Kezdőlap > Windows 2000 > SBS 2000 Service pack version – avagy van vagy nincs Service pack?

SBS 2000 Service pack version – avagy van vagy nincs Service pack?


Egy hibabejegyzesbol indult az egesz: adott SBS 2k szerver a POP3 fiok letoltesenel hibakat jelzett. A megfelelo KB alapjan beallitottam a logolast, s ugy probalkoztam kideriteni, hogy hol is van a hiba. Ehhez ugye teszt-uzenetet kuldtem az adott email-cimre. No de ugye az SBS csak 15 percenkent hajlando letolteni a legujabb leveleket – sebaj, ott van a "Letoltes most" gomb a pop3-konnektoron, s ezzel ki tudom eroszakolni a letoltest.
 
Kozben elkezdtem gondolkozni, hogy mashol is bajok vannak-e? Utananeztem, s kiderult, hogy ott minden rendben van. Ezutan probaltam osszehasonlitani a mail-szerverek nevet – ezek is mind a konnektoron erhetok el. S ekkor, ahogy ott kapcsolgattam a rendszerek kozott, feltunt, hogy a masik szerveren (ugyancsak SBS 2000) hianyzik a "Letoltes most" gomb. Hoppa. Meg egyszer ellenorzom – igen, valoban elteres van a ket rendszer kozott. Pedig – tudtommal – szinte teljesen egyformak.
 
Neten valo keresgeles utan kiderult, hogy ott, ahol hianyzik az ominozus gomb, telepitve kell legyen az SBS SP1. S valoban. Az eredeti, problemas gepen meg valoban nincs. Ugyan a kiindulo problemak nem ez az oka, de ha mar belefutottunk, jarjuk korbe.
 
Kiderult, hogy az Sp1 tartalmaz nehany javitocsomagot a komponenseknek (Windows, Exchange, stb.), de nehany modositast is – tobbek kozott pont az emlitett gomb eltunteteset. Ehelyett a Small Business Console-bol javasoljak a "Szinkronizalas"-t.
 
Rendben, de eddig miert nem figyeltem fel a problemara? Mert az Everest meg azt sem mondta meg, hogy SBS 2k-rol van szo, s nem W2k-rol. Annak az sp-szintjet termeszetesen korrekt modon megjelenitette, de az SBS-rol egy arva szot sem mondott.
 
Megirom Tamasnak. Illetve mit is irjak? Hogy egy ilyen – nem mai – rendszeren szedje ki valahonnan az SP szintet? Dehat ezt o honnan tudna? Nos, nezzuk csak, az SBS honnan tudja? Registrybol – jott egybol a koltoi kerdesemre a valasz. Ok, keressuk meg. Ooops, nincs.
 
Ujabb turas az interneten. Minden van, de erre a kerdesre nincs valasz. Vegul talaltam egy oldalt, ahol SBS 2k-rol volt szo – de ott sem emlitettek maganak a termeknek a verzio-lekereset.
 
Ismetelten registry-turas. Valahol csak ott van elrejtve… S valoban… Nezzuk csak…  egy gyors osszehasonlitasa a ket rendszernek elarulta, hogy egy nevenincs kulcsban, a Build-ben (Reg_sz) van elrejtve… Ugyanott van ugyan egy "Version" kulcs is, de az nem errol szol. Nos, ezt mar meg lehet irni Tamasnak.
 
Szoval, amit eddig tudunk: feltetelezem, hogy a keresett kulcs (mivel mindket rendszeren ott van):
[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftMicrosoft IntegrationEE2D3727-33C0-11d2-AB50-00C04FB1799F]
 
Ezen belul az sp-szint:
"Build"="5.00.1176.0" – nincs SP
"Build"="5.00.1299.0" – van SP1
 
Ezen felul kiderult, hogy van egy SP1a is, de egyelore (helyhiany miatt) meg nem tudtam telepiteni a virtualis SBS-emre. Hamarosan viszont kiegeszitem a listat azzal a verzioval is 🙂
Reklámok
Kategóriák:Windows 2000
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

