Kezdőlap > General > Adobe Reader 8

Adobe Reader 8


Egy ideje mar teszteles alatt volt a 8-as verzioval rendelkezo Acrobat Reader. Mivel nem volt vele semmi baj, koruljartam, hogy mikent lehet hazirendbol kiosztani a felhasznaloknak.
 
Miutan elokeszitettem a hazirendet, kiprobaltam egy virtualis gepen. Ezutan a kulonbozo eltavolitasokkal probalkoztam (kezileg, illetve hazirendbol). S maris belefutottam az elso hibaba, amire mindenki panaszkodik:
 
Event 10005 –
Termék: Adobe Reader 8 – Hungarian — Belso hiba 2753. Updater.api_NON_OPT
 
A megoldas tobb helyen is szerepel: ratelepiteni kezzel, majd ugy eltavolitani. Viszont egy mozzanat nincs leirva: legalabb egyszer el kell inditani – kulonben ellenkezo esetben ugyanezzel a hibaval talalkozunk. Illetve talaltam egy masik megoldast is (ami viszont nem minden esetben jott be): az alabbiakban korulirt Eula.reg-et betolteni.
 
A neten tortent keresgeles soran ugyanis meg nehany hasznos dolgot szedtem ossze. Ezek kozott a SoftwareAdobeAcrobat Reader8.0AdobeViewer kulcs alatt talalhato EULA es Launched ertekek a lenyegesek a fenti problema elharitasaban. Mivel nincs ertelme felhasznalonkent szabalyozni, ezert nem a HKCU, hanem a HKLM alatt erdemes az elozo ertekeket letrehozni es 1-re allitani.
 
Ugyancsak zavaro lehet az is, hogy elindulas utan egy reklam-ablak pattanhat fel (ez angolul Beyond Adobe Reader neven szerepel). Szerencsere ezt is ki lehet kapcsolni, a SoftwareAdobeAcrobat Reader8.0Downtown kulcs alatti bDontShowAtLaunch ertek 1-re allitasaval. Itt is igaz az elozo allitas, hogy HKLM alatt erdemes mar kikapcsolni. Ha barmelyik kulcs szerepel a HKCU alatt, akkor (tapasztalatom alapjan) a HKLM alatti ertekek figyelmen kivul maradnak.
 
Ugyanitt futottam bele abba a hibaba, hogy egy .reg allomanyt akartam betolteni – viszont az elso sort nem irtam vegig nagybetuvel (REGEDIT4) – nos, ezen a Windows kiakadt, hogy marpedig ezt o nem tolti be. Mar azt hittem, a kulcsokkal van a baj, meg mindent atneztem – legvegul jutott csak eszembe, hogy mi van, ha esetleg ez a baja… S valoban ez volt. 😦
 
Itt mar sikeresen telepitettem/tavolitottam el hazirendbol a programot. Sot, a hazirendbe integralva az elozo ertekek allitasait, mar a hazirend hatokorevel jatszadozva tudtam a tovabbiakban tesztelgetni. Egyesevel probaltam ki, hogy felvettem az .adm allomanyba a kulcsokat, illetve a hazirendben kivalasztottam a megfelelo opciot. Ekkor egy olyan dologra is feny derult, amiben csak remenykedtem: a hazirendben beallitott szabalyokat (registry-kulcsokat) a telepites utan lepteti eletbe. Azaz elobb telepiti a programot, majd utana allitja be a kulcsok ertekeit.
 
Kovetkezo lepeskent azt jartam korul, hogy az automatikus frissiteset mikent lehet kikapcsolni. Az interneten keresgelve kulonbozo javaslatokkal lehet talalkozni, sajnos ezekbol eleg sok nem mukodik. Gyakorlatilag tobb nap telt el, amig sikerult ket eletkepes megoldast talalni, az egyik felhasznaloszintu, mig a masik a gepre bejelentkezett minden felhasznalora kihatassal van.
 
Az utobbi esetben a C:Documents and SettingsusernameLocal SettingsApplication DataAdobeUpdater5AdobeUpdaterPrefs.dat – ban az <AutoCheck>1</AutoCheck> erteket <AutoCheck>0</AutoCheck> -ra kell atirni. Ez termeszetesen csak az adott felhasznalora ervenyes, s eleg korulmenyes lenne hazirendbol szabalyozni, tudva, hogy ezt a .dat allomanyt kesobb (a hasznalat soran) a program tobbszor is modosithatja (ezaltal egy sima masolas felulirna a beallitasokat).
 
A masik megoldas, ami kisse drasztikusabb, s tevekenysegebol adodoan a gep minden felhasznalojara kihat, arra alapoz, hogy a programban az automatikus frissites egy plug-in-kent van megoldva. Ennek kovetkezteben, ha ezt a plug-int kikapcsoljuk, maris nem tudja elvegezni ezt a funkciot. A plug-in kikapcsolasa tobb modon is lehetseges, az egyik legegyszerubb, ha pl. a %PROGRAMFILES%AdobeReader 8.0Readerplug_insupdater.api -t atmozgatjuk pl.a  %PROGRAMFILES%AdobeReader 8.0ReaderOptional mappaba. Ekkor nem is toroltunk (barmikor visszamozgathato), ugyanakkor egy fejtorestol megszabaditottuk magunkat, a felhasznalok nem fogjak onhatalmulag frissiteni a programot. 🙂 Ezt mar script-bol lehet megoldani – gyakorlatilag ugyanannak a hazirendnek a StartUp reszebe tesszuk a parancsallomanyt. Itt is (szerencsere) elobb elvegzi a telepitest, s csak utana hajtja vegre a batch-allomanyt.
 
Ezutan kovetkezett a kovetkezo lepes: regi verziokrol torteno frissites, illetve az angol verzioval torteno egyuttmukodes ellenorzese. A regi verziokkal nincs gond (azonos nyelv eseten), el birja tavolitani ugyanazokat a verziokat, mint az 7-es, s termeszetesen magat a 7-est is. Sot, ha kezzel mar telepitettuk, akkor a hazirendbol torteno telepites "atveszi a hatalmat", azaz onnantol kezdve mar hazirendbol tudjuk szabalyozni. Itt futottam bele abba, hogy ha hazirendbol mar telepitve volt a 7-es, hiaba allitottam be, hogy ez az uj hazirend a masik GPO-nak a frissitese (eltavolitassal), mindaddig nem reagalt ra, amig a hazirendek sorrendjet nem valtoztattam meg – azaz az uj hazirend legyen magasabb rendu. Felmerulhet a kerdes, hogy miert kell a hazirendben a masikhoz kotni – egyreszt lekovetheto, masreszt, ha nem tesszuk, akkor a regi eltavolitasakor (amit ugye automatikusan megcsinal) a felhasznalok elvesztik a turelmuket – mivelhogy nem latjak, hogy mi tortenik 🙂
 
Az angol 8.1-et ott hagyja, melletelepiti a magyart. Viszont eltavolitas utan a nyelve angol marad, ezt ugy tudtam atallitani, hogy a HKCUSoftwareAdobeAcrobat Reader8.0Languagenext alatti alapertelmezett erteket atirtam RdLang32.HUN-ra. Ezutan egy elindulas utan a current kulcs erteke is ugyanez lesz. Termeszetesen ugyanezt az eredmenyt erjuk el, ha nem a HKCU-ban, hanem a HKLM-ben allitjuk ezt az erteket, s a HKCU-bol toroljuk a teljes Language kulcsot (magatol ismet letrejon az elso program-inditaskor). Mindez persze csak akkor igaz, ha a magyar osszetevok is rajta vannak a gepen.
Reklámok
Kategóriák:General
  1. Tako
    szeptember 27, 2007 - 4:19 du.

    "legalabb egyszer el kell inditani"ez a nyomtatás miatt is igaz!8.1-ben lehet, hogy javították már de a 8.0-ból nem lehet nyomtatni ha nem lett egyszer kézzel elindítva!a fene se érti….

  2. Asterix
    október 9, 2007 - 5:17 du.

    Probaltad esetleg a Launched erteket atirni 1-re?

  3. Tako
    október 13, 2007 - 10:37 du.

    bevallom nem, mert gyorsan rájöttem hogy el kell indítani 🙂

  4. judit
    január 13, 2009 - 11:33 de.

    Mikor a böngészőbe akarok valamit megnézni, akkor megjelenik, hogy "lépjen ki az Adobe Beyond-ból ,és csak utána nagynhezen nyílik meg amit kerestem! Nem tudom , hogy lehet ez ellen védekezni, mi kavar be?Judit

  5. Asterix
    január 14, 2009 - 8:26 de.

    Judit: inditsd el egyszer magara az Acrobat Readert, s ott az Adobe Beyond-nal betenni a pipat, hogy tobbet ne jelenjen meg.

  6. judit
    január 17, 2009 - 9:02 du.

    Asterix: köszönöm a segítséget, erre nem jöttem volna rá! Most már jó! Mégegyszer köszi!

  7. judit
    január 17, 2009 - 10:15 du.

    Szia!  Na most más gondom van… Nem tudom megnyítni a Firefoxot,és nem tudom miért!! Idáig ment , most meg nem csinál semmit! Megköszönöm, ha segítenél, nem találtalam semmilyen megoldást( igaz nő vagyok)

  8. Asterix
    január 19, 2009 - 11:57 de.

    Esetleg irj az Asteriksz kukac gmail.com cimre, megprobaljuk megoldani – szerintem nem az Adobe reader hibaja lesz 🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

