Kezdőoldal > Symantec > SEP 11 install rollback

SEP 11 install rollback


Még december elején futottam bele egy olyan hibába, mely szerint az egész hálózatra tudtam telepíteni a SEP legújabb verzióját – egy gép kivételével.

A hibaüzenet nem volt túl bőbeszédű: az eseménynaplóban

 Az eseményazonosító (101) leírása a forrásban (Automatic LiveUpdate Scheduler) nem található. A helyi számítógép nem rendelkezhet a szükséges rendszerleíró információkkal vagy az üzenet DLL fájljaival ahhoz, hogy távoli számítógépekről kapott üzeneteket tudjanak megjeleníteni. Az /AUXSOURCE= flag paraméter használatával megjelenítheti a leírást, a részleteket a súgó tartalmazza. A következő információ az esemény része: error; Failed unregistering service..

 

szerepelt, míg a telepítési log (Sep_Inst.log a %Temp% mappában) lényeges része:

 

Invoking remote custom action. DLL: C:WINDOWSInstallerMSI7E.tmp, Entrypoint: _LURegisterDecomposerABI@4

— DECABI_LOGGING —   Enter LURegisterDecomposerABI()

— DECABI_LOGGING —   GetDecomposerABIProperties Registry created.

— DECABI_LOGGING —   GetDecABIDirectory() — failed to get Installed Apps key from registry.

— DECABI_LOGGING —   Decomposer ABI DLL version is: not installed

— DECABI_LOGGING —   Decomposer ABI not registered with LiveUpdate.

— DECABI_LOGGING —   Decomposer ABI version registered with LiveUpdate is: not installed

— DECABI_LOGGING —   Decomposer ABI sequence number registered with LiveUpdate is: not installed

— DECABI_LOGGING —   For rollback using Decomposer ABI custom action  property: sizeof= 130 not installed:not installed

— DECABI_LOGGING —   LiveUpdate registration failed. (HRESULT=-2144731115)

MSI (s) (F4:A4) [08:39:25:016]: User policy value ‘DisableRollback’ is 0

MSI (s) (F4:A4) [08:39:25:016]: Machine policy value ‘DisableRollback’ is 0

Action ended 8:39:24: InstallFinalize. Return value 3.

 

Természetesen megpróbáltam mindent, ami rajtam múlt. Utánanéztem az interneten, de csak olyan utalások voltak, hogy egy régi Symantec termék telepítésének maradványai okozhatják a gondot. Ezért töröltem minden mappát, ami a Symantec-re vonatkozhatott volna, letöltöttem az SCSWipe programot, illetve futtattam a Windows Installer Clean Up segédprogramot (ami természetesen nem talált semmit). A furcsa mindamellett az volt, hogy ezen a gépen soha nem volt semmilyen Symantec termék. Zavarban levő

 

A vége sajnos továbbra sem volt siker, gyakorlatilag mindig elhasalt a telepítésnél. Természetesen ekkor már nem a SEP Managert használtam telepítésre, hanem rámásoltam helyileg a gépre a telepítő-készletet, s úgy próbáltam telepíteni. Sőt, kikapcsoltam mindent, csak a Core részét próbáltam, de bizonyos állapotnál mindig elhasalt, s Rollback-elt. További próbálkozás, utánajárás után megpróbáltam azt is, hogy csak a LiveUpdate-et telepítettem – ezt csont nélkül felment. Majd ezután a SEP – ismét elhasalt Vicsorgó.

 

Mikor már úgy éreztem, hogy egyedül nem megy, nyitottam egy esetet a Symantec-nél. Nos, ott az ürge természetesen végigpróbáltatta ugyanazokat, melyeket már írtam – természetesen siker az ő kérésére elvégzett telepítést sem koronázta. Majd néhány naponta visszajelzett (telefon, ill. email), mindenféle eszement ötlettel. Próbáltunk már nyelvet váltani, CleanWipe programot futtatni (SCSWipe utódja), keresztútnál kecskét áldozni, holdfényben háztetőn sétálni – siker nélkül. Néhány alkalommal webex-en keresztül csatlakozott is hozzánk, s távoli asztali kapcsolat segítségével láthatta a telepítési folyamatot – állítólag néha egy okosabb guru is látta. Ettől függetlenül nem született megoldás. Szomorú

 

Pár napja átvette valaki más a helyét. Először ő is ugyanazokkal az alap-ötletekkel jött, mint kollégája, de látva, hogy nem megy, felajánlotta, hogy eszkalálják (felsőbb szintre viszik) az esetet. Sőt, látva, hogy számukra idegen operációs rendszerről van szó, rákérdezett a nyelvre – így egy magyar szakértő vette át az ügyet. Meglepődött Szóval alap-szinten angolul kell megbírkózni az esettel, feljebb meg van magyar?

 

Az eddigiekkel ellentétben szerencsére neki nem kellett még egyszer elmeséljem a történetet, sőt, megmutatni sem kellett – az elküldött állományok, stb. alapján egyből kiszúrta a hibát. Kacsintó

 

A "– DECABI_LOGGING —   GetDecABIDirectory() — failed to get Installed Apps key from registry" sor alapján úgy értékelte, hogy az "IEnumVariant" változó rosszul vagy nincsen regisztrálva. Ennek ellenőrzésére a

 

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesInterface{00020404-0000-0000-C000-000000000046}

 

kulcs értékét kérte, hogy küldjem el – de ez a kulcs hiányzott arról a gépről. Másik XP-ről exportálva, majd a kérdéses gépen import után máris minden úgy működött, ahogy a nagy könyvben meg van írva Nagy mosoly

 

A hapi visszahívásakor természetesen együtt örültünk a megoldásnak, illetve jeleztem neki, hogy a Symantec fórumon is jelezze a megoldást, így remélhetőleg még néhány embert sikerül elégedettebbé tenni Hőségben

 

u.i. annyi kiegészítést még fűznék a történethez, hogy a LiveUpdate nem ment le automatikusan, kézzel kellett letöltsem a legújabb adatbázist – remélhetőleg a továbbiakban csont nélkül fog menni. Ugyanis csak miután biztos vagyok benne, hogy teljesen jól működik Unmanaged módban, akkor változtatom át Managed-re…

Kategóriák:Symantec
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

