Kezdőoldal > General > Administrators vs. Domain admins

Administrators vs. Domain admins


Az egesz ugy indult, hogy egyik szerveren akartam telepiteni egy programot. Ugy gondoltam, hogy sima next-next-finish procedura lesz, hiszen eddig is mar tobb gepre telepitettem – illetve hazirendbol is mar felment nehany gepre. Kikerestem a telepito-keszlet mappajat, majd dupla klikk. A program elindult, de mindjart az elso (s egyben utolso) Next gombra valo kattintas utan kiakadt. Azzal a hibauzenettel, hogy
 
Error 1305.Error reading from file akarmi.msi.  Verify that the file exists and that you can access it.
 
Nem ertettem. Szoval mas gepre tud telepulni, de erre nem? Nemi nyomozas arra engedett kovetkeztetni, hogy esetleg serult az .msi allomany. Semmi gond, egy garantaltan jo verziot meg egyszer ramasoltam. Kisse ugyan furcsa volt, hiszen a hazirend is ebbol telepit – de hat biztos, ami biztos alapon kizartam ezt a tenyezot is. Termeszetesen ezutan is ugyanez a hiba fogadott.
 
Jott a kovetkezo kerdes: jogosultsag. Harom bejegyzes szerepelt a biztonsagi fulon: tartomanyi felhasznalok, tartomanyi gepek (hazirend miatt) olvasasra latjak, tartomanygazdak teljes joggal rendelkeznek felette. Tehat biztosan nem jogosultsag.
 
Op-rendszer? Kiprobaltam masik W2k-n – s ott csodalatosan felment.
 
Egy masik szerveren probalva, ott is siman felmegy. Megneztem ott is a jogosultsagokat: hasonlo, mint az elobb leirt, azzal a kulonbseggel, hogy a "Tartomanygazdak" helyett "Rendszergazdak" csoport szerepelt. Megprobaltam ugy, hogy ez utobbi csoportot eltavolitottam, s helyette az elobbi csoportot tettem – s ime, maris hibauzenet fogadott telepiteskor:
 
Internal Error 2755. 110, akarmi.msi
 
Szoval ez van. Erre rakeresve a neten jutott eszembe, hogy az esemenynaplot nem is neztem. Az elso szerver eseten MsiInstaller 11305, mig a masodik esetben MsiInstaller 10005 szerepelt. Igaz, hogy nem ertettem, hogy ugyanazon program eseten miert van ket kulonbozo hibanaplo – a lenyeg az volt, hogy most mar mukodik.
 
Illetve tovabbra is piszkalt egy gondolat. Ha a "Rendszergazdak" csoport-tal mukodik, miert nem mukodik a "Tartomanygazdak"-al? Az a felhasznalo, akinek a neveben probaltam futtatni, termeszetesen az utobbi tagja is volt. Megneztem, a "Rendszergazdak" csoport tagsaga termeszetesen a rendszergazda, valamint a ket csoport (tartomanygazdak, vallalati rendszergazdak – Domain admins, Enterprise admins) trio volt. A ket csoport tagjai kozt tudta a rendszergazdat is – tehat bezarult a kor. Ettol fuggetlenul kiprobaltam, hogy mindharom "tagot" hozzaadtam az .msi ACL-jehez. Mint ahogy szamitottam, nem segitett.
 
Az interneten valo keresgeles sem hozott eredmenyt – mignem hirtelen feny gyult bennem. Az egyik kollega (talan Lepenye Tamas?) blogjan olvastam, hogy melyik csoportnak milyen rejtett tagjai vannak. Sajnos a cikket nem talaltam meg (ez a multkori Omea-osszeomlas rovasara is irtam) – de nekialltam kiserletezni. Szerencsere nem kellett sokat varialni, hiszen nincs olyan sok lehetoseg – igy derult ki, hogy a SYSTEM csoport az, amelyik jogosultsaga hianyzott. Tehat ez biztosan egy olyan csoport, amelyik tagja a Rendszergazdak csoportnak, de nem tagja a Tartomanygazdak-nak. Ez azt jelenti, hogy szerveren a kulonbozo csoport-tagsagok mellett szukseges a SYSTEM is – ha
helyileg is akarom hasznalni az adott allomanyt/mappat… 
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

