Kezdőlap > General > 1. Atallas 1. resz

1. Atallas 1. resz


 
Az egyik nagyobb projekt tulnyomo reszen vagyok tul.
 
A feladat osszefoglalva: egy meglevo tartomany melle egy teljesen ujat felhuzni, majd ez elozot "migralni". Termeszetesen tobb modon meg lehet ezt oldani, de egy csomo tenyezo akadalyozott nehany modszer kiviteleben.
 
Eloszor is SBS2000 volt az eredeti tartomany, az uj meg SBS2003. Semmi gond, erre vannak forgatokonyvek a neten. A fo problema viszont ott volt, hogy az elodom az SBS2k-t ugy migralta NT tartomanyrol, hogy megvaltoztatta a tartomany nevet. Ennek kovetkezteben volt egy Windows 2000 tartomanynev, meg volt egy Pre-Windows 2000 tartomanynev. Ez eleg sokszor adott okot mar bosszusagra – de mivel 2k alatt meg nem lehet tartomanyt atnevezni, egyutt kellett ezzel eljek. Raadasul a gepek mar mind 2000+ oprendszeruek voltak – azaz siman meg lehetett volna szuntetni a Pre-w2k tartomanynevet.
 
Ez volt egyik fo oka annak, hogy ugy dontottem, inkabb nullarol kezdem. Szerencsere az egesz atallas egy uj vas miatt valt szuksegesse – igy a regi tartomany termeszetesen mindig elerheto volt. Ettol fuggetlenul a legfontosabb muveletek hetvegen kellett tortenjenek, hiszen a gepek hetfo reggel mar az uj tartomanyban kellett ebredjenek, valamint ott kellett tudni dolgozniuk.
 
Trust-kapcsolat nem johetett szoba – de sebaj, megoldjuk maskepp.
 
Az elso lepes termeszetesen az uj vas telepitese volt. Nos, kisse meglepodtem, amikor a rengeteg lemez vegere ertem – pedig kozben massal nem igazan foglalkoztam. Tobb ora ment ra, hogy az SBS2003 Premium felmenjen a – kulonben korszeru – vasra.
 
Telepites utan jott a lenyegi resze: a felhasznalok, gepek, adatok stb. letrehozasa, illetve utobbiak mozgatasa. Mivel azonos cimtartomanybol, de mas IP-cimmel rendelkezett az uj szerver, mint a regi, a sima file-masolas szerencsere megoldast jelentett. Ez is eltartott egy ideig – de kozben mar tudtam massal is foglalkozni.
 
A hazirendek – szerencsere nem volt sok -, valamint a felhasznalok letrehozasa utan kovetkezett (volna) a gepek tartomanyba leptetese. Itt is az volt, hogy azok keves darabszama miatt is hozzasegitett az uj tartomany letrehozasanak donteseben.
 
Az elso beleptetesnel jott az elso pofon. Amikor megadtam, hogy melyik tartomanyba akarom beleptetni, bekerte a nev-jelszo parost, majd RPC-hibat nyomott az arcomba. Biztos, ami biztos alapon attettem munkacsoportba, s onnan probalkoztam ismet – tovabbra is sikertelenul. Egy masik, tartomanyi rendszergazdai jogosultsagokkal rendelkezo felhasznalo letrehozasa, majd azzal probalkozas – tovabbra sem jott a sikerelmeny. Termeszetesen gyanakodtam a feltelepult ISA-ra is – de ott letrehoztam egy olyan szabalyt, hogy mindenkinek minden szabad -, ettol fuggetlenul a munkaallomas tovabbra is makacsul megtagadta a tartomanyba torteno beleptetest. Az erdekes az volt, hogy letrehozta ugyan a szamitogep fiokjat, de le is tiltotta. Hiaba probaltam engedelyezni, attenni masik szervezeti egysegbe, OU-jogosultsagokat allitani – semmi.
 
Furcsallottam, hiszen egy tartomanyba leptetes nem ilyen bonyolult feladat. Elkezdtem turni az internetet – s egyik helyen bukkantam ra, hogy az ISA-ban az RPC-filtert kell kikapcsolni, ahhoz, hogy mukodjon. S valoban, ezzel vegre ra tudtam venni a munkaallomast, hogy csatlakozzon az uj tartomanyunkhoz…
 
Ezutan kovetkezett a tobbi adat rendezese. Az allomanyok atlapatolasa kozben befejezodott, igy elkezdtem az alap-jogosultsagokat rendezni. Mivel nem akartam huzni az idot – vegul is nem voltak ultra-titkos adatok, a lenyeges jogosultsagok (ugyvezeto, igazgatok, stb.) kiosztasa meg a megfelelo megosztasok letrehozasa utan a kovetkezo feladatot vettem gorcso ala.
 
Fentebb emlitettem a trust-kapcsolat hianyat. Nos, ez reszben az Exchange-adatoknal lett volna jo – de semmi gond, az Exmerge remek barat. Szerencsere csont nelkul sikerult exportalni a levelezest, majd ezt is atlapatolva az uj szerverre betoltogettem a megfelelo felhasznalokhoz. A nyilvanos mappakkal nem igazan kellett foglalkoznom – ugyanis alig lezengett bennuk egy-ket bejegyzes (a kesobbiekben megiscsak attettem oket is – atmozgattam egy felhasznalo postaladajaba, export, lapatolas, .pst bekotes, majd athuzigalni az uj nyilvanos mappakba, jogosultsag allitas).
 
Az ugyviteli szoftverrel, a berszamfejto programmal sokat nem tudtam haladni – de elokeszitettem a kollegaknak, hogy nekik mar tenyleg az apro beallitasok maradtak csak.
 
A tobbi jarulekos program (Abev, stb.) mar nem okozott akkora fejtorest, mint a masik mumus: a banki programok. Termeszetesen ahany bank, annyifele programot hasznal, s ezeknek rengeteg helyen vannak beallitasaik. Elkezdtem oket beallitani, s lassan itt is jelentkezett sikerelmeny – de ugyanakkor nemi nehezsegbe is utkoztem egyes programoknal. Itt is ugyanazt csinaltam, mint az ugyviteli programnal: elokeszitettem a bankos kollegaknak azokat, amelyeket nem sikerult teljesen beallitani.
 
Folytatasa kovetkezik… 🙂
Reklámok
Kategóriák:General
  1. Tako
    január 7, 2008 - 5:30 du.

    "A tobbi jarulekos program (Abev, stb.) mar nem okozott akkora fejtorest, mint a masik mumus: a banki programok."ezt most nem egésze vágom… ezek gondolom nem a szerveren vannak… vagy terminál?

  2. Asterix
    január 8, 2008 - 7:56 de.

    Nem, nem terminal. Hagyomanyos ertelemben nem is lehet terminal (SBS2003 csak "felugyeleti modban" – bar most nem ez a neve – enged meg tavolrol csatlakozni – azaz nincs TS).
    Az emlitett programoknak az adatbazisa van a szerveren, ahhoz, hogy minden munkaallomasrol hozza lehessen ferni. Ez esetemben az jelentette, hogy az adatbazist kellett "migralni", valamint a munkaallomasokon beallitani, hogy most mashol keresse az adatokat.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

