Kezdőoldal > Windows Server > Kvota szivatas

Kvota szivatas


A kezdeti beallitaskor, ahhoz, hogy ne terheljem feleslegesen a szervert, egy adott SBS 2003-nak csak azon reszeit telepitettem, amelyek feltetlenul szuksegesek voltak a mukodeshez.
 
Miutan mar rendben uzemelt, raengedtem a felhasznalokat is, illetve elkezdtem a beallitasokat is finomitani. Lassan mar kezdett egeszen jol bejaratodni, amikor rajottem, hogy milyen jo dolog az SBS-be beepitett felugyeleti eszkozoket igenybe venni (Figyelesi jelentesek, hasznalati jelentesek, riasztasok). Tudom, ezek megvannak "onmagaban" mas Windows rendszereken is – de itt osszedolgoztak oket, adtak egy kezelheto feluletet, amivel meg tudtak magukat szerettetni.
 
Termeszetesen a fent emlitett rendszeren is szerettem volna beuzemelni oket, de nem talaltam a kozponti konzolt. Kisebb keresgeles utan jutott eszembe, hogy telepiteskor lemaradhatott, s ennek kapcsan a KB829622 cikk leirta, hogy hol talalom oket.
Eleinte kicsit keresgeltem, hiszen a cikknek nincs magyar forditasa – itt viszont magyar nyelvu jatekosrol beszeltunk. Sot, kiderult, hogy a cikk csak a konzolrol beszel – az en altalam keresett szolgaltatas (Monitoring) nem esett szo – igy ketszeri nekifutasnak sikerult csak elernem a celomat.
 
Ez lett volna a kisebbik gond. A nagyobbik az, hogy mar az elso telepitesnel jeleztek a kollegak, hogy valami nem kerek, ugyanis mentesnel "Nincs eleg hely a lemezen" hibauzenet jelenik meg. Hely pedig volt, tobb GB (illetve most mar helyesen GiB) is…
Nem tudtam mire velni a dolgot… No meg egyszerre nem akartam tobb helyre szakadni, remeltem, hogy egy ujrainditas megoldja a problemat, netalan a telepitesnel akadt valami ossze. Nos, nem igy tortent. Ekkor viszont mar mas otleteket kezdtem kivesezni: NTFS jogosultsag, megosztasi jogosultsag – de minden ugyanaz volt, hiszen miert valtozott volna… A neten keresgelve ilyen jellegu hibauzenet utan valaki adott egy tippet: kvota. Eddig az sem volt beuzemelve, esetleg most rakerult, s korlatozva lett a felhasznalas? Gyors kattintas – s ime, be volt kapcsolva, hogy a felhasznalok ne tudjanak adott meret felett menteni. Ennek megszuntetese utan persze maris minden jo lett – most mar legalabb tudom azt is, milyen, ha emiatt nem tud valaki a lemezre menteni… De hogy miert allitja be a telepitesi varazslo magatol – oszinten szolva, jobb lenne, ha csak a lehetoseget adna meg, hogy be lehessen allitani – de ez csak sohaj…
Kategóriák:Windows Server
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

