Kezdőoldal > General > BSOD

BSOD


Egy problemas gepet hoztak, hogy nezzem meg. XP Home volt rajta – de sokkal erdekesebb volt a hibajelenseg: bejelentkezesi kepernyon a felhasznalo kivalasztasa utan (de csak akkor), a gep automatikusan ujraindul.
 
Termeszetesen kezdtem a szokasossal: utolso helyes konfig, csokkentett mod. Ez utobbival nem is volt gond, sikeresen be lehetett jelentkezni – viszont nem "tette helyre" a Windows lelkivilagat, azaz tovabbra sem lehetett normal uzemmodban bejelentkezni. Annyit tudtam csak elerni, hogy kikapcsoltam az automatikus ujrainditast, igy mar "csak" egy BSOD fogadott.
 
Eleinte termeszetesen orultem, hiszen a hibakodokbol megoldast remeltem talalni a problemara. Sot, ranezesre a 0x0000008e kapasbol RAM-problemanak tunt – tehat aranylag hamar megtalaltam a bunost – gondoltam. Szerencsere volt egy vesz-tartalek modul – azt beteve viszont tovabbra is a kek halal fogadott – pedig az jo modulkent volt nyilvantartva.
 
A kovetkezo lepes memoria-tesztelo programok futtatasa volt. A Memtest tobbszori sikeres futasa utan egy masik progival is leteszteltem – s mindannyiszor hibatlannak bizonyult az eredeti RAM. Fizikailag szetnezve a gepben csak a video-kartyat talaltam, mint nem alaplapra integralt eszkozt. Szerencsere abbol is volt egy teszt-peldany – de azzal is kek halalt kaptam.
 
Mivel mar nem volt milyen fizikai hibara fogni a hibat, elkezdtem a programok iranyaba kutakodni. Sot, az, hogy csokkentett modban tokeletesen mukodik, ugyancsak szoftveres problemara utalt.
 
Elso korben kikapcsoltam minden automatikusan elindulo programot a registry-bol. Ennek sikertelen volta utan a szolgaltatasok kozott neztem szet – sajnos tovabbra sem sikerrel.
 
Ekkor kovetkezett a KB 322205. Mivel sajnos a rendszer-visszaallitas nem volt bekapcsolva, csokkentett modban meg nem lehet bekapcsolni, ezert manualisan kezdtem korbejarni a szoba joheto lehetosegeket. Elsokent kikapcsoltam nehany pipat, bennehagyva az alap-dolgokat, majd restart kovetkezett. Meglepo modon nem tortent semmi – azaz ugyancsak kek halal, mintha minden elindult volna.
 
Hirtelen otlettol vezerelve raeresztettem ismet az SP2-t. A lefutas utan meg volt egy BSOD, majd utolso helyes konfig-al futtatva megjelent az, aminek mar az elobb meg kellett volna jelennie: az msconfig inditofelulete. Azaz elindult a gep, volt mar egy stabil allapotom 🙂 Mindez ket es fel napi probalkozas utan…
 
A kovetkezo problema termeszetesen az lett (volna), hogy megtalaljam a bunos programot. Sajnos hiaba kapcsolgattam be szinte egyesevel a szolgaltatasokat, az Autorun ertekeket – minden ujrainditasnal korrektul elindult a gep. A vegen mar minden pipa vissza volt teve – s megsem halalozott el… Egyszoval: az SP2 helyretette, barmi is akasztotta ki a gepet…
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

