Kezdőoldal > General > Az a franya felhasznalonev…

Az a franya felhasznalonev…


Az egesz ugy kezdodott, hogy egyik percrol a masikra elment az internet-kapcsolat. Mivel a routeren is allitgattam ezt-azt (de ami tavolrol sem erintette volna az internet-elerest), azt hittem, hogy a kisordog belebujt, s megiscsak valami erzekenyen erintette a netet.

A furcsa az volt, hogy kozvetlenul radugva a laptopot a routerre szinten nem volt internet – pedig a router allapotablakaban tisztan latszott a "csatlakozva" status es a kapott IP-cim. A routernek a sajat management-feluleterol inditott ping viszont csodalatosan kiment. A gepeket (laptop es szerver) is lattam ping segitsegevel. A route-tabla jo volt a szerveren, hiszen ott nem is modosult semmi.

A laptoprol, ha pingettem a szervert, akkor idonkent valaszolt, idonkent nem. Illetve kiderult, hogy a routerbol is idonkent kapok valaszt egy internetes pingre, idonkent nem. Sot, nslookup-al ha csatlakoztam a routerre, mint DNS-szerverre, akkor nem tudtam feloldani az internetes neveket. A masik gyanus dolog az volt, hogy a szerver kulso halokartyajan idonkent hirtelen megugrott a fogadott csomagok szama, egy ideig meg konstans maradt…

Atneztem meg egyszer minden beallitast a routeren. Mar kezdtem arra gyanakodni, hogy esetleg a switch-resze ment tonkre, vagy a szerver halokartyaja sokallt be – ennek viszont ellentmondott az, hogy a router szinte mindig valaszolt a ping-keresekre. Biztos, ami biztos, letoltottem a 3Com kartya legujabb driveret – regebbi volt, mint a Windowsba beepitett, sot, azzal sem javult semmi – igy visszatettem az eredetit.

A legbosszantobb a fentieknel vegig ez a mesebeli jelleg volt: egyszer volt, hol nem volt… Egy pillanatban, miutan nehany perces szunetet iktattam be, meglepve tapasztaltam, hogy a Dyndns kliens talalt internet-kapcsolatot… s a szunet elott nem volt.

Szolgaltato. Mint tudjuk, a legismertebb szolgaltatonak rendszeresen vannak problemai. Ki tudja, lehet, hogy most is pont veletlenul egy ilyen idoszakon megyunk at, amikor a csillagok allasa miatt akadozik az internet-eleresuk. Mivel ugy ereztem, mindent megtettem, a fenti probalkozasok utan felbehagytam a tovabbi kiserletezest, remelve, hogy magatol helyrejon a kapcsolat.

Masnap tovabbra sem valtozott semmi. Ez mar rosszat sejtetett, hiszen ritka az olyan kieses – meg ennel a legkevesbe kedvelt szolgaltatonal is – amikor tobb napon keresztul akadozik az internet. Ezert tovabb folytattam a kutatasaimat. Ismet vegigneztem lepesenkent, hogy minden rendben van.

Nem tudom, vegul melyik fenti jelenseg csiholta elo a megoldas szikrajat. Talan az a pillanat, amikor raeszmeltem, hogy ha feltetelezem, hogy a fizikai kapcsolat rendben van (kabelek, driverek, switch-resze a routernek), akkor az nslookup-nak a routert megadva, mint DNS-szerver, a nevfeloldasnak mukodnie kell. Mivel itt egyelore a szolgaltatot kizarhatom, ezert a kapcsolatban lehetnek gondok. Ekkor egy halvany remenysugar bujt elo – szakmai tapasztalatomban ugyanis mar szerepelt ilyen problema. Kar, hogy a korulmenyek miatt nem jutott hamarabb eszembe…

Atnezve az Adsl-kapcsolat adatait, a remenyseg tovabb nott. Ott ugyanis a betarcsazas felhasznalo-neveben axelero.hu szerepelt. Azt tudtam, hogy a levelezest atallitottak T-online-ra, de nem voltam biztos benne, hogy a betarcsazasnal is at kell-e allitani. Egy probat meger – gondoltam, majd kivancsian vartam a router ujraindulasat.

Miutan letrejott az internet-kapcsolat, megkonnyebbultem. Ugyanis minden visszakerult a rendes kerekvagasba – volt nevfeloldas, volt ping, volt minden. Szoval ez volt a gond.

Utolag termeszetesen konnyu gondolkozni. Sejtem, hogy a router es szerver kozotti ping azert akadozott, illetve azert lehettek azok a hirtelen csomagszam ugrasok a szerver halokartyajan, mert "bedugult" a csatorna. A szerverrol a kulonfele alkalmazasok ki akartak jutni a netre (levelezes, dyndns, stb.), ehhez legalabb nevfeloldas kellett volna – a csomagok viszont nem tudtak kijutni. Ez visszafele is jelentett forgalmat. No meg en is terheltem a folyamatos pingetessel – ez mar tul sok volt neki, hogy egyszerre dolgozza fel.

Ami viszont nem teljesen vilagos, a mai napig: egy masik helyen, ahol hasonlo a szolgaltato, hasonlo Adsl van, mindez tokeletesen mukodik axelero-s felhasznalonevvel. Vagy ki tudja, ido kerdese, hogy azt is "levagjak"? De erre miert nincs masik megoldas? Latszolag van internet – valosagban megsincs… Akkor ne kapjon a router IP-cimet, vagy ne kapjon DNS-szervert – vagy barmi, ami jelezne (mar a routerben!!!), hogy figyelem, gond van a kapcsolattal…

Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

