Kezdőoldal > ISA > 1. Atallas 3. resz – ISA autodetect

1. Atallas 3. resz – ISA autodetect


Atallas utan termeszetesen az egyik elso dolgom az volt, hogy a felhasznalok reszere elerhetove tegyem az internetet. Ez a "regi" halozatban tobbfelekeppen is meg volt oldva: egyreszt az ISA kliens automatikusan felismerte a proxy-t, masreszt hazirendbol volt helyenkent szabalyozva, hogy az IE is a proxy-t keresse. Hogy miert igy volt megoldva, mas kerdes…
 
Igen am, de itt valamiert az ISA kliensek nem akartak felismerni a proxy-t. Ha kezzel adtam meg, akkor csont nelkul mukodott, viszont az Auto-detect nem akart menni.
Egyreszt termeszetesen engedelyeztem az ISA-n is, masreszt a lehetseges opciok kozul azt valasztottam, hogy DHCP-n szorom ki a wpad-ot. Mivel nem tudtam, hogy utkozni fog-e massal, tobbszor is atirtam a kikuldott portot – az ISA-ban is, meg a DHCP-ben is.
 
A baj ott volt, hogy a DHCP lejarati ideje a standard ido, azaz 8 nap volt. S hiaba probaltam megujitani a cimet, ugyanazt kaptam vissza. Viszont nem tudok olyan modszert, hogy kilistazzam, hogy az adott gep milyen egyeb opciokat kapott meg a DHCP-tol (most konkretan pl. 252-s opciokent mit kapott). Termeszetesen atallitottam kisebb ertekre a megujitasi idot, de nem hozott megoldast.
 
Megoldast keresve termeszetesen belefutottam a KB885683-ba is. De registry-buhera utan sem akar megjavulni a helyzet.
 
Ujabb otlettol vezerelve ellenoriztem az ISA javitocsomagjait – s egybol kiderult, hogy nem a legujabb, az SP3 van rajta. Hogy az miert nem jott le WSUS-ban, nem igazan ertettem – de nagyon nem is akartam vele foglalkozni. Kezzel letoltottem, majd telepitettem.
 
Biztos, ami biztos alapon nem csak a szervert, hanem a teszt-munkaallomast is ujrainditottam – s vegre azt lattam, amit szerettem volna – automatikusan felismerte az ISA-t a kliens.
Kategóriák:ISA
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

