Kezdőlap > General > NetBIOS Disabled problema

NetBIOS Disabled problema


Az egyik kollega azzal keresett meg, hogy a gepere kotott nyomtato nem elerheto masok reszere. A problema ellenorzese utan, miszerint valoban nem latom a nyomtatojat, termeszetesen megprobaltam csatlakozni a gepehez. Mivel ez nem sikerult Tavoli asztallal, azt sejtettem, hogy a tuzfal blokkolja. Igen am, de MMC-vel sem tudtam elerni a gepet. Ping-re valaszolt, de semmilyen mas modon nem birtam hozza csatlakozni.
 
Egyeduli megoldaskent az jott szoba, hogy a szo szerinti konzolbol (billentyuzet, eger, monitor) foglalkozzak a problemaval. Mivel a bejelentkezessel nem volt gond, ezert ugy gondoltam, hogy valami kisebb elallitas lehet csak.
 
Helyi bejelentkezes utan jottem ra, hogy (mint fentebb is irtam), egyedul a ping mukodik. Sem az o eroforrasait nem eri el senki, sem o nem eri el a szerverek megosztasait. Pingetni tudja oket, de megosztott mappak, nyomtatok, hazirendek – egyik sem elerheto. Ennek alapjan a bejelentkezes is csak a cachelesnek koszonheto.
 
Hogy ezt leteszteljem, kiprobaltam masik felhasznaloval. Termeszetesen kapasbol jott a valasz:
 
Local policy cannot permit to log on interactively.
 
Nem tudtam, hogy a halozat melyik resze megy s melyik nem. Kiprobaltam az internetet – s a proxy automatikus felismeresevel kapasbol betoltodott az oldal. Megprobaltam meg egyszer beleptetni tartomanyba – s elakadt egy hibauzenettel.
Egy otlettol vezerelve kiadtam az ipconfig /all parancsot, s meglepodtem, mert egy altalam eddig sosem latott sor volt a vegeredmenyben:
 
NetBIOS over Tcp/ip…. : Disabled
 
Ennek alapjan a NetBIOS-al van valami problema.
 
Nos, ugy ereztem, hogy jo iranyba kutakodom. Viszont az alabbi otletek kozul egyik sem valt be:
 
– halozati kartyaknal Explicit bejeloltem, hogy legyen NetBIOS
– HKLMSYSTEMCurrentControlSetServicesNetBTParametersTransportBindName nem volt ures, helyesen a "Device" volt benne
– HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrent­ ControlSetServicesNetBTParametersInterfacesTcpipXX alatt a "NetbiosOptions" erteke 1 volt.
 
Tovabb keresgelve valaki javasolta az nbtstat -r parancsot, ami maris egy hasznalhato hibauzenetet dobott ki:
Netbt is not bound to any device.
 
Ennek alapjan mar ugy ereztem, el lehet indulni, ismet kozelebb kerultem a problema feltarasahoz.
 
Megprobaltam a "netsh int ip reset resetlog.txt", valamint "netsh winsock reset catalog" parancsokat segitsegul hivni – sajnos tovabbra is eredmeny nelkul. Egyik utolso eselyeskent lefuttattam a http://www.onecomputerguy.com/reg/xp_winsock.reg -rol letoltheto registry-modositast. (Amugy a tobbi op-rendszerre http://www.onecomputerguy.com/ie_tips.htm#winsock_fix).
 
Tobb mint valoszinu, hogy ez tette helyre a halozat lelkivilagat, egy biztos – ujrainditas utan megint helyesen mukodott.
 
Tovabbi tippek vannak meg a ezen az oldalon.
 
Reklámok
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

