Kezdőoldal > General > Helyi hazirend

Helyi hazirend


Kisse specifikus igeny miatt merult fel a kerdes, igy most kivetelesen nem altalanositok, hanem a konkret problemara keresett megoldast taglalom.
 
Eleinte, amikor vegig-gondoltam, nekem is felallt a hatamon a szor. Mi az, hogy tartomanyban helyi hazirend? Azert tartomany, hogy mindent kozpontilag szabalyozzunk.
 
Viszont hirtelen nem volt mas otletem, igy elindultam ebbe az iranyba.
 
Eloszor azt ellenorizzuk, hogy tiltva van-e a helyi hazirend vagy nincs. Ezt a HKLMSOFTWAREPoliciesMicrosoftWindowsSystem kulcs alatt, a DisableGPO duplaszo erteke mutatja meg, ha 0 (vagy nem letezik), akkor mukodik a helyi hazirend, ha 1, akkor nem.
 
Rendben, akkor usse ko, legyen. Igen am, de tobb szaz gepen vegigballagni, s gpedit.msc-t allitgatni? A, dehogy. Szerencsenkre milyen jo, hogy a helyi hazirend is kezzel, szoveges modban szerkesztheto. Ezt ugye mar tudjuk a Csoporthazirendbol, ahol kulonbozo sablonokat allitgatunk/hozunk letre kezzel – no de hogy is van ez helyileg?
 
Helyileg mivel csak egy hazirend letezik, nem kell GUID-okkal bajlodnunk. Huhh. A tarolo a %SystemRoot%System32GroupPolicy konyvtar. Ez viszont csak akkor jon letre, ha legalabb egyszer elinditjuk a gpedit.msc parancsot.
 
De ha nem jon letre, akkor sincs gond – letrehozzuk mi magunk Mosolygó arc.
 
Eloszor csak a futtatast elvegzo scripts.ini allomanyt akartam masolni – de mivel nem tudhatom biztosan, hogy minden gepen letezik GroupPolicy mappa – sot, szinte biztos vagyok benne, hogy sehol nem letezik -, ezert az egesz konyvtar-strukturat letre kell hozni. Sebaj, az Xcopy ezzel is megbirkozik. (A Copy nem valtja be a hozza fuzott remenyeket, mert a scripts.ini rejtett, igy marad az Xcopy, a /R kapcsoloval. Ha pedig teljesen "eredeti" allapotot szeretnenk, akkor a forras is rejtett, s ebben az esetben a /H kapcsolo segit.) A teljes mappa-struktura masolasahoz az /E kapcsolot vesszuk igenybe. Ezutan mar nem kell foglalkoznunk vele, hogy letezik-e az adott konyvtar – az Xcopy akkor is letrehozza, ha nem is tudunk rola, hogy ott van. Termeszetesen a /Y kapcsolo itt sem maradhat el.
 
Itt jott az, ami vegul is kinyitotta a szemem. Elsore ugy tunt, megoldas, aztan belekavartam azzal, hogy a teszt-gepen elinditottam a gpedit.msc-t – s innentol borult a dolog. Ugyanis ha manualisan valtoztattam a script.ini tartalmat, az nem tukrozodott a registry-ben, a HKLMSoftwarePoliciesMicrosoftSystemScriptsStartup kulcs alatt talalhato Script ertekben. Marpedig a rendszer ezt veszi figyelembe, nem a script.ini allomanyt (idealis esetben a ketto megegyezik).
 
Miutan a logokbol kideritettem, hogy mi is faj neki, miert nem fut le a batch-allomany, egybol vilagossag gyult az agyamban, akkor pattant ki az a szikra, ami a helyes megoldas fele terelt Mosolygó arc. Mivel ezzel a vonallal tobbe mar nem foglalkoztam, igy nem teszteltem le, hogy pontosan akkor milyen lepesek is szuksegesek, hogy tavolrol, gpedit.msc futtatasa nelkul teljesen mukodokepesse tegyuk a helyi hazirendet… Remelhetoleg nem is lesz ra szukseg, de ha igen, mar van indulopont, amin elinduljak…
 
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

