Kezdőoldal > General > File extension association disabled

File extension association disabled


Adva van egy terminal-szerver. Erre szepen lassan kerultek ra alkalmazasok, melyek mindenfele file-kiterjesztesekhez rendelodtek hozza.
 
Mivel megprobaltam egysegesiteni a halozaton futo alkalmazasokat, ugy dontottem, hogy erre is felkerul az Acrobat Reader 7.0. Mivel viszont volt mellette egy olyan alkalmazas, melynel nem voltam biztos, hogy nem igenyli-e feltetlenul az Acrobat 5.0-t, ezert otthagytam azt a verziot is.
A telepites remekul sikerult, tobb napos teszteles utan raadasul az is kiderult, hogy az a bizonyos alkalmazas remekul elfut a 7.0-el.
 
Biztos, ami biztos, egy ideig nem szedtem le a regi verziot. Egy ido utan viszont az egyik kollega panaszkodott, hogy a terminalszerverrol nem tud pdf-et nyomtatni. Mivel nem tudtam sok idot szakitani ra, megoldottuk maskepp a problemat, ez igy el lett napolva.
 
Nemreg viszont eltavolitottam az 5.0-s Acrobat-ot. Ezzel nem is lett volna gond (illetve volt egy aprocska, amit a registryben kellett javitani – az IsUninst.exe utvonala rossz helyre mutatott), amde utana kiderult, hogy a pdf allomanyok ikonjai eltuntek, s nem is lehetett oket siman, dupla klikkel megnyitni. Magabol az Acrobat programbol igen, de hagyomanyos modon nem…
 
Elso megkozelitesben termeszetesen legyintettem: tarsitom, s kesz. Hoppa, de a tarsitasnal az a pipa-lehetoseg, amely azt vezerli, hogy mindig ezzel a programmal nyiljon meg, szurke volt. Masodik variacio. Mappa beallitasai, s hozzaadok egy uj tipust. Szurke lehetosegek. Nocsak. Itt mar kezdett erdekesse valni a dolog.
 
Registry-ben ellenorizve, mindenhol ott voltak a szukseges bejegyzesek. Javito-telepitessel probalkoztam, de a szerver intenziv hasznalata mellett sokaig eltartott volna…
 
Termeszetesen interneten valo keresgeles. Senki nem emliti, hogy talalkozott volna a szurke pipa-lehetoseggel 😦 Ugyanakkor olyant sem talaltam, hogy a masodik modszernel valaki ugyanilyen gondba utkozott volna… Talaltam ugyan egy utalast az FTYPE parancsra, amivel parancs-sorbol lehet ilyen jellegu allitasokat vegezni, de sajnos az sem segitett.
 
Nem tudtam mar, hogy hova forduljak… Tovabb lepkedtem a kereso altal ajanlott oldalakon – s egyik teljesen eldugott helyen vegre talaltam egy utalast, hogy ez teljesen normalis viselkedes. Marmint, ha a terminal-szerver felhasznaloi uzemmodban van. Ennek alapjan mar el tudtam indulni, s voila, a KB257592 (Takoca keresere 😉 alapjan maris tudtam engelyezni a kulonbozo gombokat a masodik modszer eseten – sot, egyben adodott a kerdeses pipa-lehetoseg is 🙂 Raadasul mindezt ugy, hogy csak a megfelelo jogosultsagokkal rendelkezo egyenek allithatjak (azaz csak tartomanygazdak, meg helyi rendszergazdak sem).
 
Amugy ezzel a problemas pdf nyomtatasi gondok is megoldodtak…
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

