Kezdőoldal > ISA > ISA 2000 filter

ISA 2000 filter


Sokaig nem igazan ertettem, hogy pontosan hogyan is mukodik, meg egyaltalan mire valo az ISA-ban a filter. Mindezt addig, amig nem merult fel az igeny FTP-re. Gyakorlatilag bentrol kellett letolteni ftp-n adatokat egy kinti helyrol. Mindamellett, hogy Site & Content rule meg Protocol Rule-ok kozott is megvolt a megfelelo engedelyezo sor, nem akart mukodni.
 
Letezett ugyan egy FTP filter, de az kikapcsolt allapotban volt. Probaltam engedelyezni, de akkor sem jott ossze a kapcsolat. Vegul egy MS cikk alapjan varialtam a filteren: Local fixed portrol attettem dinamikusra, Remote port maradt a jol megszokott 21. Nos, ekkor mar letrejott egy ftp kapcsolat, viszont amikor az "ls" parancsig jutott, ott kiakadt. Nem teljesen ertettem a dolgot – de utana elkezdtem gondolkozni. Ha ez tuzfalkent mukodik, akkor feltetelezhetoen befele is kell engedelyezni. De en nem akarok ftp szervert a szerverembol, en csak klienskent akarom hasznalni – kotekedett a kisordog. Nos, attol meg nem lesz ftp szerver, ha azt a protokollt (FTP server) nem engedelyezem. Az elobb emlitett MS cikk kapcsan letrehoztam egy masik ftp-filtert (Inbound, mindenki bejohet a Remote fixed 20-as portra) – s voila, maris letrejott a kapcsolat, ugy, ahogy illik.
 
Ha egy laikusnak kellene elmagyaraznom, ugy tudnam fogalmazni, hogy a filter az, ami a lyukakat gyartja a tuzfalon 🙂 Ha mar megvan egy lyuk, akkor a tovabbi szabalyozasa a Szabalyok (Rule) segitsegevel tortenik – de ha nincs lyuk, akkor nincs mit szabalyozni 🙂
Kategóriák:ISA
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

