Kezdőoldal > General > Java .msi telepitesi gondok

Java .msi telepitesi gondok


Mar regebben felmerult a problema, hogy egyes gepeken, ha hazirendbol telepitem a Java-t, akkor telepites utan egyes oldalak, amelyek hasznalnak, nem veszik eszre, hogy telepitve van. A Programok telepitese/torlese kozott termeszetesen ott van, egyes tesztoldalaknal siman latszik, hogy fut – de adott, konkret oldalakon nem.
 
Az erdekes az volt, hogy ha ugyanazt az .msi csomagot kezzel telepitettem, semmi gond nem volt – csak akkor, ha hazirendbol kerult telepitesre. No de ki akarja kezzel telepiteni?
 
Mivel nem voltak kritikus alkalmazasok a kerdeses oldalak, sokaig nem foglalkoztam vele. Sot, valamilyen szinten a Java szamlajara irtam – hiszen egyes gepeken jo volt, masokon nem. Ugyanaz a telepites. Sot, a verziok alapjan is valtozott – volt olyan verzio, amelyik nagyobb aranyban telepult helyesen, s volt, amelyik nem.
 
Attol meg a problema fennallt. Ezert egy adott pillanatban nekialltam elemezni a helyzetet. S ime: kiderult, hogy valamiert nem minden gepen regisztralta a Java plug-int az IE. S termeszetesen nem IE verzio-fuggo volt.
 
Nem talaltam arra utalast, hogy utolag ezt hogyan lehet regisztraltatni – ha valaki tudja, ne tartsa magaban. Ezert nekialltam a problema gyokerenel kezelni a feladatot. Ehhez letoltottem az Orca-t is tartalmazo Windows Installer SDK csomagot (innen) majd az Orca-val modositottam a Property-ben talalhato IEXPLORER tulajdonsagot 1-re. Elmentettem mas neven – s ime, az igy letrejott .msi csomag mar tokeletesen tette fel a Javat.
 
Hogy ne kelljen minden uj Java verzioval ezt eljatszani, letre lehet hozni egy .mst allomanyt, mely tartalmazza ezt a modositast. Ehhez szukseg lesz a mar elobb letoltott csomagbol az MsiTran segedeszkozre, majd parancs-sorbol kiadjuk a
 
MsiTran.exe -g "C:/originaljre.msi" "C:/backupjre.msi" "C:/transform.mst"
 
parancsot, ezzel letrehojon az ahitott allomany.
 
Ezzel mar siman szet lehet szorni a gepekre a – most mar "rendesen" telepulo – alkalmazast.
Ha korrektul akarjuk megjeleniteni a tartalmat (Notepad-el is lehet :)), akkor le lehet tolteni az Office Resource Kit-et (innen), abban talaljuk az MSTView alkalmazast.
 
u.i. Utolag tesztelgettem, s ugy nez ki, hogy nem csak egy adott alverziora, hanem talan a teljes 1.6 csaladra lehet alkalmazni ugyanezt az atalakitast.
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

