Kezdőoldal > Windows Server > W2k8 and Virtual Server

W2k8 and Virtual Server


Eddig nem volt időm vele foglalkozni, de most körbejártam egy kissé zavaró problémát. A feladat adott volt: W2k8 szerveren fut egy Virtual Server (naprakész), abban futnak virtuális gépek. (A vas nem tud Hyper-V-t). Amikor távolról, böngészőn keresztül nézem a kiszolgálót, látok minden gépet, illetve azok állapotát – viszont ha helyileg nézem, akkor bizony a lista nem teljes.

 

A másik cikkben írt linkek ott vannak, ahol kell lenniük, ettől függetlenül néhány gép nincs listázva.

 

Első lépésként eltávolítottam az egyik gépet, de amikor megpróbáltam hozzáadni, akkor a vmc állomány hibájára hivatkozott, s nem engedte. Amikor intézőből néztem, akkor a vmc-t nem tudta megnyitni – ekkor már biztos voltam benne, hogy jogosultság. Ellenőriztem, s valóban: egyedi jogok voltak. Amint engedélyeztem a mappán az öröklődést, egyből helyrejött minden. Elkezdtem gondolkozni: rendben, távolról ugye azért láttam, mert a Network service-nek megvolt a joga. Helyileg viszont szükség volt az én fiókomra is – de hogy ehhez miért nem elég az admin csoport, aminek tagja vagyok? W2k3 esetén természetesen elég az is – de ebben az esetben csak úgy jelent meg a listában, ha konkrétan az én fiókom is fel volt véve a jogosultak közé. Hmm… Érdekes.Meglepődött Ja, s elég volt csak a vmc-nek jogait állítani…

Kategóriák:Windows Server
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

