Kezdőlap > Windows Server > DHCP tanulsag

DHCP tanulsag


Egyik helyen meg regebben felmerult az, hogy a Rendszer-naploban megjelent DHCP 1020-as hibakod. Ez arra utal, hogy a DHCP-szerver adott hatokore 80%-nal tobb cimet osztott mar ki, tehat hamarosan nem lesz uj kioszthato cim. Ez azert is volt furcsa, mert a szerveren kivul csak max. 10 gep volt a halozatban, meg hozzaveve a RAS-nak kiosztott cimeket sem erte el a 100 db. cimet, ami az adott hatokorben volt – s ezt az allapotot lattam a DHCP konzolon is.
 
Egy ideig figyelmen kivul hagytam, hiszen attol meg az "igazi" gepek mindig megkaptak a nekik jaro IP cimet.
 
Kesobb egy masik helyen is raneztem a statisztikara – s kisse meglepodve tapasztaltam, hogy itt is szinte 100 cim van kiosztva – habar a halozat 1-2 gep elteressel ugyanaz, mint a masik (tehat szerver, RAS, meg max. 10 gep). Itt csak azert nem volt hibabejegyzes a naploban, mert nem csak 100 IP-cimre volt korlatozva a hatokor.
 
Ekkor nekialltam komolyabban nyomozni. Sajnos eleg gyatra modon a Google sem dobott ki semmi ertelmeset, meg a Microsoft oldalain sem talaltam elsore, amit kerestem. Tobb oras tovabbi kutatas utan vegre meglett a kerdesemre a valasz: a DHCP nem csak az .mdb allomanyaban, hanem a registry-ben is tarolja valahol (erre meg nem jottem ra, hogy hol) a kiosztott IP-cimeket. S feltetelezem, hogy a registry alapjan szamolja a statisztikat – nem a konzolban megjeleno gepek szama alapjan.
 
Ennek a problemanak a megoldasara ott van a Reconcile (Osszehangolas) funkcio, amit a hatokoron ki lehet adni – de en ezt eddig soha nem hasznaltam, igazabol nem is tudtam, hogy mire van. Igaz, hogy mindenhol ezt a funkciot csak egy rossz DHCP adatbazis helyreallitasa utani muvelet reszekent emlegetik, de kiderult, hogy ez az, amit keresek. Miutan ezt megtettem, a konzolon egy frissites utan maris megjelentek a hianyzo IP-cimek – igaz, hamis "gepeknek" kiosztva. Ezt ott hagytam, hiszen a lejarat utan amugy is torlodni fognak – nem akartam ezzel is foglalkozni.
 
Murphy torvenye szerint most, hogy megvolt a megoldas, termeszetesen a "Reconcile dhcp" keresesre maris beugrott nehany hozzam hasonlo helyzet, ahol ugyanez volt a megoldas… Dehat mivel nem igy kerestem elso perctol 🙂
 
Egyelore nem foglalkozom, hogy a registry-ben hol vannak tarolva a DHCP kiosztasok. Ami viszont hasznos lehet, talaltam egy kulcsot, amivel szabalyozni lehet az amugy egyesek altal "hard-coded"-nak titulalt, de csak default 80% ertekkel rendelkezo figyelmeztetesi hatarerteket (nem probaltam, de remelem mukodik):
 
HKLMSystemCurrentControlSetServicesDHCPServerParameters
 
DhcpAlertPercentage – Reg_Dword
 
 
Reklámok
Kategóriák:Windows Server
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

