Kezdőlap > General > Adobe Smoothing

Adobe Smoothing


Mivel a kliens-oldalon nem volt semmi problema (http://asteriksz.spaces.live.com/Blog/cns!4072207D600A5106!205.entry), ezert ugy dontottem, megprobalom feltelepiteni a terminal-szerverre is.
 
Miutan megtortent, leteszteltem. Termeszetesen minden mukodott. Majd sorra kezdtek jelezni a kollegak, hogy azok a pdf-ek, amelyeket terminal-szerveren nyitnak meg, csak feher oldalakat tartalmaznak. Ejha… Egyeseknel viszont rendben mukodott.
 
Sejtettem, hogy jogosultsagi problema lehet – de mihez? Program konyvtara – ugyan mar, a program elindul. Kis gondolkozas – bizonyara valami ideiglenes konyvtar. Igen am, de melyik? Kiderult, hogy hiaba van a felhasznalonak sajat Temp konyvtara, egyeseknek valamiert mashova mutat a %temp% valtozo erteke. Nos, erre a %Temp% konyvtarra kell irasi jogosultsag, ahhoz, hogy megjelenjen az oldal…
 
A masik problema az volt, hogy Windows 2000 szerveren, ha terminal-szolgaltatason keresztul csatlakoztunk hozza, akkor idonkent a szoveg helyett fekete csikok jelentek meg. Kiderult, hogy masoknal is problema ez, megoldas az lehet, hogy a Preferences/Page Display/Rendering alatt atallitjuk a Smooth Text erteket None-ra.
 
Igen am, de ez felhasznalo-fuggo. Azaz azt jelentene, hogy mindenki egyesevel kellene ezt allitgassa. Ezt nem mertem a felhasznalokra bizni, inkabb megprobaltam kitalalni, hogy mikent lehetne ezt automatizalni.
 
Termeszetesen abban remenykedtem, hogy a registry-ben tarolja ezt az erteket. Regmon-nal probaltam figyelni, hogy mit modosit – igazibol nem volt szinte semmi ertelmes. Ezutan exportaltam a sejtett kulcsokat, s a beallitas kulonbozo allapotait hasonlitottam ossze. Egybol ez sem vezetett eredmenyre – hiszen ugy probaltam utana ellenorizni, hogy a kimentett .reg allomanyt utana visszatoltottem… Ez majd kiderul, hogy miert nem mukodott.
 
Nem felejtkeztem el arrol sem, hogy az interneten utananezzek – nos, meg nehany szemely jelezte ezt a hibat, de erdemben nem volt valasz.
 
Nem adtam fel. Sejtettem, hogy azert megsem lehet olyan hu-de-bonyolult dolog, vegulis egy registry-kulcs modositasa nem lekovethetetlen. Tovabb kovettem a szalakat, s ekkor derult ki a turpisag: nem egy kulcsrol van szo, hanem egy erdekes matrixrol, a HKCUSoftwareAdobeAcrobat Reader8.0Originals kulcs alatt:
 
                      Ertek   bAntialiasText                iAntialiasThreshold                   benableDDR
Allapot
None                                 0                                           0x12                              –
For Monitor                        –                                               –                                 –
For Laptop                         –                                               –                                 1
 
Ezt ugy kell ertelmezni, hogy ahol "-" van, ott nincs ertek. Tehat szo szerint torolni kell az adott erteket – nem csak masik tartalmat adni neki. Ebbol kovetkezik az elozo hibam is: ugyanis ha pl. None allapotban betoltom barmelyik masik kettot, az allapot nem valtozik. Sot, meg akkor is None marad, ha az iAntialiasThreshold erteket toroljuk (ugyanez nem igaz a bAntialiasText ertekre, azaz ha azt toroljuk, akkor atvalt For Laptop-ra, ha tud).
 
Ennek kovetkezteben mar adott volt a feladat: minden felhasznalohoz hozzaadni a None allapot ertekeit, s meg ha Laptop modban is volt, at fog allni None-ra.
 
A multkor (http://asteriksz.spaces.live.com/Blog/cns!4072207D600A5106!188.entry) azzal fejeztem be, hogy a nyomtatasi gondok megoldodtak. Nos, akkor valoban ugy tunt – de idonkent megiscsak elokerultek olyan pdf allomanyok, melyek nem voltak nyomtathatoak a terminal-szerverrol. Gyakorlatilag az ember raklikkelt a nyomtatasi ikonra – s az Adobe bezarta magat, egy furcsa hibauzenetet dobva az esemenynaploba (Print 6161), amelyre nem volt ertelmes megoldas (driverek,
stb. – sot, mas felhasznalo ugyanazt a pdf-et ugyanoda ki tudta nyomtatni). Azota ez a hiba nem jelentkezett, tehat remenykedem, hogy most valoban megszunt.
 
Egy kivetnivalo meg mindig van ezzel az uj felallassal: az Adobe 8-as menurendszere nem 256 szinre lett kitalalva – viszont 2k-s terminal-szolgaltatasnal ez a maximum (KB273725). Dehat valamit valamiert…
Reklámok
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

