Kezdőlap > General > Symantec Endpoint Protection tapasztalatok

Symantec Endpoint Protection tapasztalatok


Tobb ugyfelnel is frissitettunk Symantec Endpoint Protection 11.0-re. Helyenkent SCS 9.0, mashol SAV 10.0 volt.
 
Nos, roviden: kisse kiabrandultam a Symantec termekekbol. Gyakorlatilag eleg regota egyik kedvencem volt, raadasul a Norton termekek az utobbi idoben sebesseg-javulasukrol voltak hiresek.
 
A telepitessel onmagaban nem sok bajom volt. Kicsit ehesnek tunt, tobb teruletet elfoglalt, mint elodjei – de ez mondjuk minden program uj verziojara elmondhato. Ugyanakkor kesobb kicsit utanaolvastam – s kiderult, hogy en meg orulhetek, hogy mennyi helyen terpeszkedik. Ugyanis a Maintenance Release 1-nel rengeteg gond volt, sot, meg az MR2 is rettenetesen (> 20 GB) sok tarteruletet igenyelt. Ehhez kepest a jelenlegi, MR4 szepen torli maga utan a szemetet, igy kisebb helyen is elfer. Sajnos nem adhato meg, hogy a nagyobb helyigenyu konyvtarak ne a rendszerlemezen legyenek – remeljuk ez majd valamikor eszukbe jut nekik is…
 
A hazirendek migraciojarol nem tudok semmit mondani – latszolag csont nelkul lezajlott. Viszont egyik helyen sem volt semmi extra beallitva, igy a 100%-os siker nem jelent semmit Open-mouthed
 
A kliensek telepitese gond nelkul tortent (elotte erdemes elolvasni a dokumentaciot). A szerveren annyi gond volt csak, hogy mivel elobb a klienseket frissitettem, s nem egyszerre, rajta hagytam a Symantec System Centert. Sot, mivel a dokumentacioban ugy szerepel, hogy a SEP Manager meg az SSC elfer egymas mellett, ugy probaltam a szerverre feltenni a SEP-et, hogy elotte nem szedtem le az SSC-t. Nos, itt futottam az elso erdekes dologba. Hiaba probaltam meg telepiteni a Migration and Deployment Wizard segitsegevel, latszolag telepult, de a valosagban nem.
 
Kesobb a Find Unmanaged Computers segitseget vettem igenybe, ahol a Deployment status sikeres volta ellenere (Zold, Successfull) kiirta, hogy regebbi tipusu SSC van a gepen, s addig nem tudja telepiteni a SEP-et. Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy a korabbi probalkozasaim ugyanilyen jellegu hibauzenetet kesobb megtalaltam az esemenynaploban is – no de miert nem jelezte interaktivan? Sot, az elozo program eseten miert jelezte zolddel, hogy sikeres volt, mindaddig, amig nem telepitette? Egyertelmuen latszott, hogy a telepites csak azutan kezdodott el, miutan mar be volt jelolve a sikeres telepites… S vegul: valoban elfer egymas mellett a SEPM es az SSC, de a SEP-et mar zavarja az SSC? Tehat a szerveren ne legyen SEP? Disappointed Illetve meg egy eszrevetel: hiaba allitottam be, hogy melyik csoportba tegye, az alapertelmezett csoportba tette a szervert…
 
Van viszont meg egy hianyos terulet: a Liveupdate. Gyakorlatilag korrekt, hogy megprobalja egyszerre kezelni a 32 es 64 bites rendszereket, de sajnos sehol nem lehet kikapcsolni az utobbi letolteset. Marpedig olyan halozatban, ahol nincs szukseg a 64 bites frissitesekre, azok feleslegesen egy csomo helyet elfoglalnak a szerveren. A gyarto tud rola, allitolag megoldhato – de meg nem tudni, mikor.
 
Most kovetkezzen a legnagyobb fajdalmam: a SEP rettenetesen lassu. Ezt jeleztek a felhasznalok, hogy amiota telepult, gyakorlatilag alig lehet dolgozni – s mikor utananeztem, kiderult, hogy nem csak egyedi problema, hanem globalisan mindenkinel, az egesz vilagon igaz. S ugy tunik, mindazokat erinti leginkabb, akiknek a gepeben nincs legalabb 1 GB memoria. De hiaba irtak a Symantec forumon, csak nehany otlet merult fel ennek kivedesere. Szerencsere ez a nehany is mar segitett tuzet oltani, mar nem csong folyamatosan a telefonom Wink Azoknak, akik most akarjak bevezetni, felsorolom oket:
 
– az Antivirus/Antispyware hazirendekben tiltsuk le a Startup scan-t, ha van ilyen (Admin defined scans, Advanced ful)
– a File System Auto-protect, Advanced Scanning and Monitoring, valasszuk a "Scan when a file is modified" az eredeti "accessed or modified"  helyett
– ugyanitt, az Advanced fulon, valasszuk ki a "Load Auto-Protect when – Symantec Endpoint Protection starts", nem az alapertelmezett "Computer starts" opciot.
 
Eredetileg ebben a cikkben szerettem volna targyalni a beepitett tuzfal-lehetoseget, de inkabb kettebontottam…
Reklámok
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

