Kezdőlap > ISA > ISA 2004 SP3 gondok

ISA 2004 SP3 gondok


Adott dolog teszteléséhez szükségem volt egy virtuális ISA 2006-ra. Ezt egyszerű telepítéssel megoldhattam volna, viszont bizonyos okok miatt úgy döntöttem, hogy egy létező ISA 2004 SP3 rendszert virtualizálok. A szereplő adott volt, a virtualizálás során adódtak kisebb-nagyobb problémák, de végül elindult a virtuális masina. Igen ám, de a tűzfal-szolgáltatás nem indult el, s az eseménynaplóban a rossz rendszergazdák által előállított állapot uralkodott: tele volt hibákkal és figyelmeztetésekkel Disappointed. Nosza, bizonyítsuk be, hogy nem vagyunk rossz rendszergazdák, szüntessük meg őket Smile.
 
Mivel nem a naplózás volt az elsődleges célom, kapásból átállítottam a log célját adatbázisról az állomány-rendszerre, illetve az ISA telepítőjének segítségével az Advanced Logging kikapcsolásával eltávolítottam az általa telepített SQL 2000 MSDE (MSSQL$MSFW) adatbázist (ez nem a konfigurációt tartalmazza, hanem az esetleg oda irányitott naplózásban játszik szerepet).
 
Elsőnek a KB943853-ben leírt hiba jött (Event 6015). Igen ám, de nekünk ISA 2004 van, s nem is AD-tag a gép. Tovább keresgélve, a Forefront blogon találtam egy cikket: http://blogs.technet.com/isablog/archive/2007/10/15/windows-services-may-fail-to-start-after-installing-isa-server-2004-service-pack-3.aspx
 
Ennek hatására az SP3 eltávolításáról, illetve az ISA Server Diagnostics esemény-napló törléséről döntöttem, majd miután minden rendbejött, vissza akartam tenni az SP3-at. Többszörös próbálkozásaim során mindig hibába ütköztem, míg a hiba okát keresve megtaláltam a KB937028 cikket (Event 14056). Az első módszer nem vezetett eredményre, de a második segítségével elindult a tűzfal-szolgaltatás. Huhh… Legalább eddig eljutottunk Wink. Ezután ismét az 1. módszerrel próbálkoztam, többször is (újraindításokkal), de siker nélkül. Sőt, minden alkalommal le kellett futtassam a 2. módszerben leírt javítást, hogy SP2-vel elinduljon a tűzfal-szolgáltatás…
 
Tovább keresgélve megtaláltam egy bővített változatát a parancs-nak, s ezzel már felment az SP3:
Msiexec /p <FullPathToSp3Package> REINSTALL=all REINSTALLMODE=omus SKIP_DIAGLOGACLS=1 /l*v c:sp3.log
 
Most már jöhetett az érdembeli tesztelés Smile
Kategóriák:ISA
  1. Petrenyi Jozsef
    március 24, 2009 - 5:55 du.

    Azért én ezekkel a teszteredményekkel inkább óvatos lennék. :-)- JoeP –

  2. Asterix
    március 25, 2009 - 6:40 de.

    JoeP, megijesztesz… Mire gondoltál?

  3. Petrenyi Jozsef
    március 31, 2009 - 6:10 du.

    Speciel arra, hogy valamit csak úgy lehet megfigyelni, ha minden más környezeti hatást kizárunk. Nem lehet – pontosabban, nem érdemes – olyan rendszeren tesztelni – azaz megfigyelni valamit – mely rendszer úgy lett összedrótozva és nem tudod, milyen hibák lappanghatnak benne.

  4. Asterix
    április 1, 2009 - 6:11 de.

    JoeP, szerencsere epp a buktatokat akartam tesztelni, igy erre a celra a rendszer teljesen megfelelt 🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

