Kezdőoldal > Exchange > Pop3 es SBS

Pop3 es SBS


Egyik helyrol jeleztek a kovetkezo problemat: idonkent, ha A felhasznalonak kuldenek egy levelet, B felhasznalotol jon ra egy OoO (Out-of-Office) uzenet.
 
Nem ertettem a dolgot, hiszen altalaban normalisan mukodik a levelezes, ugy kifele, mint befele. No de nem zorog a haraszt… Ellenorizve a beallitasokat, semmi kulonlegeset nem talaltam. Rakerdeztem A felhasznalonal, hogy esetleg amikor nincs az irodaban, atiranyitja-e a leveleket B felhasznalonak? Nem – jott a valasz. Akkor hogyan kerul a csizma az asztalra, az o levele pedig mashoz?
 
Kertem az erintetteket, hogy ha tudnak, akkor pontositsanak, adjanak meg legalabb egy konkret idopontot/levelet/valamit, amin el tudjak indulni. Bar elso korben szettartak a kezuket, hiszen nem ok a feladok, sikerult megiscsak egy konkret levelre ramutatni, ami ezt a jelenseget produkalta.
 
Ellenorizve a levelet, mindent rendben talaltam – azon kivul, hogy tenyleg B felhasznalo kapta meg (pedig o nem is volt egyaltalan cimzett). Mivel tudom, hogy B felhasznalo idonkent szokott hazon kivul lenni, s ilyenkor beallitja az OoO-t, ezert sejtettem, hogy aznap is ilyen nap lehetett – tehat a visszalevel jogos. De akkor is, miert o kapja meg?
 
Utananezve a Message Tracking-ben, lattam, hogy a szerver gondolkodas nelkul a B felhasznalo fiokjaba dobja a levelet. Magat a levelet megnyitva, s elemezve a fejlecet viszont azt lattam, hogy cimzettkent A felhasznalo szerepel.
 
Ekkor mar kezdtem osszezavarodni. Cimzett A, s megkapja B. S csak egyes leveleket.
 
Visszaneztem meg egyszer az eredeti levelrol (beleertve a fejlecet is) keszult pontos, teljes PDF allomanyt. Tobbszor atneztem mar, de eddig nem zavart az, hogy az A felhasznalo Titkos masolatkent (Bcc) van a listaban. Most viszont hirtelen beugrott: mi van, ha…? Gyorsan egy teszt-level – s ime, az eredeti cimzett helyett (aki a Bcc-ben szerepelt) maris B felhasznalo postafiokjaban landolt.
 
Igy mar meg tudtam fogalmazni a problemam. Gyors kereses az interneten – s maris itt a valasz: KB265739. Azaz az SBS-ben (de ennek alapjan nem csak ott) talalhato POP3-al leszedett leveleknel a Bcc nem kivant jelenseg, a protokoll nem tudja kezelni.
 
S hogy megis miert nem dobja el a szerver? "Veletlenul" szerencsere be volt allitva, hogy az ismeretlen felhasznaloknak kuldott levelet a B felhasznalo kapja. De ha Exch 2000 lett volna, vagy nem lett volna beallitva – nos, akkor nagy gondban lettem volna, hiszen ebben az esetben a level eldobasra kerul, s a felhasznalok csak azt jeleztek volna, hogy nem kapjak meg a leveleiket…
 
Kategóriák:Exchange
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

