Kezdőoldal > General > 32/64 bit – update

32/64 bit – update


Elozo bejegyzésem azzal fejeztem be, hogy nem minden esetben működik a PS – helyesebben WPS – lekérdezés…
 
A furcsa az volt, hogy nem hibaüzenet jelezte ezt, egyszerűen csak mintha "lenyelte" volna a kért információkat. A dolog nem hagyott nyugodni, így kicsit jobban utánanéztem, hogy hol szúrom el. S íme, máris meglett az ok: azokon a szervereken "hasal el" – azaz nem ad érdemi választ, amelyek Xeon procival rendelkeznek. Sőt, mivel csak olyanokon tudtam kipróbálni, amelyek két procit tartalmaztak, ezért az eredeti lekérdezés egy kollekciót adott vissza, nem egy elemet, s azon nem tudta a lekérdezéseket elvégezni… Ebbe az irányba indultam el, s valóban kiderült, hogy nem a Xeon a hibás, hanem a több CPU. Így, ennek függvényében a módosított lekérdezés az alábbi lett:
 
$strComputerName = "."
$strCpuArchitecture = ""
$intCurrentAddressWidth = 0
$intSupportableAddressWidth = 0
 
$objWmi = Get-WmiObject -class "Win32_Processor" -namespace "rootcimV2"
 
if ($ObjWmi.Count)
 
{#There are multiple CPU’s, asking the first one
$Cpu = ($objwmi | select-object -first 1)
}
else
{#There is only one CPU
$Cpu = ($ObjWmi)
}
 
$intCurrentAddressWidth = $Cpu.AddressWidth
$intSupportableAddressWidth = $Cpu.DataWidth
 
switch ($Cpu.Architecture)
{
  0 {$strCpuArchitecture = "x86"}
  1 {$strCpuArchitecture = "MIPS"}
  2 {$strCpuArchitecture = "Alpha"}
  3 {$strCpuArchitecture = "PowerPC"}
  6 {$strCpuArchitecture = "Itanium"}
  9 {$strCpuArchitecture = "x64"}
}
 
if ($intCurrentAddressWidth -eq $intSupportableAddressWidth)
{
  "System Type: $intCurrentAddressWidth-bit operating system – Processor Architecture: $strCpuArchitecture"
}
else
{
  "System Type: $intCurrentAddressWidth-bit operating system ($intSupportableAddressWidth-bit capable) – Processor Architecture: $strCpuArchitecture"
}
 Ezzel már akárhány procival rendelkező gépen lesz értelmes információnk. Hogy mégsem legyen az életünk fenékig tejföl, egyedül egy virtuális gépben tudtam előcsiholni azt az állapotot, amely azt mutatta, hogy ugyan 32-bites oprendszert kérdeztem le, de a vas 64 bites. Sőt, a gazdagép is 32-bites volt, de ott mégsem mutatta a 64-bites architektúrát. Szóval még mindig nem kerek…
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

