Kezdőoldal > Windows Server > Jogosultsagok visszaallitasa

Jogosultsagok visszaallitasa


Mint azt elozo bejegyzesemben is irtam, rengeteget szivtam a Distributed File System-el. Beallitasa nem volt nagy ordongosseg, valoban nem pilotavizsgas feladat.
 
Az elso problema ott merult fel, amikor a kb. 60 GB-s Home konyvtar-strukturat nem vitte at egy-az-egyben a masik szerverre. Egyes alkonyvtarakat igen, de egyeseket (s jellemzoen azokat, melyek kulon meg voltak osztva) nem. A fo gond ott volt, hogy ez nem is volt 100% aranyszabaly, hiszen volt olyan mappa, amely megosztott allapotban is sikeresen duplikalodott a masik szerverre. Ezzel, hogy miert nem duplikalja teljes egeszeben – ido hianyaban – nem foglalkoztam, a kerdeses mappakra letrehoztam egy-egy linket, s az duplikalodott – ugy tunt, hogy remekul.
 
Kesobb derult ki, hogy bizony kegyetlenul osszezavarta az allomanyokat – s ezzel az eletemet is megkeseritette a DFS. Egyik reggel ugyanis arra ebredtem, hogy 10 GB-i adattal kevesebb van – az eredeti szerveren. Aki olvasta az elozmenyeket, tudja, hogy mindez atallas miatt kellett – tehat az uj szerveren semmi modositas nem tortenik, sot, a szinkronizacio is egy iranyba volt beallitva. Tehat "magatol" tuntek el ezek az allomanyok. Hozzavetoleg 20.000 allomany. Mar aznap egyik kollega jelezte, hogy nala mi hianyzik – ez kb. 6000 allomanyt tartalmazzo mappa volt – szerencsere egy regebbi mentesbol vissza tudtam allitani. Ugyanis – ha mar lud, legyen kover – visszamenoleg ket napig a mentes sem futott le. De meg mindig hianyzott a tobbi – ezt sokkal kesobb, az atallas utan kezdtem visszatenni, addig a sikeres mentessel rendelkezo szalagok tabuk voltak.
 
Nehany kollega panaszkodott, hogy nem tudja megnyitni a mappait. Eleinte nem foglalkoztam vele, azt hittem, hogy sima kilep/belep proceduraval helyrejon a dolog, hiszen en raneztem, s a mappak leteztek, meg tudtam nyitni, stb., eltunni tehat nem tuntek el.
 
Kesobb viszont megiscsak ra kellett nezzek, hiszen tovabbra sem stimmelt a dolog. Ekkor derult ki, hogy a DFS a jogosultsagokat is hazavagta. Csak az Adminok meg a System fert hozza a mappakhoz. Nosza, modositani. Szerencsere nehany nappal korabban leallitottam mar a DFS-t (a fenti bajok miatt), tehat volt egy aranylag jo jogosultsagi kiosztasom (nem akartam kezzel vegigmenni minden felhasznalo mappajan).
 
Elobb a Robocopy-val probalkoztam, majd utana az Xcopy jott segitsegul. Sot, az Xcopy azert is tetszett, mert mar letezo allomanyokra is atallitotta. Viszont ismerve Murphy torvenyeit, elobb egy teljes mentes (vinyora, nem szalagra – nana), majd utana futtattam le az
 
xcopy honnan hova /E /C /T /O /X /Y
 
parancsot, ami sikeresen helyreallitotta a jogokat. Ezutan mar csak nehany konyvtar maradt, amit kezzel kellett buheralni – dehat ez mar sokkal konnyebb, mint szinte 200 mappan vegigmenni…
 
 
 
Kategóriák:Windows Server
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

