Kezdőoldal > General > 20 masodperc

20 masodperc


Adva van egy tartomanyba leptetett szamitogep, frissen telepitett Windows XP SP2-vel, valamint a legujabb foltokkal felvertezve.
 
Ettol fuggetlenul inditasnal Netlogon 5719 hibauzenetet kapok – ebben pedig jelzest, hogy nem birt tartomanyvezerlot talalni. Ennek kovetkezteben termeszetesen jon egy 1054 Userenv hibanaplo is, hogy akkor marpedig a hazirendek sem lesznek alkalmazva.
 
A poen ott jon, hogy a Netlogon hibauzenet utan 20 masodperccel a W32Time jelzi, hogy sikeresen szinkronizalt – a tartomanyvezerlovel. Ezek szerint megtalalta. Sot – a hazirendek rendesen lefutnak. Illetve csak azok, amelyek valamilyen beallitast tartalmaztak. Azok a gephez rendelt hazirendek, amelyek kozpontilag programot telepitenek, azok sikertelenul kileptek.
 
Eloszor termeszetesen a hazirendet neztem meg egyszer at. Jogosultsagok a hazirendhez, jogosultsagok a telepitendo programhoz… Semmi.
 
Mar nem tudtam, hova forduljak. GPMC a szerveren csodalatosan mutatta, hogy a hazirend hozzarendelodik a gephez. GPresult a gepen igazolta, hogy valoban kellene telepuljenek az adott programok. Utolso lehetosegkent felmerult az eddig meg nem hasznalt RSOP hasznalata. S ime, ott elobukkant egyreszt a sarga haromszog, valamint a piros kereszt. Elobbi egy hosszabb ideju bekapcsolt allapot utan jelent meg, masodik mindjart ujrainditas utan.
 
A sarga felkialtojel azt jelezte, hogy a hazirendek hozzarendelodtek, mar csak egy ujrainditas szukseges, hogy eletbe is lepjenek. Igen am, de ujrainditas utan mar piros x fogadott, jeleul annak, hogy amikor szukseges lett volna, a hazirendek nem leptek eletbe.
 
Ekkor mar biztos voltam benne, hogy a Netlogon szolgaltatassal van baj. Tul hamar indul… Nosza, akkor adott a megoldas is: allitsuk be ugy, hogy kesobb induljon. Az interneten keresgelve kiderult, hogy azert masoknal is elofordult ilyen – igaz, nagyon-nagyon ritka.  Halozati kartya driverenek csereje – abbol a legfrissebb van fenn. Egy registry kulcs letrehozasa, s annak ertekenek novelese (KB202840) – sajnos ugy tunik, az XP ezt mar nem veszi figyelembe.
 
Sok helyen ez a hibauzenet szerveren jelentkezett. Ott kapasbol adodik, hogy pl. a DNS szerviztol tegyuk fuggove a Netlogon szolgaltatast. Igen am, de nekem ez sem segitett. Kinomban mar szinte egy tucat szolgaltatast beirtam, hogy azoktol fuggjon – pl. kezdve az idoszinkronnal. Csak annyit ertem el, hogy a W32time is elkezdett hibakat jelezni, hogy nem talalja a tartomany-vezerlot. A Netlogon nem tunt ugy, hogy kesobb induljon…
 
Elkezdtem kicsit belemelyedni az indulasi sorrendekbe. Itt ugye szervizekrol van foleg szo – tehat ezek indulasi sorrendjet kellett meghatarozzam. Szerencsere aranylag konnyen a MS oldalain talaltam erre informaciot. Egyreszt kiderult, hogy a szervizek csoportositva vannak, s csoporton belul is meg lehet adni, hogy ki milyen sorrendben induljon. Nosza, nezzuk, hogy a Netlogon melyik csoportba tartozik. A RemoteValidation. Csakhogy ebben a csoportban csak o van. 😦
 
Ugyancsak kiderult, hogy amelyik szolgaltatas nem tartozik sehova, azt a legvegen inditja – marmint azok utan, amelyek csoportban vannak. Hurra – akkor kivesszuk ebbol a csoportbol. Erre Kerberos 7-es hibak kezdtek jelentkezni – s a felhasznaloi hazirendek is elkezdtek rakoncatlakodni. De a Netlogon hiba megszunt 🙂 Sot, lattam nyomat a szoftverek telepitesi hajlandosagara is 🙂
 
Rendben, akkor a helyes ut a ketto kozott van. Szerencsere megtalaltam azt is, hogy hol van leirva a csoportok inditasi sorrendje. Ebben probaltam jatszadozni, hogy a RemoteValidation csoportot tettem mind hatrebb. Egy ido utan viszont ismet hibak kezdtek jelentkezni. Ezutan megprobaltam a fuggosegeket is visszavenni –  hiszen a halozatban vannak meg mas gepek is, s minel egyszerubben lehessen oket is ugyanigy beallitani.
 
Ennek kovetkezteben, a sok kiserletezgetes utan megiscsak kivettem a csoportbol, de benne hagytam a TermService szolgaltatastol valo fuggest. S igy sikerult azt elernem, hogy eleg keson induljon ahhoz, hogy megtalalja a tartomanyvezerlot, s ugy mukodjon, ahogy illik…
 
Minderre nehany napom rament. 20 masodperc miatt…
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

