Kezdőoldal > General > Security event 537 – 2. resz

Security event 537 – 2. resz


Első lépésként természetesen összehasonlítottam a két rendszert: mindkét helyen SQL 2005, valamint SQL és Windows autentikáció van. Az egyiken Express Edition, a másikon Workgroup – de ennek nem volt jelentősége. Egyik helyen 10 percenként írogat egyszer, de egy „éles” adatbázis van, másik helyen 15 percenként, három bejegyzést – de három éles adatbázist használnak. A teszt-adatokat tartalmazó adatbázisok nem érdekeltek, hiszen azok sérülése/elvesztése nem zavaró.

A következő lépés az adatbázisok összehasonlítása, felhasználóik, jogosultságaik stb. átnézése volt… Nem akarom részletezni, mi mindent ki nem próbáltam… Mivel minden lépés után ki kellett várjam a két hiba közötti időt, sebességem a csigáéhoz hasonlított.

Annál nagyobb volt az öröm, amikor hirtelen ötlettől vezérelve elkezdtem lecsatolni (detach) az adatbázisokat – s az egyik éles lecsatolása után csökkent a hibák száma. Folytattam, így kiderült, hogy nem csak az éles adatbázisokban (vagy velük) van a hiba, hanem a teszt-adatokat tartalmazóak közül is megsértődőtt némelyik. Sőt, egyik lecsatolása után változott a gyakoriság is, elértem azt az állapotot, mint a másik cégnél (amihez ugye egyáltalán nem nyúltam). Egy újabb megfejtendő kérdés…

Sajnos (vagy nem?) a visszacsatolás után nem jelentkezett a hiba. Bizonyos szempontból örültem, hiszen elértem a célomat (megszűntek a hibák), ugyanakkor nem tudtam meg, hogy mi is volt a hiba oka.

Illetve ez ebben a formában nem igaz. Ugyanis a "problémás" adatbázisoknál lecsatolásnál az SQL panaszkodott, hogy valaki még használja az adatbázist, ezért nem tudja leválasztani. Biztos, ami biztos alapon belementem a programba, de csak én voltam bejelentkezve. Mivel akkor még nem akartam belemélyedni a rejtélybe, azt jeleztem az SQL-nek, hogy erőszakkal bontsa a kapcsolatot, majd válassza le az adatbázist.

Úgy éreztem, én már hozzájárultam annyit a hibakereséshez, hogy átadjam a témát a programíró cégnek. Még az elején jeleztem feléjük bajomat, elkérték s feltették a rendszerükbe az adatbázisunk mentését, de – így most már érthetően – náluk nem jelentkezett a hiba. Eddigi nyomozásaim alapján viszont reméltem, hogy hátha rá tudnak jönni a titokra – ennek érdekében a másik cég adatbázisait nem bántottam, legyen alapunk a tesztelésre.
 
A cég válasza:
 
„Érdekelne a hiba oka, de eddig is sok idő és energia elment erre és nem jutottunk semmire.
Mivel máshonnan nem jeleztek ilyen problémát, én nem szeretnék evvel tovább foglalkozni.”

Szóval egyem meg, nyeljem le a békát. Örüljek, hogy megoldódott a probléma. Az, hogy a másik cég részéről nem jeleztem a problémát, számukra kizárta a „máshonnan” fogalmát. S tényleg máshol nem jelentkezett a hiba?Confused

Gondoltam egy nagyot, s az általam ismert emberek közül az SQL MVP-t, Socit kértem egy kis segítségre. A logokon kívül még a Profilert javasolta, de még így sem sikerült az adatbázist fogva tartót elkapni. Tudjuk róla, hogy System process, az SA nevében fut Background állapottal, illetve újraindítás után automatikusan létrejön – de ennél többet nem tudtunk kideríteni. A Lurdy-ban, amikor összefutottunk, sajnos nem tudtunk beszélni (egyrészt GT vitte el mellőlem a folyosóról, másrészt nem tudtam velük tartani egy kollégám miatt)… Viszont lehet, hogy többe kerülne a leves, mint a hús, így csak annak éri meg vele foglalkozni, aki szakmai kihívásának tartja a rejtély megfejtését. Kalandvágyók előnyben Wink Rendszergazdaként megtettem, amit tudtam – de erre már valóban nincs kapacitásom, hogy SQL-be ennyire belemélyedjek…

Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. február 17, 2015 - 10:12 de.

Vélemény, hozzászólás?

