepítve volt, s az upgrade során mindent szépen átvett. Utána következett viszont a házirend-babráló része, hogy majd tudjam telepíteni a programot. Nos, elég sok esetben, miután átállítottam a soron következő házirendet, leszakadtam (RDP-vel voltam a szerveren), s ismét kellett kapcsolódnom – de ez volt a kisebbik gond. A nagyobbik az, hogy miután a megfelelő házirend-opciókat beállítottam, s következett volna az érdemi telepítés, akkor jött a pofon. Ugyanis szépen elindult, de a hálózati „kártya” telepítése során megállt – s ott állna míg a világ s még két nap, ha nem szakítom meg. Ilyenkor természetesen a hálózati forgalom is megszakad, hiszen a valódi hálókártyához kapcsolja a virtuális gépeknek szükséges összetevőt. A rollback ráadásul szintén nem azonnal ment végbe, a Cancel gomb megnyomása utáni idő nem szokványos…

Többszörös sikertelen próbálkozás után (kikapcsolódásként 🙂 ) egy másik segédprogram telepítését vettem górcső alá: Wsus.

Mint tudjuk, a Wsus csak az SP2 óta integrálódik a Windows 2008 R2 Server Manager-be, így ezt a frissítést kell telepíteni, hogy a szerepkörök közül tudjuk telepíteni. Igen ám, de ezt állítólag két módon lehet telepíteni: Wsus-on keresztül (róka fogta csuka, csuka fogta róka, s nekem a működő Wsus-om virtuális gépen volt, ami az előbb leírtak miatt még nem ment), vagy felmegyünk a Microsoft Update oldalra. Nos, megpróbáltam kimenni a WU helyre, de 80072f8f hibával mindig elszállt. Mivel tudtam, hogy az idő/dátum beállítással nincsenek bajok (akkor jöhet elő leginkább a hiba), tovább kerestem, s kiderült, hogy ezt a csomagot kell telepíteni. Telepítés után már kilátott a netre, de jött a másik probléma: a kiválasztható foltok között nem szerepelt a javasolt frissítés.

Itt döntöttem úgy, hogy maradunk a jól bevált módszernél: letöltöttem a legfrissebb Wsus-t, s kézileg fogom telepíteni. Igen ám, de telepítés során a fentiekhez kísértetiesen hasonló gondba ütköztem: a „Creating duplicate files”-nál mindig megakadt, s várakozott…

Körbejárva a lehetséges okokat, kiderült, hogy az a fránya házirend-módosítás okozta, ami a VS telepítéséhez javasolt. Az adott házirendeket visszaállítva eredeti állapotukba (szintén leválásokkal, hm), a Wsus csont nélkül felment.

A „pihenő” után visszatértem a Virtual Server problémájához. Hirtelen ötlettől vezérelve nem állítottam házirendet, s úgy próbáltam telepíteni. Kapásból jelentkezett néhány hibaüzenet, de attól még tovább tudtam lépni – a szokásos hálózati eszköz telepítéséig… Mivel nem akartam hosszú időt várni a Rollback-re, így kilőttem a telepítő-csomagot, majd (szokásos módon hálózat nem működik miatt) újraindítottam a szervert.

Újraindítás után kezdett el némi remény ébredni. Ugyanis a hálózati szolgáltatások között ott szerepelt a Virtual Network, ugyanakkor volt hálózat. Még egyszer elindítva a telepítőt, a szokásos hibaüzenetek után viszont megkaptam az áhított „Sikeresen telepítésre került” ablakot 🙂 Most már csak a leírásban szereplő többi dolog volt hátra: az állományrendszerben és a registry-ben mindenhol átnevezni a vssrvc.exe-t. Sőt, miután elindult a szolgáltatás, automatikusan észrevette, betöltötte és elindította a virtuális gépeket :D.

Kategóriák:Windows 7, Windows Server
  1. Lopy
    október 29, 2010 - 8:03 de.

    Hali!

    Hasonló a helyzetem (R2 alatti vason nincs a prociban VT támogatás, így a Hyper-V kilőve.) – én mondjuk a virtualserver-rel nem is próbálkoztam, mert csak egy teszt rendszerre lett volna szükségem, így a vPC- t szenvedtem meg. Legközelebb nem kínlódom, hanem maradok az ilyen esetekben jól bevált VBox-nál.

    A hálózat telepítésénél száll el a vpc is, de a restart után lefut az install és megy.

    • október 29, 2010 - 7:43 du.

      Gondolom ugyanabból az okból kiindulva száll el, mint a VS.
      A VBox-ot még nem ismerem annyira, de tudtommal az nem fut szolgáltatásként – azt pedig nem vállalom, hogy mindig egy munkamenetet csak emiatt futtatni…

  1. szeptember 2, 2010 - 7:39 de.

Vélemény, hozzászólás?

