Kezdőoldal > General > Remote Desktop sakk-matt

Remote Desktop sakk-matt


Mint tudjuk, most az informatikusok koreben a Vista SP1 es az XP SP3 az egyik legnagyobb tema. Ennek a trendnek termeszetesen en sem tudtam ellenallni, hiszen en is szeretem, ha a gepeim mind naprakeszek.
Eloszor kezdtem egy virtualis geppel, amit felhoztam a legujabb szintre (XP-rol van szo). Lattam, hogy valoban nem tunik nagy kunsztnak, feltelepul, s az ember eszre sem veszi (a sebessegbeli novekedest nem tudtam lemerni, de nem is igazan ez volt a celom).
 
Kesobb az egyik kolleganak adott problema kapcsan ujra kellett huzni a gepet – termeszetesen ekkor mar ugy dontottem, hogy akkor SP3-al adom vissza. Telepitesnel semmi gond, mar epp keszultem atadni, amikor egy erdekes dologra lettem figyelmes: az asztalra keszitettem egy RDP-csatlakozasi ikont, s amikor elinditottam teszteles celjabol, egy sarga felkialtojeles ablak jott elo. Termeszetesen tovabb tudtam lepni, a Csatlakozas gombot megnyomva – no de senki sem szereti a tobbszori kattintgatast. Ezert elkezdtem korbejarni a temat.
 
Mint kiderult, az XP SP3 (s ha jol ertettem, akkor a Vista SP1 is) tartalmazza a legujabb RDP klienst (6.0.6001), mig az SP2-s gepekre eddig maximum a 6.0.6000 verzio volt felteve. Bar latszolag kicsi a kulonbseg, az emberek szemeben a felesleges kattintgatas nem teszi elonyose az uj verziot.
 
Rendben, akkor probaljuk meg ugy beallitani, hogy ne kelljen feleslegesen terhelni a felhasznalot. Ha megnezzuk, akkor a felkialtojel azt jelzi, hogy nincs alairva az RDP allomany, igy nem tudhatjuk, hogy biztonsagos-e. Semmi gond, ezt lehet szabalyozni hazirendbol, hogy a digitalisan nem alairt kapcsolatokkal mi legyen. Igaz, ez Windows 2008 hazirend (nekunk meg nincs W2008 szerverunk) – no de altalaban a hazirendek registry-t irnak, igy utana lehet jarni, hogy milyen erteket kell megadni. Kiderult, hogy a HKLMSOFTWAREPoliciesMicrosoftWindows NTTerminal Services!AllowUnsignedFiles erteket kell 1-re allitani, ahhoz, hogy "jo" legyen. Igen am, de csak ha nem 0 a kulcs erteke (akkor valoban eldobja a kapcsolatot), olyan, mint ha nem is lenne, 1-nek tekintheto. Tehat ez a problema megoldasaban nem segitett.
 
Ezutan kovetkezett a masik proba: tanusitvanyt igenyelni a szervernek, majd ennek a lenyomatat betenni a megfelelo registry-ertekbe (HKLMSOFTWAREPoliciesMicrosoftWindows NTTerminal Services!TrustedCertThumbprints). Sajnos ez sem hozott eredmenyt. Sejtem, hogy ez normalis, hiszen attol meg az RDP allomany nem lett alairva, igy nem is volt mivel osszehasonlitani – de nem talaltam sehol az interneten leirast arrol, hogy mikent lehet alairni. Illetve volt –
de az Windows 2008-ra vonatkozott, annak a TS RemoteApp Manager reszere. Ilyenunk meg nincs.
 
A kovetkezo otlet az volt, hogy felulirjam valamilyen modon az mstsc.exe, illetve az mstscax.dll allomanyt (ez utobbi a verzio-kulonbozet miatt kell). Viszont a netrol letoltott 6.0-s telepitesekor azt irta ki, hogy ujabb van mar telepitve, amikor pedig allomany-szinten probaltam felulirni, akkor meg automatikusan visszatette a sajatjat (ezt ki tudtam volna jatszani, de mivel itt tomeges megoldasban kell gondolkozzam, nem tartottam jarhato utnak).
 
A megoldas fele akkor mar csak azt az utat tartottam jarhatonak, hogyha ott hagyom a regit is (ezalatt ertve a legujabb verziot – hu, de fogalomzavar Smile ), de "uj" alkalmazaskent felteszem az regit, s az RDP allomanyt ehhez az utobbihoz kotom. Erre a lepesemre viszont azzal vagott vissza a gep, hogy az RDP allomanyon dupla klikk eseten kiirta, hogy "Nem Win32 alkalmazas"… Nem hagytam annyiba, igy nem elegansan ugyan (mar kezdett elegem lenni a kekeckedesekbol), de hatbatamadtam: letrehoztam egy parancsikont a regi verzioval rendelkezo mstsc.exe allomanyra, s parameterkent megadtam neki az RDP-t. Ezzel a lepesemmel sikerult elernem, hogy gyakorlatilag egy szokasos dupla klikkel egybol megnyiljon a bejelentkezo ablak (sot, elmentett jelszo eseten egybol csatlakozzon a szerverre).
 
Ami meg fontos: ahhoz, hogy teljesen korrektul mukodjon, erdemes meg az adott nyelvi allomanyokat is melle-masolni (ezeknel a nev megegyezik a ket allomany nevevel, a vegere meg egy .mui jon hozzateve – pl. mstsc.exe.mui).
 
u.i. A .mui-s vegzodesuek csak akkor kellenek, ha 6.0-s verziorol beszelunk, 5.1 eseten eleg az "alap" ket allomany.
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. május 24, 2017 - 8:00 de.

Vélemény, hozzászólás?

