Kezdőoldal > General > Registry szivas

Registry szivas


Adva van egy tartomany, melyet egy W2k SBS szolgal ki.
Itt szukseg volt egy registry-bejegyzesre. Mivel a tartomanyban talalhato gepek minimum XP-k, ezert arra gondoltam, hogy az eddigi szokasos
 
 
helyett mi lenne, ha a REG parancsot hasznalnam. Ez ugye van W2k-ban is, de nem alapbol, hanem opciokent felteheto (de ez nem is zavar, tekintettel arra, hogy most nem is 2k-s gepekrol van szo).
Osszeallitottam a parancsot, hogy mely kulcsokat akarom modositani. Szokasomhoz hiven itt is belefutottam abba, hogy mivel szokoz is szerepel a kulcs neveben (Windows NT), ezert szukseges az idezojel. Mint mindig, termeszetesen errol most is elfelejtkeztem 🙂
 
A sikeres hibadetektalas utan johetett az erdemi resze. Lefuttattam – s csodalatosan mukodott. Illetve egy apro szepseghibaval: a kulcs erteke ekezetes betuket tartalmaz (konkretan kicsi e’ betut, ami a hagyomanyos karakterkeszletben is benne van). Ettol fuggetlenul a vegeredmenyben egy teljesen mas karakter lett. Probaltam az osszes altalam ismert trukkot (leirom kulon txt-allomanyban, majd onnan kimasolom, beirom kozvetlenul a registry-be helyesen, majd onnan masolom, stb.), de mindegyike kudarcot vallott. 😦
 
Vegso megoldaskent megprobaltam a hagyomanyos modszert. Ugy mukodott. Egyelore igy marad – ha lesz alkalmam, majd kiprobalom, hogy W2k3 tartomanyvezerlo eseten mukodik-e – van egy olyan sejtesem, hogy nem, hiszen a parancs-allomany nem a szerveren, hanem a gepen fut le :(…
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

