Kezdőoldal > Windows Server > LLTD for Windows 2003

LLTD for Windows 2003


Bar nem tartozik kozvetlenul az atallashoz, de eddig a rendszert "santanak" ereztem, ezert nem is nagyon foglalkoztam vele. A Vistaban megjelent LLTD (Link Layer Topology Discovery) modszerrol van szo, amelyik grafikusan fel tudja terkepezni a halozatot.
Miutan engedelyeztem a Vistat futtato gepen (lokalis policybol), elkezdtem az XP-s gepekre is telepiteni a Responder frissitest (KB922120) – ugye meg nem tudok olyanrol, hogy letezne Mapper is… Sot, sikerult megtalalni annak is a modjat, hogy mindezt kozpontilag, hazirendbol ki tudjam kuldeni a gepeknek…

Amin viszont elcsodalkoztam, hogy hivatalosan az LLTD Responder nincs visszaportolva a Windows 2003 Serverre. A WS08-ban nativan benne lesz – no de XP-re elkeszitik, s 2003-ra, ami ujabb, jobb, okosabb, stb, mint az XP, nem?

Tobb napig turtam a netet – de szinte mindenhol azt irjak, hogy nem letezik ilyesmi. Vegul talaltam egy olyan kerulo utat, hogy futtassam a foltot, majd amikor a hibauzenet (hogy nem telepitheto) megjelenik, elobb masoljam el az update-kre jellemzo konyvtarnevbol (hosszu kolbasz neve van) az allomanyokat, s csak utana klikkeljek ra az Ok gombra. Ezutan a kicsomagolt folton jobb klikkel valasszam ki az XP kompatibilitast, s igy mar hajlando elindulni.
Igen am, de amikor egy virtualis gepen kiprobaltam, akkor meg arra panaszkodott, hogy minimum SP2 kell neki (a virtualis gepen csak SP1 volt). Viszont miutan felment az SP2, azutan telepult a frissites is (mit erdekelte ot, hogy XP SP2-rol vagy W2k3 SP2-rol van szo Smile) – viszont kezzel kellett tovabbra is feltegyem a halozati csatlakozokhoz a protokollt (az "Update FolderSP2GDRiprspndr.inf" konyvtarbol). Mar csak az eles teszt maradt hatra…

Szerettem volna ezt a policy-beallitast is a szerverrol kezelni. Sajnos ez nem lehetseges, mivel a Vista .admx alapu hazirendjei nem csak hogy nem kezelhetok W2k3-rol, de a beallitasok sem latszanak 😦 Igy egyedul az maradt, hogy Vista-s gepen kezeljem oket…

Kategóriák:Windows Server
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

