Kezdőlap > Windows Server > 1. Atallas 2. resz

1. Atallas 2. resz


Ahhoz, hogy tudjak tavolrol is haladni, mar elegge az elejen megprobaltam beallitani a VPN elerest. Tudtam, hogy ehhez az ISA-ban is be kell allitani (de erre ugye megvolt a "mindenkinek-mindent" szabaly :), meg az RRAS-t megfeleloen beloni.

Ettol fuggetlenul barhogy kiserleteztem, nem jott ossze a dolog. Mivel nem akartam tul sok idot pocsekolni ezzel, felbehagytam, hogy majd otthonrol megprobalom kikiserletezni.

Felmerulhet a kerdes, hogy ha nem megy a vpn, akkor hogyan tudok megis csatlakozni? Egyreszt RDP-vel, masreszt HP szerver leven egy alaplapi iLO2-vel – szerencsere ennek sikerult az Advanced licenszre torteno rabeszelese. Az iLO2-vel bongeszobol lehet latni a konzolt – de nem csak a Windows ertelemben veve, hanem a valodi ertelmeben (azaz mar a bootolasi folyamat is lekovetheto, sot, vezerelheto). Ez ugye abban az esetben jo, ha valamiert nem jo az RDP, vagy ugy sikerul elkonfiguralni a gepet, hogy mar a Windows betoltese elott elhasal. Gyakorlatilag teljes egeszeben megvan az a feeling, hogy a gep elott ul az ember 🙂

Visszaterve az eredeti kerdesre. Letrehozva a VPN kapcsolatot, amikor csatlakozni akartam, akkor Error 800-at adott vissza. Ha a kapcsolatot letrehoztam helyi gepen, akkor sikeresen tudtam csatlakozni. Tehat mindenkeppen valamilyen halozathoz kotheto hiba – termeszetesen elsore az ISA-ra gyanakodtam. Rakerestem a neten – s egyik helyen talaltam utalast, hogy a halozati kartya RSS-beallitasat kell modositanom. Ha ezt viszont megtettem, akkor mas problemak jelentkeztek – tehat inkabb nem bantottam.

Tobbszori probalkozas utan ugy dontottem, hogy mivel (meg) nem eletbevagoan fontos a vpn, megprobalok a tobbi, fontosabb problemara koncentralni.

Ezek kozul az egyik a WSUS beuzemelese volt – a regi szerverre tudatosan nem tettem ra, igy a gepek hazirendbol csak azt a szabalyt kaptak, hogy a Microsoft szerverevel egyeztessenek, s onnan toltogessek le a frissiteseket. No de mennyivel elegansabb mindezt kozpontilag vezerelni – s ha mar annyit irtam rola, akkor mar hasznaljuk is 🙂

A Premium eleve tartalmazza a WSUS 2.0-t, tehat csak a beallitasokat kellett megfeleloen beloni, s johettek is a frissitesek. Tudtam, hogy nem lesz rovid menet – ezert erre masnap, illetve a tovabbi napokban neztem csak ra. A fejlecek letoltese utan engedelyeztem a frissiteseket, majd folyamatosan figyelemmel kovettem a gepek allapotat. Sot, hogy kiprobaljam, raeresztettem a Wsus 3.0-t is – s valoban, mint egyik elozo cikkemben sejtettem, nem merult fel semmilyen problema a frissites soran.

Termeszetesen nem csak a kliensek kellett frissuljenek, hanem a szerverre is folyamatosan jottek a kulonbozo javitofoltok. Azokat mar kisse ovatosabban engedelyeztem (tudjuk, az SBS egy kulon allatfaj, nem biztos, hogy minden "normalis" frissitest ugyanugy kezel, mint egy "hagyomanyos" szerver) – de vegul lassan kezdett normalizalodni a halozat allapota.

Az egyik frissites, amin hosszasan gondolkoztam, a KB936594 volt. Ez ugyanis a mar emlitett RSS-problemakkal foglalkozik – s nem tudtam, hogy ha raengedem a szerverre, nem-e hal el a halozatom. Vegul ugy dontottem, hogy egy eletem, egy halalom, en bizony megprobalom. Telepites utan szerencsere semmi kulonoset nem lattam, azaz tovabbra is lathato volt a halozat.

Vegul, mikor mar ugy lattam, hogy most mar lehet foglalkozni "aprobb" problemakkal is, nekifogtam ismet a VPN tesztelesenek. S maris pozitiv meglepodest tapasztaltam: mukodott. A regi beallitasokkal. Gyorsan vegigfuttattam az agyamon – s maris sejtettem, hogy az elozo frissites segitett be… Szerencsere 🙂

Kategóriák:Windows Server
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

