Kezdőoldal > General, Wsus > Ismet WSUS, kis lemezkezelessel fuszerezve

Ismet WSUS, kis lemezkezelessel fuszerezve


Ugy tortent, hogy a virtualis gepen, amelyiken a Wsus van, alapbol 15 GB-s virtualis lemez volt alateve. Ez mar akkor keves lett, amikor a Windows 2003 SP2-t fel kellett tenni. Az egyik legegyszerubb megoldasnak az tunt, ha betolok ala egy masik lemezt.
 
Sebaj, betettem. Siman kicsomagoltattam erre az SP2 telepitojet, majd telepites kozben is megadtam, hogy az Uninstall allomanyokat ide tegye. Eddig nem is volt olyan nagy gond – sot megtanultam, hogy W2k3 SP2 telepitesehez minimum 1,5 GB-nyi hely szukseges.
 
Ezutan felmerult egy masik problema. Nem volt eleg hely az alap-lemezen a Wsus frissitesek letoltesere. Mindannak ellenere, hogy ezen a virtualis gepen csak es kizarolag ez fut. Nem baj, akkor a frissiteseket (bo 10 GB) atteszem a masik lemezre – csak van erre valamilyen eszkoz.
 
Neten nem is kellett sokat keresgelni. A "C:Program FilesUpdate ServicesTools" alatt ott van egy WSUSUtil.exe program, melynek a "movecontent" parametere pont ezt tudja. Igen am, de ezutan a log allomany nevet is meg kell adni, nem eleg az utvonal. Ez benne van a "help" parameter segitsegevel lekerdezett sugoban – de eleinte nem figyeltem elegge oda, igy
 
Fatal Error: Unable to access the log path due to the following error: Access to  the path "E:" is denied.
 
uzenet orvendeztetett meg. Probaltam mas utvonalra is – ugyanez. Ekkor neztem meg pontosabban a helpet, s derult ki, hogy nem eleg az utvonal, kell az allomany neve is.
 
Ezutan siman lefutott az athelyezes – gondoltam en. A logban meg "Initiated content integrity check and repair." fogadott, ami abban nyilvanul meg, hogy nekiall ismet szinkronizalni. Elobb daral kegyetlenul, az SQL processzt 99%-ra futtatva, majd letolti – meg egyszer – mind a 10 GB-t. @#%$@#$ Azt a kutyafajat :((( S raadasul azert is szinte biztos, hogy nem csak a metaadatokat egyezteti meg egyszer, mivel a tuzfalon egyertelmuen rettenetesen nagy terheles volt lathato :((
 
Ezutan kovetkezett az uj update letoltese – de szerencsere valoban mar az uj diskre tolti le, nem a masikat terheli… Az is igaz, hogy ezt azert megis csak lassabban tolti le – de a terheles alapjan egyertelmu, hogy a masikat is fullra szinkronizalta…
 
Ennek kovetkezteben ugy dontottem, hogy a masik Wsus-t (a 3-as Betajat) nem ilyen modon fogom boviteni, hanem egy eddig csak hallott, de soha ki nem probalt modszerrel.
 
Kezdtem azzal, hogy a virtualis lemez meretet megnoveltem a 15 GB-rol elso korben 20 GB-ra. Ehhez a VHD-Resize program volt a segitsegemre, ami letrehozott egy "fizikai" meretre szinte megegyezo, virtualisan azonban 20 GB-s merevlemezt. Egyelore a masikat nem toroltem – biztos, ami biztos alapon.
 
Elinditva a Windowst, s megnezve a lemezkezeloben orulhettem, ugyanis ott valoban 20 GB-snak mutatta a lemezt. Igen am, de a particio tovabbra is 15 GB maradt.
 
Ezutan kovetkezett az, amirol eddig csak hallottam, s meg soha nem hasznaltam: DISKPART. Pont azt a celt szolgalja, ami kellett nekem: kiterjeszti a particio meretet. Parancssoros. Nem baj, csak osszejon valahogy. Nos, igen, eljutottam odaig, hogy akkor most ki kellett volna terjessze a particiot. Erre egy hibauzenettel tamadott hatba:
 
The volume you have selected may not be extended.
 
Termeszetesen elobb magamban kerestem a hibat. Ok, tetelezzuk fel, hogy nem tud, csak dinamikus lemezt novelni. Nosza, konvertalas. Nem, ugyanez a hiba. Esetleg az a baj, hogy rendszerparticio? Nem. Akkor keresgeljunk a neten. Hoppa, MS elismeri, hogy igen, van ez a hiba. Workaround: tegyuk be a lemezt W2k ala. Micsoda???? Akkor mar inkabb kivarom, amig elkuldik a patch-et (KB841650).
 
Miutan elkuldtek, kiderult, hogy az a patch SP1-ben elviekben mar benne volt, tehat az SP2-ben biztosan benne van. Ezutan elkezdodott egy levelezes, hogy akkor most ezt hogyan lehet reprodukalni, stb.
 
Meg javaban folyt a hibakereses, amikor a
http://www.microsoft.com/technet/itshowcase/content/diskpartnoteonit.mspx
alapjan vilagossa valt szamomra, hogy a dinamikus lemez rossz dontes volt. A kutyafajat – hiszen visszafele nem lehet konvertalni. Meg szerencse, hogy el van mentve az eredeti, letrehozunk belole meg egy virtualis lemezt.
 
Ujabb virtualis lemez, most mar rutinosan. Konverzio nelkul probalom – nos, nem. Jott kozben egy javaslat MS-tol: tegyem at a lapozo-allomanyt masik particiora, de ha lehet, masik lemezre. Ha csak ennyi kell… Ujabb virtualis lemez, arra atteve a kert allomany. Ujraindit – s kiterjesztes ismet elhasal.
 
Megirtam ezt is az MS-nek – erre nem sokra ra maris vart a valasz, KB cikk formajaban: http://support.microsoft.com/kb/325590/en-us
Ennek alapjan sajnos nem is fogom tudni kiterjeszteni, hiszen az elso gondolatom sajnos bevalt: rendszer, ill. boot-particiot nem lehet kiterjeszteni, csak es kizarolag adat-particiot… Akkor marad a masodik lemez…
 
Update: Ha mar WSUS-rol szol a cikk, akkor megint ujra fogom huzni a WSUS 3.0-t. Elobb szinte biztos, hogy megprobalom upgradelni a ma megjelent RTW-re, de utana ismet nullarol fogok indulni (http://asteriksz.spaces.live.com/blog/cns!4072207D600A5106!160.entry). Mar csak azert is, hogy lassam, a bejelentett hibakat mennyire javitottak 😉
Kategóriák:General, Wsus
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

