Kezdőlap > General > Omea Reader

Omea Reader


Egy ideje (igaz, hosszabb ideje Smile) kapcsolodtam be az RSS vilagaba. Egyreszt nem volt konnyu a kulonbozo informatikai zsenik, illetve felzsenik irasait nap-mint-nap bongeszobol megnyitni, hogy ellenorizzem, van-e ujabb olvasnivalo, masreszt meg igy napra keszen tarthatom magam a kulonbozo informatikai hirekkel kapcsolatosan.
 
Ennek fenyeben tobbfele RSS-olvasot probaltam ki. Sot, a kollegak javaslatait is kiprobalgattam. Ennek tukreben peldaul talaltam nehany olvasot, ami kicsi, de hasznalhato (kicsi: szamomra azt jelenti, hogy keves memoriat zabal, a procit nem igazan meregettem), de a kommentek kezeleseben nem nyerte meg a tetszesemet. Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy a hozzaszolasokat elolvassam, egy beepitett bongeszoben jelenitette meg az oldalt – igy elveszitve az RSS-olvaso szerepet (szamomra). Hiszen ahhoz, hogy visszaterjunk RSS-kinezetre, megint klikkelgetni kell – feleslegesen.
 
A fentieket ellensulyozta valamilyen mertekben az Omea Reader. Tudom, hogy mar a Pro is ingyenes – de nekem mar a Reader-el is voltak/vannak bajaim. Tekintettel arra, hogy csak az RSS-olvaso reszet hasznalom, ugy erzem, hogy agyuval lovunk verebre – teljesen feleslegesen. Raadasul (vagy pont emiatt) rengeteg memoriat zabal. Azonkivul pedig idonkent elfelejti megfeleloen olvasni a feed-eket – erre vagy az a megoldas, hogy kieroszakolom a frissitest, vagy bezarom s ujbol megnyitom. Lehetseges, hogy ha naponta leallitanam a gepem, s nem hibernalnam, akkor ez a hiba nem jonne elo – de igy viszont x-naponta ujrainditom s kesz.
 
Egy masik problemanak a megoldasara csak ma jottem ra. Ugyanis vannak olyan Live Spaces-es emberek, akiknek a blogjat olvasom (pl. Gal Tamas). Eddig azt hittem, hogy azoknak a bejegyzeseknek a hozzaszolasait nem birja olvasni – hiszen nem tudtam oket elovarazsolni. Abban remenykedtem, hogy most, hogy nyilt forraskodu lett a Reader, valakik kijavitjak ezt a hibat – de ime, nem is kellett ez a segitseg. A Technet forum olvasasakor tanultam meg azt a trukkot, hogy ha meg nem is latszik a hozzaszolas, ki tudom eroszakolni, ha jobb klikkel rabiggyesztem, hogy Read comments.
 
Arra gondoltam, hogy meg lehet probalni. S ime, maris megjelentek olvasattlan elemek. Mivel elotte meg nem volt frissitve, igy mashova kattintva (mas feed-re), majd vissza, s csak akkor jelent meg a varva vart "+" jel a bejegyzes elott. Igy legalabb kiderult, hogy nem is a Reader volt a hibas.
 
Ha a memoria-problemat ki lehetne kuszobolni, akkor szerintem nem is keresgelnek tovabb mas RSS-olvasot…
Reklámok
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

